دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

درخواست ترامپ از دیوان عالی آمریکا برای تجدید نظر در نتیجه انتخابات
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ادامه تلاش برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، از دیوان عالی آمریکا درخواست تجدید نظر کرد. ستاد انتخاباتی ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «رئیس جمهور دونالد ترامپ، که از ظرفیت فردی به عنوان کاندید انتخاب مجدد برخوردار است، دادخواست تجدید نظری را به دیوان عالی ایالات متحده فرستاد تا از صحت انتخابات در ویسکانسین اطمینان حاصل شود».


سیلی زدن مامور ناجا به یک زن افغان
سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران اظهار کرد: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی در خصوص درگیری یک مادر افغانستانی با یکی از مأموران ناجا دستور ویژه برای بررسی اتفاق رخ داده در اردوگاه عسگرآباد صادر شده است. وی گفت: فیلم انتشار یافته از محل حضور مراجعان در دست بررسی است و شبکه های معاند در این خصوص بزرگ نمایی کردند.

قرارداد خرید ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از انعقاد قرارداد خرید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن خارجی کرونا خبر داد و گفت: قرارداد خرید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کوواکس منعقد شده است و در حال توافق برای خرید حدود ۴ میلیون دوز واکسن از چین هستیم.

بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران منتفی شد
تلاش امریکا برای قراردادن دو بند اضافه بر بودجه ۲۰۲۱ سازمان ملل که مختص به احیای کمیته تحریم ها علیه ایران بود؛با مخالفت ۱۴۲کشور مواجه شد و شکست خورد. تنها ده کشور از جمله بحرین، عربستان و جیبوتی با این دیدگاه امریکا همراهی کردند. صد و ده کشور مخالفت کردند و ۳۲ کشور نیز رای ممتنع دادند. اگر این طرح آمریکا رای می آورد سازمان ملل باید بودجه ای جداگانه برای احیای کمیته تحریم ها علیه ایران در سال آینده میلادی اختصاص می داد.

تولید واکسن مشترک با کوبا

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: شرط ایران برای هر گونه تولید مشترک واکسن کرونا، همکاری مشترک و انتقال فناوری بوده است که تاکنون همانگونه که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کردند در ادامه همکاری و پلت فورم مشترک قبلی، کشور کوبا اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است و پروژه تولید مشترک واکسن کرونا با یکی از موسسات پرسابقه واکسن سازی در کوبا هم دنبال می‌شود. در حال حاضر واکسن کرونای تولید ایران و کوبا در فاز ۲ انسانی در کشور کوبا تحت نظارت و با همکاری انستیتو پاستور ایران انجام می‌شود.

روحانی: هر کس دولت را تضعیف کند، طرفدار آمریکاست
حسن روحانی اظهار کرد: ما در میدان جنگ اقتصادی هستیم و اگر کسی دولت را تضعیف کند، چه بخواهد و چه نخواهد حامی و طرفدار آمریکاست. هر کسی دولت را تضعیف کند و بگوید من ضد آمریکا هستم، دروغ شاخدار گفته است.


آخرین آمار کرونا در ایران
سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در شبانه روز منتهی به روز ۱۱ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۳۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۰۲ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۱۴۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۲۲۳ نفر رسید.

هشدار ظریف درمورد تلاش آمریکا برای جنگ
ظریف در پیامی توییتری نوشت: بجای مبارزه با کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ و همراهانش میلیاردها دلار برای به پرواز درآوردن (بمب‌افکن‌های) بی۵۲ و اعزام ناوگان دریایی به منطقه ما هدر می‌دهد. اطلاعات از عراق نشان‌دهنده نقشه بهانه‌سازی برای جنگ است. ایران به دنبال جنگ نیست اما آشکارا و بی‌درنگ از مردم، امنیت و منافع حیاتی خود دفاع خواهد کرد.

باید به تدریج مدارس را باز کنیم
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بنده به عنوان متولی دستگاه تعلیم و تربیت مخاطرات دور بودن دانش‌آموزان از مدرسه را به ستاد ملی کرونا اعلام کرده‌ام، گفت: معتقدم خطرات دور ماندن از مدرسه بسیار زیاد است. سلامت روانی، اجتماعی و جسمی دانش‌آموزان به خطر می‌افتد و باید به تدریج مدارس را باز کنیم حتی با چند دانش‌آموز یا یک روز در هفته تا ارتباط دانش‌آموز با مدرسه برقرار شود.


مخالفت وزیر دفاع موقت آمریکا با استقرار ناو هواپیمابر «نیمیتز» در خلیج فارس
شبکه سی ان ان گزارش داد که مقامات ارشد پنتاگون در مورد افزایش تجهیزات نظامی آمریکا در خاورمیانه اختلاف نظر دارند. سی ان ان همچنین به نقل از مقامات دفاعی آمریکا نوشت: کریستوفر میلر سرپرست پنتاگون روز چهارشنبه خواستار عدم اعزام ناوهواپیمابر نیمیتز به خلیج فارس بود و با خروج آن از منطقه پیام آشکاری به ایران در مورد کاهش تنش ارسال کرد.


آخرین وضعیت آیت الله مصباح  در بیمارستان
دفتر آیت‌الله مصباح یزدی در اطلاعیه ای اعلام کرد که در خلال روند درمانی آیت الله مصباح یزدی، حال او رو به وخامت گذاشته است.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها