دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

جو بایدن در برابر دوربین‎های تلویزیونی واکسن کرونا زد
جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، پس از دریافت نخستین نوبت واکسن کرونا گفت علت آن که خواسته لحظه واکسن زدن او به طور زنده از تلویزیون پخش شود آن است که به مردم کشورش نشان دهد واکسن ایمن است و همه باید با اعتماد به سیستم پزشکی آن را دریافت کنند. پیش از بایدن هم، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان در برابر دوربین‌ها واکسن زده بودند.


آخرین تغییرات در طرح انتخاباتی مجلس
نمایندگان مجلس در اصلاح طرح انتخاباتی خود با پیشنهاد حضور منصوبان رهبر انقلاب برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری موافقت کردند. آنها همچنین با استعفای ۶ ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری از سوی روسای قوای مقننه و قضائیه در صورت تمایل به نامزدی، مخالفت کردند.

توضیح ظریف درباره نیروهای فاطمیون

ظریف درباره نیروهای فاطمیون گفت: خیلی‌های شان مشغول زندگی عادی هستند، حالا که جنگ از اماکن متبرکه در سوریه رفع شده و بسیاری از این‌ها برگشته‌اند، زندگی می‌کنند، کار می‌کنند. او درباره تعداد این نیروها هم گفت: «پنج هزار من شنیدم که ممکن است حالا کمتر از دو هزار نفرشان در سوریه باشند.» ظریف درباره تلفات این نیروها نیز اظهار داشت: من تعدادشان را نمی‌دانم اما ما به خانواده‌های آن‌ها امتیازاتی می‌دهیم. خانواده‌های افرادی که شهید می‌شوند، در افغانستان-برای ایده‌ی‌شان، برای آرمان شان، ما خانواده‌های آن‌ها را تحت پوشش می‌گیریم.

فوت ۱۸۷ کرونایی دیگر 
با فوت ۱۸۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی کرونا، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و سه نفر رسید. همچنین  ۶ هزار و ۲۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۱۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۴۳ نفر رسید.

توضیح سخنگوی دولت درباره تاثیر عدم تصویب FATF بر خرید واکسن کرونا
ربیعی درباره اظهارات اخیر علی مطهری درباره خرید واکسن کرونا و ارتباط آن با FATF نیز گفت: در مورد واکسن قبلاً همکاران من در وزارت بهداشت توضیحات مفصلی ارائه دادند، در مورد انتقال پول بنابر قوانین تحریم و قواعد FATF چندین مرحله انتقال پول با مشکل مواجه شد و با موانعی رو به رو بودیم. به طور کلی نپیوستن به FATF آثار خود را نشان خواهد داد قبلا نیز دولت دیدگاه خود را در این زمینه اعلام کرده بود.

سرنخ‌هایی از ترور شهید فخری‌زاده
ذوالنوریرییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از شناسایی سرنخ‌های ترور شهید محسن فخری‌زاده توسط نیروهای امنیتی کشور خبر داد. ذوالنوری تصریح کرد: جامعه اطلاعاتی ما با انگیزه، انسجام و هم‌افزایی موضوع ترور شهید فخری‌زاده را پیگیری می‌کنند ولی با توجه به اینکه این پرونده جاری است، دستگاه امنیتی- اطلاعاتی درباره سرنخ‌ها و افرادی که شناسایی شدند در صورت تشخیص توضیحاتی را اعلام خواهند کرد.

حرکت زیردریایی اسرائیلی به سوی خلیج فارس
بی‌بی‌سی نوشت: رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که یک زیردریایی متعلق به اسرائیل چند روز پیش از کانال سوئز عبور کرده است. گفته شده زیردریایی اسرائیلی هنگام عبور از کانال سوئز روی سطح آب آمده و "به سوی خلیج فارس در حرکت است."

مردم شب یلدا به جای آجیل پفک خریدند
رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌‌داران می‌گوید: یکی بودجه دارد و برای سفره شب یلدا آجیل خریده است. یکی پول کافی نداشته و به جای آجیل پفک و چیپس را جایگزین کرده است؛ چرا که قیمت این اقلام (چیپس، پفک و …) ارزان‌تر از آجیل است. هر چند که به گفته فروشندگان مواد غذایی، قیمت پفک، چیپس و اسنک هم چندان ارزان نیست. مثلا قیمت یک اسنک 18 هزار تومان است!

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: