دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
رپورتاژ آگهی/
در این نوشتار با نسل جدید بانکداری تحت عنوان ئوبانک‌ها آشنا می‌شوید.
ئوبانک‌ها مقرون به صرفه و تمام دیجیتال
نسل بعدی بانکداری، نئوبانکداری است که انتظار می‌رود شیوه‌ی استفاده‌ی پول در دنیا را تغییر دهد. در بازه‌ی کوتاهی، استارت‌آپ‌های نئوبانکی بازاری که توسط بانک‌های بزرگ خصوصی و عمومی با شعب گسترده و میلیون‌ها مشتری قبضه شده بود را برهم زدند. نئوبانک‌ها کاملا دیجیتالی هستند و حضور فیزیکی ندارند.
با اینکه خدمات بانکداری آنلاین توسط بانک‌های سنتی نیز ارائه می‌شود، ولی تنها مکملی برای شعبه‌های فیزیکی هستند که قلب عملیات بانک‌های سنتی محسوب می‌شوند.
با رشد سریع اقتصاد دیجیتال، زمان مناسبی برای ورود نئوبانک‌ها به صحنه‌ی خدمات مالی هند فرارسید است. به دنبال بانک‌های عملیات محدود، بانک‌های مالی کوچک و موسسات مالی-فناوری، نئوبانک‌ها قصد دارند از شکاف موجود میان بانکداری کم‌هزینه و بانکداری با ارزش‌افزوده بهره ببرد.
مطابق ترکسن، شرکتی در زمینه‌ی تحقیقات بازار، ۸ نئوبانک در حال حاضر در کشور مشغول به فعالیت هستند. این شرکت‌ها تا به حال ۹۰ میلیون دلار از طریق سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز جذب کرده‌اند و درصدد گسترش چشم‌گیری در سال‌های پیش‌رو هستند. آسان‌تر کردن قوانین درخواست مجوز بانک توسط بانک مرکزی هند در سال ۲۰۱۶ بدون شک در گسترش نئوبانک‌های بی تاثیر نبوده است.
نئوبانکداری چیست؟
به طور مختصر، نئوبانکداری، بانکداری مجازی است. نئوبانکداری متمرکز بر تجربه‌ی بانکداری از طریق یک نرم‌افزار تلفن‌همراه است. نئوبانک‌ها تمام عملیات خود را از افتتاح حساب گرفته تا خلاصه‌ی عملکرد ماهانه دیجیتالی کرده و به نحوی بر کارایی آن افزوده که بانک‌های سنتی توان رقابت با آن‌ها را ندارند. نتیجه‌ی آن تجربه‌ی دلچسبی است که مشتری می‌تواند از طریق آن تمام پورتفوی مالی خود را بر روی یک پلتفورم پیاده کند.
هرکاری که بانک‌های سنتی قادر به انجام آنند، نئوبانک‌ها می‌توانند سریع‌تر و ارزان‌تر انجام دهند. با این که بانک مرکزی هند در حال حاضر مجوز نمی‌دهد، ولی نئوبانک‌ها با چندین بانک اصلی برای ارائه‌ی خدمات مکمل همکاری می‌کنند. این قضیه دسترسی به نئوبانک‌ها را بسیار بیشتر کرده اگرچه آن‌ها استراتژی بلندمدتی برای توسعه در آینده دارند.

خدماتی که نئوبانک‌ها ارائه می‌کنند
رویکرد بانک‌های اصلی هند به این صورت است که یک شیوه برای همه پاسخگو خواهد بود ولی نئوبانک‌ها بر خلاف آن‌ها استراتژی بازاریابی‌ای مبتنی بر بازار‌های بکر دارند. در حالی‌که برخی از نئوبانک‌ها محصولاتی همچون حساب‌های پس‌انداز و وام‌های شخصی و مصرفی بلندمدت ارائه می‌کنند برخی دیگر مخصوص مشتریان تجاری از شرکت‌های کوچک تا بزرگ هستند. انتقال بین‌المللی پول، کارت‌های بدهی، وام‌های کوتاه‌مدت و دیگر خدمات بنگاه به بنگاه توسط نئوبانک‌ها ارائه می‌شوند.
تفاوت نئوبانک‌ها در چیست؟
ادغام فناوری با خدمات بانکداری، تغییرات شگفت‌آوری در این صنعت به وجود آورده است. در این زمان که بانک‌های سنتی با کاهش افتتاح شعبات و دستگاه‌های خودپرداز جدید سعی در کنترل هزینه‌های خود دارند، نئوبانک‌ها به طورکلی نیاز به مراجعه به شعب را از بین برده‌اند. مشاوره‌ی مالی خودکار که توسط ربات‌های مشاور یا ربات‌های گفتگو در نرم‌افزار مهیا شده است به مشتری کمک می‌کند در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری‌های خود تصمیمات بهتری اتخاذ کند.
نقشی که ربات‌های گفتگو دارند شبیه متصدیان بانک‌های سنتی نیست که در تلاشند تا خدمات مالی مطابق با اهداف مشتریان پیشنهاد دهند. گزارشات مخارج آنی تولید شده توسط هوش مصنوعی میتواند به مشتریان کمک کند تا هزینه‌های خود را مدیریت کرده و در بلندمدت پس‌انداز کنند. هوش مصنوعی همچنین در تحلیل الگوی خرید مشتری، سوابق اعتباری، اطلاعات جمعیت‌شناختی برای طراحی مدل‌های وقعی و ارزش‌های پیشنهادی بهتری به مشتری، می‌تواند مفید باشد.

بزرگ‌ترین مزایای نئوبانک‌ها چیستند؟
تجربه‌ی کاربری بهتر:
یکی از بزرگترین پیشنهاد‌های فروش منحصربه‌فرد نئوبانک‌ها تمرکز بر تجربه‌ی مشتری است.
در نظرسنجی‌ای که توسط شرکت مخابراتی جهانی آوایا انجام شد، از هندی‌ها پرسیده شد که اگر تجربه‌ی خوبی در یک بانک نداشته باشند آیا تمایل به تغییر بانک دارند و ۳۷% به آن پاسخ مثبت دادند.
با کاهش حاشیه سود بانک‌ها، آن‌ها به دنبال روش‌هایی برای بهبود تجربه‌ی کاربرانشان می‌گردند تا خود را متمایز کنند. با این حال، خدمات بانکداری‌ای که بانک‌های سنتی ارائه می‌دهند مبتنی بر فناوری قدیمی سیستم مرکزی بانکداری است که تنها پاسخگوی نیاز‌های حال حاضر است.
نرم‌افزار‌های نئوبانک‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که کاربرد آسانی داشته باشند و تنها با یک کلیک بتوانید به طیف گسترده‌ای از خدمات مالی دسترسی داشته باشید. نئوبانک‌ها زمان افتتاح حساب را که در بانک‌های سنتی به طور متوسط ۷ ساعت بود به چند دقیقه کاهش داد‌اند.
کارمزد کم تراکنش‌ها
درآمد حاصل از کارمزد‌ها و غرامت‌ها سهم بزرگی در درآمد بانک‌های سنتی دارند. در گزارشی جدید از بانک مرکزی هند مشخص شد که بانک‌های خصوصی و عمومی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ حداقل حدود ۱۰۰۰۰ کرور روپیه از محل تسویه‌ی غرامت‌ها به دست آوردند. با اینکه بانک‌ها مجاز به دریافت کارمزد برای خدماتی که ارائه می‌دهند، هستند ولی نئوبانک‌ها به دلیل ارائه‌ی خدمات رایگان هر روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند.
برای بانک‌های سنتی رقابت با نئوبانک‌ها در زمینه‌ی هزینه‌ها به دلیل هزینه‌های عملیاتی بالاتر و ضرر‌های روزافزون سخت است. نئوبانک‌ها با گذشتن از سود سپرده‌ها و بازپرداخت‌های نقدی نویدبخش جایگزین سرسختی برای بانک‌های سنتی هستند.

مدیریت ریسک و انطباق
تعداد زیاد عدم پرداخت وام‌های بانکی نشان‌دهنده‌ی عدم انطابق در بانک‌های سنتی است. افزایش بار وام‌های معوق و اثرشان بر روی ترازنامه باعث دردسر زیادی برای بانک‌ها ایجاد کرده است. درحالیکه نئوبانک‌های تمام دیجیتال تازه وارد صحنه شده‌اند، رویکرد منحصر به فردشان در مورد مدیریت ریسک اعتبارشان می‌تواند به بانک‌های سنتی در غلبه بر برخی اشکالات سیستمی فرآیندهایشان کمک کند.
به علاوه، نئوبانک‌ها از فناوری احراز هویت بیومتریک برای اطمینان از انطباق با قوانین ضدپول‌شویی و مهار حساب‌های بی‌نام استفاده می‌کنند. بانک مرکزی هند تغییراتی در سیاست‌های ریسک و انطابق بانک‌های هندی ابلاغ کرده است که شامل قرار‌هایی با افسر‌های متعهد به منظور مشاوره به کادر مدیریت در مورد مقررات مختلف اعطای وام می‌شود.
امنیت:
بانک‌های هندی از جمله بزرگ‌ترین هدف‌های هکر‌های آنلاین در سال ۲۰۱۹ بودند. گزارشات غیررسمی حاکی از این است که اطلاعات شخصی بیش از ۱.۳ میلیون هندی در معرض خطر قرار گرفت. خطای انسانی و کمبود فایروال دفاعی، هر دو برای این رخنه در اطلاعات مقصر شناخته می‌شوند.
باتوجه به میزان اطلاعات حساسی که بانک‌ها هر روزه با آن‌ها سر کار دارند، استمرار این دست حملات جای نگرانی دارد.
اگرچه اطلاعات نئوبانک‌ها تا به حال مورد حمله‌ی هکر‌ها قرار نگرفته است ولی اطلاعات آن‌ها مبتنی بر فضای ابری است. نئوبانک‌ها از روش‌های امنیتی مختلفی همچون تایید هویت دوعاملی و پروتکل‌های کنترل دسترسی نقش محور برای امنیت مشتری استفاده می‌کنند تا از غیرقابل دسترس شدن اطلاعات مشتری برای افراد غیرمجاز اطمینان حاصل شود. نرم‌افزار‌های نئوبانکداری برای تامین امنیت خود شرکت از فناوری رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کنند.
نتیجه‌گیری:
محبوبیت زودهنگام نئوبانک‌ها حاکی ازاحتمال تصاحب سهم بزرگی از بازار تا انتهای ۲۰۲۰ است. مزایای شمول مالی و به طور کلی کاهش هزینه‌ی مصرف‌کنندگان باعث شتاب گرفتن پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی در کشور می‌شود. نئوبانک‌ها در هموار کردن این مسیر نقش مهمی دارند. یکی از فناوری‌هایی که توانسته است رشد نئوبانک‌ها را افزایش دهد فناوری احراز هویت دیجیتال و بیومتریک است که در ایران نیز در احراز هویت سجام پیاده سازی شده است.

انتهای پیام/۱۰۰۰

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها