دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
فرمانده انتظامی استان مازندران:
فرمانده انتظامی استان از افزایش 41 درصدی کشفیات سرقت در ایام تعطیلات نوروز 97 در سطح استان خبر داد .

به گزارش آوای خزر، سردار سیدمحمود میرفیضی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: استان مازندران با توجه به برخورداری از مواهب الهی و گردشگری و قرار گرفتن در مسیر ارتباطی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) همه ساله در ایام تعطیلات نوروز و ایام مختلف سال پذیرای حجم گسترده ای از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است .

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: برای تامین امنیت مردم و مسافران نوروزی، پلیس با اجرای طرح های نوروزی در حوزه های مختلف انتظامی، امنیتی،ترافیکی و اجتماعی با بسیج تمام توان و امکانات خود، اقدامات گسترده ای را در دستور کار قرار داده است.

سردار میرفیضی، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح های نوروزی در حوزه های انتظامی شاهد افزایش 41 درصدی کشفیات سرقت، 55 درصدی کشفیات جرائم رایانه ای و 4 برابری کشفیات موادمخدر در سطح استان، نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم .

وی از اقامت شبانه قریب به 14 میلیون گردشگر و مسافر در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تا پایان اجرای طرح بیش از 35 میلیون و 800 هزار تردد در سطح استان به ثبت رسیده است که 7 و 7 دهم تردد کل کشور است.

سردارمیرفیضی از افزایش 28 درصدی ترددها در استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم تردد در سطح استان 28 نفر از مسافران و هموطنان جان خود را در حوادث جاده ای از دست داده اند که برابر اعلام کارشناسان پلیس راه و راهور استان 80 درصد این حوادث به علت واژگونی خودروها ناشی از خواب آلودگی و خستگی، سرعت زیاد و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه عنوان شده است .

فرمانده انتظامی استان مازندران از افزایش 21 درصدی تماس های مردمی با دفتر نظارت همگانی پلیس (197) در ایام تعطیلات نوروز خبرداد و گفت: 66درصد تماس ها با سامانه 197 مربوط به قدردانی از عملکرد کارکنان انتظامی در تعطیلات نوروز بوده است .

سردار میرفیضی،توجه به اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در راستای آگاهسازی، اطلاع رسانی و ارتقاء احساس امنیت در جامعه، راه اندازی ایستگاه های فرهنگی و اجتماعی پلیس در سطح شهرها، اجرای تئاتر درمانی در سواحل،تفرجگاه ها و همکاری با سازمان های مردم نهاد را از جمله فعالیت ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در این ایام برشمرد .

فرمانده انتظامی استان مازندران با آروزی توفیق برای همه هموطنان و مسافران نوروزی به بازگشت مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ترافیک در محورهای مواصلاتی استان عادی و روان است .

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار