دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

سرقت اسرار هسته‌ای و اطلاعات واکسن کرونا در آمریکا - به نوشته روزنامه «گاردین»، گفته می‌شود در پی حملات سایبری اخیر به نهادهای دولتی آمریکا، ممکن است از اسرار هسته‌ای تا اطلاعات مربوط به واکسن کرونا به سرقت رفته باشند. هکرهایی که این حمله را انجام داده‌اند ماه‌ها زمان داشته‌اند با دقت اطلاعات را استخراج کنند و حتی ردپای خود را به شکل پیچیده‌ای پاک کرده‌اند.

عربستان ۱۰۰ امام جماعت را برکنار کرد - وزارت امور اسلامی عربستان سعودی دستوری مبنی بر برکناری بیش از صد خطیب و امام جماعت مساجد این کشور را به دلیل عدم پایبندی به آنچه هشدار نسبت به خطر اخوان المسلمین خوانده، صادر کرد.

آموزش و پرورش: فقط امتحانات نهایی حضوری است - سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: باتوجه به وضعیت بیماری کرونا و مصوبات ستاد مرکزی مقابله با کرونا، امسال ما تمام کلاس های درس را به صورت غیرحضوری برگزار کردیم. بنابراین به هیچ عنوان امتحان حضوری در هیچ مقطع تحصیلی برگزار نخواهد شد. ثقفی درباره امتحانات نهایی گفت: صرفا امتحانات نهایی که قبلا درباره آن صحبت شده و برای بازماندگان خرداد و شهریور در دی ماه حضوری برگزار می‌شود.

آنکارا: زمینه را برای استفاده ایران از منابع بانکی‌اش در ترکیه فراهم می‌کنیم - وزیر تجارت ترکیه در مذاکره تلفنی با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با اشاره به درخواست ایران برای استفاده از منابع بانکی خود نزد بانک‌های ترکیه، تصریح کرد: در روزهای سخت کنار ایران خواهیم بود، مواد غذایی و دارویی را در اولویت قرار می‌دهیم و زمینه را فراهم می‌کنیم که ایران از منابع بانکی خود برای واردات مواد غذایی و دارویی استفاده کند.

فوت ۲۱۲ نفر بر اثر کرونا - سخنگوی وزارت بهداشت از جان باختن ۲۱۲ مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: به این ترتیب مجموع جانباختگان بیماری تاکنون به ۵۳ هزار و ۹۵ نفر رسیده است. سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا روز ۲۷ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۴۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۱۴۷ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۳۰ نفر رسید.

تصمیم جدید ستاد کرونا برای شب یلدا - براساس پیشنهاد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و بررسی‌های انجام شده، برای پیشگیری از رفت‌ها و آمد‌ها و تجمعات شب یلدا مقرر شد روز‌های شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه، اصناف از ساعت ۱۸ تعطیل و تردد خودرو‌های شخصی نیز در این دو روز، از ساعت ۲۰ ممنوع شود.

کنایه به طرح انتخاباتی مجلس - وزیر ارتباطات با حضور در پنجمین یلدای استارتاپی گفت: برخی به شوخی می‌گفتند، مصوبه تصویب شده فقط «حرف اول اسم» یک کاندیدا کم دارد که تصویب کنند. احساس می کنم برخی دنبال "جوان دنباله رو" هستند نه "جوان پیشرو".

مکرون به کرونا مبتلا شد - کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که امانوئل مکرون به کرونا مبتلا شده است. بر این اساس، رئیس جمهور فرانسه به مدت یک هفته در قرنطینه به سر خواهد برد.

فردوسی پور گزارشگر بازی پرسپولیس شد - عادل فردوسی‌پور گزارشگر فوتبال و تهیه‌کننده تلویزیون درباره سفرش به قطر گفت: به دعوت ای‌اف‌سی و برای گزارش بازی فینال آسیا بینپرسپولیس و اولسان می‌روم که از اینستاگرام رسمی ای‌اف‌سی به صورت زنده پخش خواهد شد و از این بابت خوشحالم که می‌توانم این مسابقه را برای مردم گزارش کنم.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها