دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

وزیر کشور: از دی یا بهمن ماه تزریق واکسن با اولویت گروه‌های هدف آغاز می‌شود: رحمانی فضلی با تشریح نتایج جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری های به عمل آمده توسط قرارگاه و وزارت بهداشت در جلسه ای که دیروز با رئیس جمهور داشتیم ایشان دستور صریح و روشن دادند که ما بتوانیم در دی ماه یا بهمن امکان تزریق واکسن را برای گروه های هدف که شامل کسانی هستند که بیشترین آسیب و بالا ترین تهدید و ریسک را متقبل می شوند مثل افراد بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیماری زمینه ای با رعایت اولویت انجام دهیم.

بلومبرگ: برنامه بایدن برای بازبینی گسترده تحریم های آمریکا: شبکه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که جو بایدن قصد دارد در برنامه های تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا بازبینی گسترده ای انجام دهد. ایران در دوران ریاست جمهوری ترامپ به میزان زیادی هدف این تحریم ها قرار گرفته است.

روحانی: ارز را بر مبنای ۱۱ هزار تومان مدنظر قرار دادیم: رییس جمهوری با بیان اینکه چشم انداز امیدبخشی برای سال ۱۴۰۰ داریم، گفت: دنیا این پیام را به خوبی دریافت کند که ایران شرایط تولید و فروش نفتش با دو سال قبل کاملا متفاوت خواهد بود. البته ممکن است کاسبان تحریم از این علامت خوشحال نشوند اما این چراغ امیدی برای ملت است.

امکان شناسایی هوشمند درگاه‌های قمار فراهم شد: مدیر اطلاعات امنیت بانک مرکزی گفت این بانک موضوع شناسایی درگاه‌هایی که مرتبط با قمار و شرط بندی فعالیت می‌کنند را به صورت مستمر پیگیری می‌کند و با همکاری پلیس فتا و دادستانی پروژه های مهمی برای مبارزه با این مقوله طراحی کرده است. وی در ادامه به شکل‌گیری کارگروه‌های تخصصی با همکاری پلیس فتا اشاره کرد و گفت: البته برخی از این اقدامات به صورت محرمانه در حال انجام است و نتایج خوبی نیز در مبارزه با این گروه سایت‌ها به دست آمده است.

ترامپ: طرح کنگره برای جلوگیری از فروش سلاح به امارات را وتو می‌کنم: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه تهدید کرد تلاش‌ها در کنگره برای فروش ۲۳ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به امارات متحده عربی را وتو خواهد کرد. مجلس سنای آمریکا قرار است تا ساعاتی دیگر به قطعنامه‌ای رأی دهد که خواستار توقف فروش سلاح به امارات است.

نمکی: واکسن کرونای وارداتی به زودی وارد می‌شود: وزیر بهداشت گفت: با دستور صریح رئیس جمهور بحث تامین واکسن از خارج از کشور علی رغم تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود و گره‌های واردات آن گشوده می‌شود و به زودی واکسن های وارداتی برای گروه‌های آسیب‌پذیر وارد خواهد شد

۲۹۵ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۴۷ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۲۱۲ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

سناتور آمریکایی: ترامپ در دوران بایدن «رئیس‌جمهور در سایه» خواهد بود: «لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا پیش‌بینی کرده اثر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روی صحنه سیاسی آمریکا بعد از خروج او از قدرت محو نخواهد شد. لیندسی گراهام تصریح کرده که دونالد ترامپ به دلیل نفوذی که روی حزب جمهوری‌خواه دارد در دوران رئیس‌جمهور آتی آمریکا، «جو بایدن»، عملاً نقش «رئیس‌جمهور در سایه» را خواهد داشت.

قول بایدن برای واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون نفر در صد روز اول: جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، می گوید هدف او واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون نفر برای مقابله با ویروس کرونا در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری است.

قبوض آب و گاز از اول دی ماه تغییر می‌کند: پس از اجرای طرح برق امید این بار نوبت به آب و گاز رسید و آنطور که رییس جمهور اعلام کرده مشترکانی که در مصرف برق مراعات کنند تا پایان سال جاری و سال آینده ۳۰ درصد پول برق پرداخت نمی کنند و در گاز و آب نیز از محاسبه اول دی، مشترکین کم مصرف طبق چارچوب اعلامی، مبلغی پرداخت نمی کنند.

جزئیات مذاکرات مسقط؛ علیرغم دستور رهبری کارشکنی کردند: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «دوستانی که با برجام مخالفند. با شروع مذاکرات در مسقط (عمان) هم مخالف بودند.» ظریف گفت: «مذاکرات در مسقط توسط دولت روحانی شروع نشد، علی رغم مخالفت آن دوستان؛ با دستور رهبری در زمان دولت احمدی نژاد شروع شد.» ظریف تاکید کرد: «اینکه مذاکرات مسقط قبلا انجام شده بود نشان از این دارد که رهبری تحت فشار نبودند. بنظرم برخی بزرگترین توهین ها را به اسم حمایت از رهبری به ایشان می کنند.»

مجلس قصد دارد اختیار انتشار داده و اطلاعات را از دولت گرفته و به قوه قضائیه بدهد: مجلس شورای اسلامی با ارائه طرحی با عنوان «طرح الزام به انتشار داده و اطلاعات» می‌خواهد با منسوخ کردن قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اختیار انتشار اطلاعات و داده‌ها را از دولت بگیرد و در اختیار قوه قضائیه بگذارد.  در صورت نهایی شدن این قانون اختیار انتشار اطلاعات و داده‌ها از دست دولت و کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که ذیل نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد خارج می‌شود و در اختیار«شورای عالی نظارت بر انتشار اطلاعات» که ذیل قوه قضائیه است قرار می‌گیرد.

آیت الله محمد یزدی درگذشت: آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امام جمعه پیشین تهران و رئیس اسبق قوه قضاییه درگذشت.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار