دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹

به گزارش آوای خزر، سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان و سرلشکر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

سرلشکر رحیم صفوی در این نشست صمیمانه با اشاره به موقعیت استراتژیک و ویژه استان گیلان اظهار کرد: این استان به دلیل همجواری با کشورهای همسایه و دسترسی به دریای خزر نقش موثری در توسعه صنعت صادرات کشور دارد.

وی گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مهم و اثرگذار استان گیلان دانست و گفت: توجه ویژه به ظرفیت‌های داخلی سبب می‌شود تا بتوانیم طی ۲۵ سال آینده مازاد تولیدات خود را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به تلاش غرب برای اعمال فشار حداکثری علیه ملت‌ها و دولت‌های مستقل جهان تصریح کرد: امروز دیگر آمریکا تنها ابرقدرت جهان نیست بلکه یک قدرت در کنار سایر قدرت‌های نوظهور جهانی است.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم توجه مسئولان استان گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های این استان اظهار کرد: مواهب الهی بسیاری در استان گیلان وجود دارد که بهره مندی از آن‌ها می‌تواند سبب توسعه این استان و به تبع آن کشور شود.

سردار عبدالله‌پور صادرات را یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های صادراتی کشور، گستردش پیچیدگی اقتصادی و تلاش برای موفقیت بیشتر در دیپلماسی اقتصادی زمینه گسترش انقلاب اسلامی در جهان را فراهم می‌کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار