دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

زمانبندی تهیه واکسن کرونا اعلام شده
وزیر کشور و رییس ستاد مقابله با کرونا با تأکید بر تهیه واکسن ایرانی، گفت: تا تأمین واکسن ایرانی، اقدام به خرید واکسن خواهد شد و وزیر بهداشت، زمانبندی این مهم را تا پایان دی‌ماه اعلام کرده است. عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: وزارت بهداشت دقیقاً افراد را طبقه بندی کرده و نخستین گروه برای دریافت واکسن، یک میلیون و 800 هزار نفر افراد با سن بالا و کسانی که بیماری‌های پیش زمینه ای دارند،‌ هستند. گروه دوم، کادر درمانی و گروه هایی هستند که در بیشترین تماس با مراجعه کنندگان قرار دارند. ما در ابتدای بیماری کرونا کیت ها را نداشتیم اما این کیت را تولید کردیم.


تلفات کولاک و بهمن ارتفاعات تهران به ۱۰ تن رسید
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمار کوهنوردان جانباخته در ارتفاعات شمال تهران را ۱۰ تن اعلام کرد. وی گفت: تا دیشب شب تعداد اجساد پیدا شده در ارتفاعات ۹ تن بود. یک تن نیز پس از پیدا شدن و انتقال به بیمارستان در آنجا فوت کرده است و در مجموع می‌توان گفت که متاسفانه تاکنون ۱۰ تن از هموطنانمان را در حادثه رخ داده در کوهستان از دست داده‌ایم. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز با بیان اینکه به دلایل شرایط جوی نامناسب و احتمال خطر برای نجات‌گران و امدادگران عملیات نجات متوقف و از صبح یکشنبه تلاش برای یافتن ۲ مفقودی ادامه خواهد یافت.


فوت ۱۳۴ نفر دیگر بر اثر کرونا
با فوت ۱۳۴ بیمار دیگر از مبتلایان کرونا، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۵۷۴ نفر رسید. پنج هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور نیز شناسایی شد و ۷۳۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۹۶۳ نفر رسید.


هلال احمر واکسن چینی خرید
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: واکسن خریداری شده توسط ما چینی است، اما سازمان غذا و دارو همه دارو‌ها و واکسن‌ها را به شدت مورد نظارت قرار می‌دهد. او با بیان اینکه برخی از تولید کنندگان واکسن مثل فایرز واکسن خود را تنها تحویل سازمان بهداشت جهانی می‌دهند، ادامه داد: ما با تولید کنندکان دیگر که دسترسی آسان تری برای ما دارند رایزنی کردیم و امیدواریم در روز‌های آینده خبر‌های خوشی در این خصوص به مردم ایران اعلام کنیم.


ادعای اسرائیل درباره انتقام ایران
سخنگوی ارتش اسرائیل در مصاحبه‌ای گفت که زیردریایی‌های این رژیم «آزادانه به هر نقطه خاورمیانه می‌روند» و «در آماده‌باش هستند». او همچنین ارزیابی کرد که ایران برای گرفتن انتقام از طریق یمن یا عراق اقدام کند.


بازگشایی پایه اول و دوم رای نیاورد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در ستاد مقابله با کرونا پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه مدارس پایه اول و دوم ابتدایی بازگشایی شود که این موضوع در کمیته تخصصی مطرح شد و رای نیاورد و مدارس همچنان غیرحضوری برگزار می‌شود تا در آینده شرایط بهتری فراهم شد و بعد از بحث اجرای واکسیناسیون و قطع زنجیره انتقال در سال آینده اگر شرایط فراهم شود، آن زمان به سمت بازگشایی مدارس رویم. بنابراین همچنان مدارس به صورت غیر حضوری خواهد بود و حتی پایه اول و دوم ابتدایی هم که برای بزگشایی حضوری مدارس پیشنهاد شده بود، رای نیاورد.

بین ۲.۸ تا ۶.۴ میلیون نفر به خاطر کرونا بیکار می شوند
بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بین ۷.۵ تا ۱۱ درصد از کالا و خدمات اقتصاد درنتیجه شیوع ویروس کرونا کاهش خواهد یافت. همچنین بین ۲.۸ تا ۶.۴ میلیون نفر از شاغلین فعلی، متأثر از شیوع ویروس کرونا، شغل خود را از دست خواهند داد. بررسی آمارها نشان می‌دهد که بخش‌های مختلف (بدون احتساب تجارت خارجی) در دوران شیوع کرونا ۱۰۹ هزار و ۲۵ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند. 


خبر جدید از محکومان به اعدام حوادث آبان ۹۸
حسین تاج، وکیل مدافع محمد رجبی یکی از محکومان به اعدام حوادث آبان سال ۹۸ در توئیتی نوشت:در دادنامه شعبه اول دیوانعالی کشور ضمن پذیرش اعاده دادرسی و دستور رسیدگی مجدد چنین آمده: "صرف نظر از ایرادات شکلی که در دادنامه وجود دارد، اعمال ارتکابی نامبردگان با توجه به کم و کیف آن و شرائط پیش آمده در حد محاربه نیست...".


آیت الله مصباح در بیمارستان بستری شد
دفتر آیت الله مصباح یزدی اعلام کرد: با توصیه هیئت محترم پزشکی، آیت الله مصباح یزدی (دامت برکاته) دیشب برای ادامه درمان در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شدند.بیماری ایشان صرفا همان بیماری مربوط به دستگاه گوارش است که اخیرا شدت پیدا کرده است و تست اخیر کرونای ایشان منفی بوده است.


منع تردد شبانه در شهرهای زرد نیز اجرا می شود
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اجرای منع تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرهای با وضعیت زرد کرونا خبر داد.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها