دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵

به گزارش آوای خزر،، حسین مظفر که دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی هم بوده، بر رواج «پوپولیسم پارلمانی» در قوه مقننه صحه می‌گذارد و معتقد است این تفکرات پوپولیستی بیش از هرجا در پارلمان ظهور و بروز می‌کند.

او با اشاره به افزایش شعارهای پوپولیستی سیاسیون کشور، به‌ویژه در آستانه انتخابات‌ها گفت: انتخابات و انتخاب حق مردم است، اما این حق باید در فضای آگاهانه و با شناخت کاملی باشد تا افراد بتوانند انتخاب خوبی داشته باشند؛ درحالی‌که متأسفانه به دلیل رواج سیاست‌زدگی و گروه‌گرایی در کشور، احزاب نقش آگاهی‌بخشی را ایفا نمی‌کنند و فقط به دنبال یارگیری حزبی خود هستند.

مطبوعات، رسانه‌ها و احزاب باید دنبال آگاه‌کردن مردم باشند تا انتخاب خوبی رقم بخورد، اما متأسفانه نامزدها از آگاهی‌نداشتن و احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند که سبب می‌شود شعارهایی که ضمانت اجرائی ندارد و منطقی، عقلانی و متناسب با ظرفیت‌های کشور نیستند، ارائه شود که این نوع شعارها جای خود را میان مردم هم باز می‌کند و هوادارانی جذب می‌کند که این آفت بزرگی است که هم مجلس را ناکارآمد کرده و هم قوه مجریه را دچار مشکلاتی می‌کند.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه شعارها و رفتارهای عوام‌فریبانه و پوپولیستی می‌تواند اقشار مختلف و به‌ویژه قشر خاکستری را له یا علیه یک مجموعه بسیج کند، افزود: درحالی‌که این شرایط در شأن نظام جمهوری اسلامی و مسلمانی ما نیست. باید در فضای انتخابات به نحوی عمل کنیم که رسانه‌ها، احزاب و نامزدهای انتخاباتی بخش مهمی از زمان خود را برای فرایند آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق بگذارند تا امکان مقایسه برای مردم هم فراهم شود. او با تأکید بر اینکه رواج تفکر پوپولیستی بیش از همه به نهاد مجلس آسیب می‌زند، گفت: پیش از هر چیز تقویت نگاه ملی نمایندگان ضرورت دارد، نه اینکه آنها به مسائل حوزه انتخابیه خود بی‌توجه باشند. اما اکنون فقط به شرایط خود و رضایت اعضای حوزه انتخابیه‌شان توجه دارند و نگاهی به مصالح کشور ندارند؛ هرچند باید به مسائل منطقه هم توجه داشته باشند.

این نماینده پیشین مجلس همچنین اظهار کرد: راهکار برون‌رفت از این فضای پوپولیستی، پیش از هر چیز این است که احزاب باید نقش و کارکرد خود را برای انسجام‌بخشی جامعه به سوی مصالح ملی و آگاه‌سازی افکار عمومی و ارائه برنامه منطقی و معرفی شایستگان ایفا کنند. از طرفی مطبوعات و رسانه‌ها نیز نقش مؤثری دارند؛ چون زمینه تصمیم‌سازی کشور هستند و می‌توانند در آگاهی و شناخت عمومی تأثیرگذار باشند تا کسی هم شعارهای خارج از اختیارش مطرح نکند./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: