دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
پیگیری گزارش مردمی/
مناقشه بر سر راه دسترسی به آن‌سوی نهر آب در روستای
یکی از روستاییان "گزنه‌کلا" قائمشهر اطلاع داده که قرار است بین 30 تا 40 اصله درخت را در این روستا قطع کنند، پیگیری سایت آوای خزر به اینجا رسید که موضوع اصلی، مناقشه بین دو نفر در دو سوی نهر آب است که یکی از آنها برای راه دسترسی، مجوز قطع درختان را دریافت کرده است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، ظهر امروز گزارش مردمی مبنی بر اقدام برای قطع بین 30 تا 40 اصله درخت در روستای "گزنه‌کلا" قائمشهر داشتیم.

براساس این گزارش که از طریق تماس تلفنی با خبرنگار ما صورت گرفت؛ فردی مدعی است که مجوز قانونی از شورا و دهیاری برای قطع درختان دارد. این درختان در بافت روستا، و ابتدای محل قرار دارند.

گونه‌های مختلف درختان شامل انارهای وحشی، مرکبات، گردو و درختان جنگلی است.

شاهدان می‌گویند، صبح امروز چند نفر با ادوات کشاورزی وارد این زمین شدند و قصد قطع درختان را داشتند که تاکنون اقدامی صورت ندادند. جمع دیگری نیز در حال تصمیم‌گیری بودند و به نظر می‌رسید از مسوولان باشند.

در ادامه با یکی از مسوولان محلی تماس گرفتیم که ایشان در کمال صمیمت اعلام کرد: "این مورد در کوچه چهارم محل بوده و داستان از این قرار است که فردی به حریم نهر تجاوز کرده، در سوی دیگر نیز فردی در حاشیه نهر منتهی به باغ خود درخت کاشته است.

همسایه این فرد که در آن سوی نهر است می‌خواهد به سمت دیگر نهر -که گفته می‌شود کوچه‌ی خصوصی است- برای خود راه دسترسی باز کند اما باغدار به او اجازه نمی‌دهد.

صبح امروز نمایندگانی از اداره‌کل بازرسی، استانداری مازندران و بخشداری، اداره آب و فرمانداری قائمشهر به محل مورد مناقشه آمدند که درختان قطع شود، اما صاحب باغ که در واقع نه یک نفر بلکه 10 نفر هستند! ممانعت کرده‌اند، تعدادی از افراد حاضر موافق با قطع و تعدادی دیگر مخالف با قطع درختان هستند و به همین دلیل فعلاً درختی قطع نمی‌شود".

یکی از اهالی روستای گزنه‌کلا قائمشهر می‌گوید: " هر دو طرف به نوعی به حریم نهر تجاوز کردند، فرد مدعی که می‌خواهد راه دسترسی بیابد می‌تواند از دو مسیر دیگر به منزل خود برسد اما برای اینکه در آینده بتواند استفاده بیشتری از فضای اطراف داشته باشد با استفاده از نفوذی که داشته، مجوز قطع درختان را دریافت کرده است".

*** به این دلیل که در گزارش مردمی عنوان شده بود که چرا می‌خواهند درختان را قطع کنند و منابع طبیعی کجاست، به همین دلیل با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران تماس گرفتیم، یکی از کارشناسان اعلام کرد که "اگر درخت از نوع غیرجنگلی و مرکبات باشد، مالک مجاز است که با داشتن مجوز برای منظور خاصی که به مراکز ذی‌ربط اعلام کرده، درختان را قطع کند.

اگر درخت از گونه جنگلی باشد و بخواهد در همان مکان استفاده کند مشکلی نیست اما اگر بخواهد درخت را قطع و به جای دیگری منتقل کند باید در کنار مجوز قطع، مجوز حمل نیز داشته باشد".

با این اوصاف، مناقشه‌ای جالب در کار است و یک نفر باید با 10 نفر در آن‌سوی نهر به مذاکره بنشیند تا راه  مورد ادعا را به دست آورد. ضمن اینکه قطع درختان حاشیه نهر چندان معقول به نظر نمی‌رسد، مهمتر اینکه بیشتر درختان سیاه‌ریشه و عاملی برای تقویت و پایداری نهر هستند. 

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها