دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
تصویری/مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: معلم محور و مدار توسعه و آبادانی کشور است و هر کشوری که سرآمد شده و حرفی برای گفتن در حوزه توسعه دارد، از طریق آموزش و پرورش و از طریق سیاستگذاری در این بخش توانسته است به یک کشور مطرح تبدیل شود.
سرآمدی و مطرح‌شدن کشورها از طریق سیاستگذاری در آموزش و پرورش است

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، عسکری نیکزاد در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به هفته معلم و اهمیت جایگاه معلمان و مربیان در تعلیم و تربیت اظهار داشت: اهمیت تعلیم و ترییت در قرآن و احادیث آمده و در غالب موارد تربیت را بر تعلیم برتری داده و خداوند هیچ جا منتی بر انسان نگذاشته و بر این منت تأکید نکرده است جز در اینکه پیامبران را برای هدایت مردم فرستاده است زیرا معلم کسانی هستند که غایت و نهایت انسان را به تکامل می‌رسانند.

وی افزود: در دوران معاصر بحث توسعه‌یافتگی و ترقی در کشورهایی است که به نیروی انسانی اهمیت بیشتر می‌دهند، اگر نیروی انسانی در خدمت توسعه نباشد؛ آن کشورعلیرغم داشتن منابع غنی نمی‌تواند به پیشرفت برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: معلم محور و مدار توسعه و آبادانی کشور است و هر کشوری که سرآمد شده و حرفی برای گفتن در حوزه توسعه دارد، از طریق آموزش و پرورش و از طریق سیاستگذاری در این بخش توانسته است به یک کشور مطرح تبدیل شود.

نیکزاد بیان کرد: مسئولان آلمان پس از جنگ جهانی اذعان داشتند که این سرباران نبودند که کشور را به موفقیت رساندند بلکه این معلمان بودند که کشور را با تربیت انسانهای موفق نجات داده‌اند.

***

وی با بیان اینکه در کشور سالانه حدود 5 هزار میلیارد تومان درآمدهایی حاصل می‌شود که به آموزش و پرورش مربوط است، اظهار داشت: اگر خانواده‌ها کمک کنند که این هزینه‌ها به آموزش و پرورش برگردد؛ کشورهایی مثل سنگاپور به ما غبطه می‌خورند.

***

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 535 هزار دانش‌آموز در استان بیان کرد: 263 هزار نفر از این دانش‌آموزان دختر و 271 هزار نفر پسر هستند؛ در مقطع ابتدایی 280 هزار دانش‌آموز داریم که 127 هزار دختر و 153 هزار نفر پسر هستند.

وی ادامه داد: در متوسطه اول 121 هزار دانش‌آموز شامل 60 هزار دختر و و 61 هزار دانش‌آموز پسر تحصیل می‌کنند، در متوسطه دوم 72 هزار دانش‌آموز داریم که شامل 40 هزار دختر و 31 هزار پسر هستند، در فنی و حرفه‌ای نیز 36 هزار دانش‌آموز دختر و پسر تحصیل می‌کنند که 13 هزار نفر آنها دختر و بقیه پسر هستند، در مدارس استثنایی 2 هزار و 700 دانش‌آموز داریم که 1000 نفر دختر هستند، تعداد دانش‌آموزان پیش‌دبستانی در سال تحصیلی 96 – 97 نیز 42 هزار نفر است که تعداد دختر و پسر به تعداد 21 هزار نفر مساوی است.

عسکری با اشاره به موفقیتهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته و فعلی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و پرورشی 64 رتبه کشوری، در در قرآن، عترت و نماز 30 رتبه، در تفکر و سبک زندگی 14 رتبه و در مدارس پژوهش‌محور، اعزام به راهیان نور، نانو فناوری، پوشش تحصیلی، آموزش به خانواده‌ها، همراه تولید، تحت پوشش گرفتن کودکان بازمانده از تحصیل و زندانی و کودکان کار و در دستگاه همکار بویژه در امر سلامت نیز رتبه‌های برتر را به دست آوردیم.

وی در پایان از سید علی قاسمی مدیرکل سابق اداره‌کل آموزش و پرورش - که بازنشسته شدند- به پاس خدمات صادقانه‌ای که در مدت 4 سال انجام داده است قدردانی کرد.

در بخش پایانی نماز جمعه ساری نیز با حضور حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور امام جمعه موقت ساری با تقدیم هدایایی از معلمان نمونه استان تجلیل شد.

تصاویر مراسم:


انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها