دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

روحانی به مجلس نرفت، قالیباف بودجه را تحویل نگرفت: دیروز در صحن مجلس، قالیباف که در ابتدای جلسه در مورد بودجه نطق کرده بود زمان تقدیم لایحه بودجه از صحن خارج شد تا امیری، معاون رییس جمهور، لایحه را به نایب رییس دوم مجلس تحویل دهد.

وزیر بهداشت: اگر آزمایشات انسانی نتیجه دهد، بهار ۱۴۰۰ از تولیدکنندگان مطرح واکسن کرونا خواهیم بود: دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه کمیته ملی واکسن کرونا اظهار داشت: ما با تکیه بر دانشمندان داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان تولید واکسن را در داخل کشور دنبال می‌کنیم و به نظر من، بیشترین دلبستگی ما به تکیه بر دانش داخلی است. خوشبختانه یکی از شرکت‌ها، مجوز مطالعه روی انسان را گرفته است و از روزهای آینده تست انسانی واکسن کرونا آغاز خواهد شد و اگر این حرکت را با موفقیت دنبال کنیم، در بهار سال آینده ما به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح واکسن کرونا در منطقه شناخته خواهیم شد.

سهم صداوسیما از بودجه: ۲۶۰۰ میلیارد!: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور منتشر شد که بر اساس آن، سهم سازمان صداوسیما برای تولید برنامه‌های صوتی و تصویری از بودجه پیشنهادی، معادل ۲۶۱۹ میلیارد تومان است.

شورای نگهبان طرح ضدبرجامی مجلس را تایید کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران با توجه به اصلاحات انجام شده، در جلسه امروز عصر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.  عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در‌این باره گفته است، اصلاحیه مجلس در خصوص ماده ششم طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و اکنون مصوبه مجلس از نظر شورای نگهبان فاقد مغایرت با شرع و قانون اساسی است. این قانون اکنون می‌تواند از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شود.

ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۰ حذف شد: سخنگوی ستاد بودجه از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: برای سال آینده فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز پیش بینی شده است. مژگان خانلو افزود: صادرات نفت با قیمت ۴۰ دلار در هر بشکه و ارز محاسباتی ۱۱,۵۰۰ تومان پیش بینی شده است و ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی از بودجه حذف شد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: تهران را نباید از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر می‌دادند؛ خطرناک است: رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره تاثیر محدودیت‌های اعمال‌شده در کاهش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا گفت: در یکی دو هفته اخیر تعداد مراجعه به اورژانس و تا حدودی تعداد بستری کاهش پیدا کرده است ولی این شرایط شکننده است و پایدار نیست باید محدودیت‌ها حداقل تا ۲ هفته دیگر ادامه داشته باشد تا تاثیرگذار باشد. متاسفانه شنیدم قرار است تهران از شنبه در وضعیت نارنجی قرار بگیرد و محدودیت‌ها را کاهش دهند که این بسیار خطرناک است.

قالیباف مصوبه لغو تحریم‌ها را به رئیس جمهور ابلاغ کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه مجلس در مورد «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» را به رئیس جمهور ابلاغ کرد. احمد امیرآبادی فراهانی اظهار کرد: آقای قالیباف در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری مصوبه «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران» که امروز در مجلس تصویب رسید و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد برای اجرا ابلاغ کرد. به گفته این عضو هیئت رئیسه مجلس، لازم الاجرا شدن این قانون پس از ابلاغ رئیس جمهور و انتشار آن در روزنامه رسمی خواهد بود.

جزئیات حقوق؛ حداقل دریافتی ۳.۵ میلیون تومان شد: با پیش بینی های صورت گرفته در لایحه بودجه سال آینده با افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان و بازنشسته ها حداقل دریافتی آنها به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

بایدن: با قطع ریاست جمهوری ترامپ به آمریکا کمک کردم: رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه‌ای گفته با شکست رئیس‌جمهور فعلی این کشور در انتخابات، کار خوبی را برای کشورش انجام داده است. وی افزود: «اما زمان برای خوشحالی کردن وجود ندارد، کار‌های زیادی است که باید انجام شود. من فقط تمرکز خود را بر روی انجام برخی کارها در اسرع وقت گذاشته‌ام.» وی گفت که جمهوریخواهان برای همکاری به او رجوع خواهند کرد.

اشاره ترامپ به شرکت در انتخابات ۲۰۲۴: رئیس جمهور آمریکا از تمایل خود برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ میلادی خبر داده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در اظهاراتی در یک میهمانی کریسمس که سه شنبه در کاخ سفید برگزار شده بود، برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ میلادی ابراز تمایل کرده است.

بودجه ۱۴۰۰؛ یارانه نقدی و معیشتی و وام ازدواج ثابت ماند: هر ساله دولت برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه مبالغی را به عنوان یارانه نقدی و معیشتی در بودجه سال قید می‌کند. رقم این یارانه ها برای سال آینده بدون تغییر باقی ماند. همچنین سقف وام ازدواج در لایحه بودجه ۱۴۰۰، ۵۰ میلیون تومان باقی ماند.

۳۶۲ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۴۶ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید. وی همچنین گفت: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

واشنگتن‌پست: آمریکا تعدادی از دیپلمات‌ های خود را از عراق خارج می‌کند: نشریه آمریکایی واشنگتن‌پست چهارشنبه شب به وقت تهران به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید گزارش داد که دولت ترامپ قصد دارد تعدادی از کارکنان سفارتخانه خود در بغداد را به‌منظور جلوگیری از خطرات احتمالی، از عراق خارج کند. یک مقام آگاه به واشنگتن‌پست گفته است که خروج این کارکنان از عراق موقتی خواهد بود و به منظور کاهش خطرات احتمالی برای آن‌ها در آستانه روز سوم ژانویه (۱۳ دی‌ماه) اولین سالروز ترور ژنرال بلندپایه ایرانی [شهید]قاسم سلیمانی صورت خواهد گرفت.

بر اساس بودجه 1400، سه دهک یارانه بگیر حذف می‌شوند: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران، با ارائه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند. براساس لایحه بودجه 1400، بند ۱ تبصره ۱۴ لایحه؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌شود نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران، با ارائه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها