دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

جزئیات ماجرای تور لوکس استانبول برای واکسن کرونا: از ظهر دیروز تبلیغی مبهم از یک تور استانبول دست به دست می‌شود که مردم را به خرید تور واکسن کرونا ترغیب می‌کند؛ البته ۵ روزه و در دی ۹۹؛ حدود ۱۲ میلیون تومان. ترکیه پیش از این اعلام کرده بود در ۴ ماه آینده حدود ۵۰ میلیون دوز واکسن چینی کرونا را خریداری کرده است و به گروه‌های هدف تزریق می‌کند؛ حدود ۲۵ میلیون نفر. ترکیه حدود یک میلیون دوز هم از فایزر خریداری کرده است. در میان کشورهای منطقه، ترکیه بالاترین خرید واکسن را داشته است.

اولین بریتانیایی واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرد: انگلستان به اولین کشور غربی در دنیا تبدیل شده است که واکسیناسیون شهروندان خود را با آزمایش کووید ۱۹ خارج از آزمایشات بالینی آغاز می کند که لحظه ای مهم در بیماری همه گیری ویروس کروناست. اولین بریتانیایی که واکسن Pfizer/BioNTech را دریافت کرده است، مارگات کینان ۹۰ ساله است که امروز اولین دو دوز واکسن کرونا را در ساعت ۶:۳۱ صبح به وقت محلی در بیمارستان دانشگاه کاونتری و تنها یک هفته پس از تبدیل شدن انگلستان به اولین کشوری که واکسن کرونا را برای گستره عمومی تصویب نمود، دریافت کرد.

سخنگوی قوه قضاییه: حکم مولاوردی غیرقطعی است: غلامحسین اسماعیلی درخصوص حکم شهیندخت مولاوری گفت: حکم صادره غیرقطعی است چون قطعی نشده است از بیان جزییات و عناوین اتهامی معذورم و درصورت قطعی شدن حکم در این خصوص توضیح خواهم داد.

مینو محرز: برخی گروه‌ها در کشور ضدواکسن هستند که افکار مالیخولیایی دارند: عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا گفت: جوانان ایرانی که در حال ساخت واکسن ایرانی کرونا هستند یا افرادی که کیت تشخیصی ایرانی را تولید کردند، فارغ التحصیلان دانشگاه های خوب کشور هستند. دکتر محرز خاطرنشان کرد: برخی گروه ها در کشور نیز ضد واکسن هستند که افکار مالیخولیایی دارند که می گفتند با تزریق واکسن به دنبال وارد کردن عناصری به بدن هستند و نباید واکسن به بچه ها هم تزریق شود که این مطالب، غیرعلمی و نادرست است و اینها مردم را به بیراهه می کشند.

امیرعبداللهیان: برخی عاملان ترور شهید فخری‌زاده دستگیر شدند: امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در خصوص پرونده ترور شهید فخری زاده گفت: «عاملان اجرای این ترور که بخشی از آنها توسط دستگاه های امنیتی ما شناسایی و حتی دستگیر شده اند از عدالت فرار نخواهند کرد وحتما برخورد قوی پشیمان کننده ای با آنها خواهد شد.»

قالیباف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را ابلاغ کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور نامه‌ای خطاب به مدیرعامل روزنامه رسمی کشور ضمن ابلاغ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران از وی خواست این قانون در روزنامه رسمی چاپ شود. در این نامه آمده است: با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده یک قانون مدنی و در اجرای تبصره ذیل ماده یک قانون مذکور، «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» برای چاپ و انتشار در روزنامه رسمی ابلاغ می‌گردد

علی مطهری: لغو تحریم‌ها گشایش اقتصادی در ایران را به دنبال دارد: علی مطهری، نماینده پیشین مجلس ایران، در گفت‌وگو با یورونیوز گفت: اگر بازگشت آمریکا به برجام به خوبی انجام شود و با روی کار آمدن آقای بایدن برخی تحریم‌ها لغو شوند، قطعا یک گشایش اقتصادی در کشور ایجاد خواهد شد و مردم تا حدی به آینده اقتصادی کشور امیدوارتر می‌شوند و مشارکت بیشتری در انتخابات ریاست جمهوری خواهند داشت. در صورت بالا بودن مشارکت مردم در انتخابات، معمولا افراد و گروه‌های تندرو رای نمی‌آورند. در این صورت لاجرم یک فرد معتدل رای خواهد آورد. ولی اگر پیوستن آمریکا به برجام طولانی شود و سختی‌های حاکم بر وضع اقتصادی کشور ادامه یابد، قاعدتا مشارکت مردم در انتخابات پایین خواهد بود و در این شرایط احتمال روی کار آمدن یک دولت تندرو در ایران وجود دارد.

گاردین: ترور [شهید] فخری‌زاده چگونه کار بایدن را دشوار کرد؟: روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به ترور جنایتکارانه دانشمند برجسته کشورمان تاکید کرد که این اقدام با هدف تضعیف هرگونه احتمال گفتگو میان ایران و آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ انجام گرفته است. این روزنامه در تحلیلی نوشت: هدف از ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای برجسته ایران در روز ۲۷ نوامبر که به احتمال خیلی زیاد توسط اسرائیل انجام گرفت، تضعیف احتمال هر گونه سازش فوری میان ایران و آمریکا پس از آمدن جو بایدن به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱ بوده است. این وضعیت کار بایدن را به مراتب سخت‌تر خواهد کرد.

علم الهدی: بی حجاب ها جوانی که را می خواهد خودش را فدای انقلاب کند، هدف گرفته اند: امام جمعه مشهد گفت: دین مداری یک جریان اجباری و الزامی نیست با بخشنامه و دستورالعمل و فرماندهی این مسائل درست نمی‌شود، دین مداری مبتنی بر باورهای دینی و و قدرت فطریات مذهبی و انسانی انسانهاست.

۳۲۳ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۸ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۱۰ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۰ هزار و ۹۱۷ نفر رسید. لاری همچنین گفت: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/1005
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار