دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
مدیرعامل یک شرکت بالاترین مقام اجرایی و تصمیم‌گیرنده آن شرکت است. اختیارات و وظایف این مقام ارشد اجرایی در شرکت، بسیار گسترده است.

به گزارش آوای خزر، از تصمیمات استراتژیک برای حفظ موقعیت شرکت گرفته تا آگاهی از شرایط رقبا و تلاش برای موفقیت شرکت، همه و همه از وظایف مدیرعامل است.

تصمیم‌گیری درباره اهداف استراتژیک شرکت

اهداف استراتژیک شرکت شامل ارزش‌ها، مأموریت‌ها، چشم‌انداز، هدف و استراتژی کلی شرکت می‌شود. مدیرعامل به عنوان بالاترین مقام اجرایی شرکت باید بر این موضوع نظارت داشته باشد که چگونه اعضای مختلف شرکت در کنار هم قرار گرفته و به وظایف خود عمل می‌کنند.

تعیین اهداف استراتژیک شرکت بسیار اهمیت دارد. مثلاً در شرکتی مانند آدیداس، مهم‌ترین ارزش این است که بتوانند مارک شرکت و کیفیت محصولات آن را بهبود بخشند تا موقعیت شرکت در میان رقبا حفظ شود.

مدیرعامل باید چشم‌انداز شرکت را مشخص کند. چشم‌انداز شرکت باید بر اساس ارزیابی واقع‌بینانه از شرایط بازار، قابلیت‌های شرکت و شرایط رقبای آن باشد. این چشم‌انداز تعیین‌کننده اهداف کلی شرکت و اصول اساسی اداره آن خواهد بود.

مدیرعامل؛ چهره عمومی شرکت

مدیرعامل چهره عمومی شرکت است. مثلاً هر وقت اسم مارک زاکربرگ را می‌شنویم، ناخودآگاه به یاد فیس‌بوک می‌افتیم. وظایفی که مدیرعامل در این حوزه دارد، شامل مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای رسانه‌ای، حضور در رادیو و تلویزیون، صدور اعلامیه مطبوعاتی و شرکت در رویدادهای مرتبط با حیطه تخصصی شرکت است. بسیاری از مدیران همانند مارک زاکربرگ و ایلان ماسک معتقدند که برای موفقیت شرکت باید یک چهره عمومی ایجاد کنند.

البته این موضوع در بسیاری از موارد ممکن است به نفع شرکت نباشد. در بسیاری از شرکت‌ها، مدیرعامل در پشت صحنه پنهان می‌ماند و امور مربوط به شرکت را اداره می‌کند.

کارشناسان این شرکت‌ها معتقدند که وجود چهره عمومی و مردمی برای مدیرعامل، بیش از آن که به نفع شرکت باشد، به ضرر آن است. برای مثال فعالیت‌های اخیر مارک زاکربرگ به جای آن که اعتبار فیس‌بوک را افزایش دهد، آن را زیر سؤال برده است.

گزارش دادن به هیئت مدیره شرکت

مدیرعامل باید همیشه به هیئت مدیره گزارش دهد و طبق راهنمایی‌ها و توصیه‌های آن‌ها عمل کند. مدیرعامل شرکت ممکن است توسط هیئت مدیره انتخاب شود یا عضوی از هیئت مدیره باشد که بالاترین سهام را دارد.

بر همین اساس، وظایف و اختیارات مدیرعامل ممکن است متفاوت باشد. مدیرعامل بر مبنای مشارکتش در شرکت، اجراکننده دستورات هیئت مدیره یا رئیس آن است. البته میزان مشارکت مدیرعامل در امور شرکت، موضوعی چالش‌برانگیز است. بسیاری از کارشناسان معتقدند رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل باید دو شخص متفاوت باشند.

تقویت منابع انسانی شرکت

مدیرعاملان شرکت‌های موفق همواره تلاش می‌کنند تا منابع انسانی شرکت را تقویت کنند. شرکتی موفق‌تر عمل خواهد کرد که کارکنان آن همیشه در حال یادگیری و توسعه استعدادهای خود باشند. مدیرعامل شرکت باید بتواند مهارت‌های کارکنان خود را ارتقا بخشیده و مدت زمان حضور آن‌ها در پست‌های کلیدی را افزایش دهد. در این صورت، هم شرکت و هم کارکنان آن، روز به روز به موفقیت نزدیک‌تر خواهند شد.

ایجاد یک شبکه تجاری

ایجاد یک شبکه تجاری موجب می‌شود تا شرکت به اهداف مختلف خود نزدیک شود. این موضوع یکی از مهم‌ترین وظایف مدیرعامل است. ایجاد شبکه تجاری برای شرکت از راه‌های مختلف مانند برقراری ارتباط با فروشندگان، کشف فرصت‌های بالقوه برای شرکت، حضور در رویدادهای مربوط به فعالیت‌های شرکت، تبادل ایده با کارشناسان، برگزاری جلسات با مقامات محلی و... انجام می‌شود.

یافتن فرصت‌های تجاری

افزایش فروش، تنها راه برای توسعه شرکت نیست. یکی از مهارتهای مدیرعامل این است که بتواند علاوه بر خرید و فروش، به موضوعاتی دیگر مانند ایجاد روابط تجاری، افزایش شهرت، دسترسی به سایر بخش‌های بازار و ایجاد رقابت در بازار نیز بپردازد. از این طریق، کارایی شرکت افزایش یافته و موفقیت‌های بیشتری کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/1005



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار