دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۲

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

فرانس ۲۴ : بدترین سناریو در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در حال رقم خوردن است: شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد: طولانی شدن روند انتخابات بدون سرانجامی مشخص و حتی اقامه دعوی حقوقی در دادگاه دیگر فقط یک سناریو ترسناک نیست؛ چرا که درحال به وقوع پیوستن است. این رسانه فرانسوی به نقل از «فرانسوا دورپر» کارشناس حوزه ایالات متحده بیان کرد: چند هفته گذشته، دونالد ترامپ پیش بینی کرده بود که پرونده این انتخابات در دیوان عالی بسته خواهد شد.

ستاد ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان شد: فاکس نیوز نوشت: کمپین انتخاباتی ترامپ با ارائه شکایت قضایی خواستار توقف شمارش آرا در ایالت میشیگان شده است. کمپین ترامپ ادعا کرده است دسترسی لازم برای نظارت بر شمارش آراء در این ایالت به آن ها داده نشده و بنابراین باید شمارش آراء متوقف شود.

ستاد بایدن: تیم حقوقی‌ ما برای مقابله با تهدید ترامپ درباره جلوگیری از شمارش آرا آماده است: ستاد انتخاباتی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تیم‌های حقوقی‌اش برای مقابله با تهدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر به جریان انداختن روال قضایی برای جلوگیری از شمارش آرا، آماده عمل هستند.

نامه وزیر بهداشت به صداوسیما درمورد تولید سریال در بحران کرونا: مفید است!: طی روزهای اخیر و بحث از مرگ مرحوم «کریم اکبری مبارکه» بر اثر بیماری کرونا، برخی آن را به حضور در سریال «جشن سربرون» ارتباط دادند و خواستار تعطیلی پروژه های سینمایی و تلویزیونی شدند. وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما بر تولید سریال‌های جدید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و آن را در شرایط کرونا تاثیرگذار و مفید دانست.

درخواست ستاد انتخاباتی ترامپ از هواداران: کمک مالی کنید تا در صورت شکست، اقدامات حقوقی انجام دهیم: ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سناریوی از پیش تعریف شده تقلب و بدون آنکه منتظر شمارش نهایی باشد، صبح دیروز (چهارشنبه) با ارسال ایمیل به برخی طرفداران، خواستار جلب حمایت مالی این افراد برای آغاز اقدامات حقوقی در صورت شکست شد.

درخواست بایدن از طرفدانش: برای کمک به کمیته صیانت از آرا به کمپین من کمک کنید!: جو بایدن در واکنش به ادعای مکرر ترامپ در مورد پیروزی و تقلب در انتخابات از مردم خواست به کمپین او برای تشکیل کمیته ی صیانت از آرا کمک کنند. او در توییتر خود نوشته است: برای این که مطمئن شویم همه‌ی آرا شمرده می‌شود یکی از بزرگترین برنامه‌های صیانت از آرا را راه‌اندازی کرده‌ایم. چرا که این دونالد ترامپ نیست که تعیین می‌کند چه کسی برنده‌ی انتخابات است، این مردم هستند که برنده را تعیین می کنند.

ستاد بایدن: اگر ترامپ به دیوان عالی رجوع کند با «شکست شرم‌آور» مواجه خواهد شد: ستاد انتخاباتی «جو بایدن» نامزد دموکرات هشدار داد در صورتی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای به چالش کشاندن آرای پستی به دیوان عالی رجوع کند با شکستی شرم‌آور مواجه می‌شود. ستاد انتخاباتی بایدن همچنین خبر داد که بایدن قصد دارد امشب (به وقت محلی) برای مردم آمریکا سخنرانی کند.

فاکس نیوز: نتیجه انتخابات نامعلوم و ممکن است تا چند روز طول بکشد: تارنمای آمریکایی فاکس نیوز نوشت به رغم ادعای دو نامزد اصلی انتخابات ۲۰۲۰ هنوز نتایج انتخابات معلوم نیست و شمارش آرا ادامه دارد و ممکن است تا مشخص شدن قطعی آرا چند روز طول بکشد. این رسانه آمریکایی روز چهارشنبه نوشت: مردم آمریکا سه شنبه شب به رختخواب رفتند در حالی که هنوز مطمئن نبودند که روز چهارشنبه وقتی از خواب بیدار می شوند چه کسی رئیس جمهوری بعدی آنها خواهد بود.

شناسایی ۸۴۵۲ مبتلای جدید کرونا و فوت ۴۱۹ بیمار دیگر: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۸۵۲ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح استانهای در شرایط قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

ترامپ: دیشب در ایالت‌های کلیدی پیش افتاده بودم؛ حالا به طرز معجزه‌آسایی تک تک آنها ناپدید شدند: رییس جمهور آمریکا در واکنش به تغییر موقعیت خود در برخی ایالت ها در توئیتی نوشت: شب گذشته من در بیشتر ایالت‌های کلیدی که تقریباً همه آنها تحت کنترل دموکرات‌ها هستند، با اختلاف پیشتاز بودم سپس با شمارش ناگهانی آرا [پستی] این برتری‌ها یکی پس از دیگری غیب شدند!

موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات جمعی از محکومان: به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات سه هزار و هفتصد و هشتاد تن از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

ترامپ: دارند برای بایدن رای پیدا می‌کنند: دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه، در واکنش به پیش افتادن بایدن در ایالت‌های کلیدی در توئیتی نوشت:  آن‌ها سخت تلاش می‌کنند تا اختلاف ۵۰۰۰۰۰ رای در پنسیلوانیا را به محض اینکه بتوانند، از بین ببرند، همانطور که در میشیگان و جا‌های دیگر این کار را کردند! او در پیام دیگری نوشت: دارند برای بایدن رای پیدا می‌کنند، در پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان،  [این وضعیت]برای کشور ما خیلی بد است.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار