دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

ترامپ بالاخره اعتراف کرد: بایدن پیروز شد، البته با تقلب: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیروز –یکشنبه- اعلام کرد «جو بایدن» رقیب دموکراتش با تقلب در انتخابات پیروز شد. ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «او (بایدن) پیروز شد زیرا انتخابات تقلب صورت گرفت. [به این دلیل که] هیچ مراقب و ناظری راه داده نشد، رأی‌ها توسط شرکت‌های خصوصی چپگراهای افراطی و [شرکت] دومینیون که اعتبار بدی دارند برای شمارش دسته‌بندی شدند، دستگاه‌های خرابی که حتی نتوانستند در تگزاس مورد تأیید قرار گیرند (که من با اختلاف زیاد در آن پیروز شدم)، رسانه‌های جعلی و ساکت».

جزئیات اعلام بسیج همگانی ملت و دولت برای مقابله با موج سوم کرونا: حسن روحانی، رئیس جمهور در در آستانه اعمال محدودیت‌های شدید برای مقابله با موج سوم کرونا بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: با توجه به جهش ویروس کرونا و اوج گیری مجدد بیماری عالمگیر کوید ۱۹ در کشور، به پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و قرارگاه عملیاتی کرونا، «طرح جامع مقابله با کرونا» در ستاد ملی کرونا به تصویب رسید که به موجب آن، اعمال محدودیت‌های شدید در شهر‌های مختلف کشور، از هفته آینده الزامی می‌گردد.

وکیل ترامپ: شواهدی داریم که تا ۳ درصد ترامپ را از بایدن پیش می‌اندازد: «رودی جولیانی» وکیل ترامپ و رئیس تیم حقوقی وی برای پیگیری ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت خشم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با افزایش شواهد تقلب در انتخابات افزایش یافته و وی از دادخواست‌های قضایی خود عقب نشینی نکرده است. جولیانی گفت: «شواهدی در دست داریم که ترامپ را در ایالت‌های مورد مناقشه دو تا سه درصد از بایدن پیش خواهد انداخت.»

دیلی میل: ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات فقط ۹ روز مهلت دارد: در حالی که ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا و میشیگان برای تایید نتایج انتخابات آمریکا آماده می‌شوند و تیم انتخاباتی ترامپ هم به شکایت در دادگاه‌ها با ادعای تقلب ادامه می‌دهد، ترامپ تنها ۹ روز دیگر فرصت دارد تا این شکست انتخاباتی را به نفع خود تغییر دهد.

پیش‌پرداخت بیمارستان‌های خصوصی تهران برای پذیرش بیماران کرونا: ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان: بیمارستان خصوصی در شمال غرب تهران برای بستری پدر مبتلا به کرونای بابک، ۵۰ میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت درخواست کرد؛ آن هم بدون داشتن تخت خالی. پدر ۷۴ ساله، اما یک هفته بعد به‌دلیل اقدامات دیرهنگام درمانی و پیدا نشدن دارو، در یک بیمارستان دولتی درگذشت.

یارانه پیشنهادی ۱۲۰ هزار تومانی لغو شد: با رد طرح تامین کالای اساسی از سوی شورای نگهبان وعده پرداخت یارانه ۱۲۰ هزار تومانی عملی نخواهد شد. تامین کالای اساسی طرحی بود که مجلس یک فوریت آن را مصوب کرد و دلیل آن را هم توزیع مناسب کالای اساسی از طریق کالابرگ یا کارت الکترونیک اعلام کرد.

ترامپ:‌ بایدن فقط از دید رسانه‌های اخبار جعلی پیروز شده است!: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیروز یکشنبه در پاسخ به گمانه‌زنی‌ها درباره پذیرش شکستش در انتخابات ریاست جمهوری گفت، «جو بایدن» رقیب دموکراتش فقط از دید رسانه‌های اخبار جعلی پیروز شده است. ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «او فقط از دید رسانه‌های اخبار جعلی پیروز شده است! من هیچ چیز را واگذار نمی‌کنم! هنوز راهی طولانی در پیش داریم. این یک انتخابات متقلبانه بود».

اجاره ساعتی گوشی و تبلت برای درس خواندن!: بیش از ۹ ‌ماه از شیوع کرونا و ۲ ماه از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می‌گذرد و همچنان کمبود لوازم هوشمند موردنیاز آموزش مانند تبلت، موبایل، تلفن همراه و حتی اینترنت در برخی مناطق، مسئله اصلی و ابتدایی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنهاست. در برخی مناطق ایران، دانش آموزان در خانواده‌های کم برخوردار، مجبور هستند ساعتی گوشی موبایل و تبلیت اجاره کنند تا بتوانند آنلاین تحصیل کنند.

۴۵۹ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۵۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۴۴ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۱ هزار و ۴۹۳ نفر رسید. وی افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وزیر ارتباطات: فیلترینگ عامل اصلی افت کیفیت اینترنت است: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمانی که مشکلات مربوط به کیفیت اینترنت به ما گزارش می‌شود و آن را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم مشکل اصلی فیلترینگ و اثر سویی است که این اتفاق بر تجربه کاربری می‌گذارد.

نام‌گذاری «خیابان شجریان» به شهردار تهران ابلاغ شد: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از ابلاغ مصوبه شورای شهر برای نامگذاری خیابانی به نام استاد محمدرضا شجریان خبر داد.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: