دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸

به گزارش آوای خزر، در رای‌گیری روز جمعه که پس از چند روز کش و قوس انجام شد، ۸۱ سناتور به تایید لایحه و نادیده گرفتن وتوی رئیس جمهوری آمریکا رای مثبت دادند و تنها ۱۳ سناتور با آن مخالفت کردند.

این لایحه ابتدا در کنگره آمریکا به گونه‌ای تصویب شده بود که در  دل قانون مجوز دفاع ملی، به هر نفر آمریکایی ۶۰۰ دلار برای عبور از دوران رکود اقتصادی ناشی از کرونا پرداخت شود.

اما ترامپ که فرصت را برای شروع یک بازی جدید انتخاباتی مناسب می‌دید، در ۲۳ آذرماه این لایحه را به طور مشروط اجرا و با وتوی بخش هزینه‌های ۷۴۰ میلیارد دلاری دفاعی، خواستار اصلاح برخی موارد شد که افزایش کمک کرونایی از ۶۰۰ دلار به ۲ هزار دلار برای هر بزرگسال، اصلاح قانون ۲۳۰ درباره شبکه‌های اجتماعی و همچنین بررسی تقلب انتخاباتی جزو آنها بود.

افزایش بسته حمایتی، بلافاصله با استقبال گسترده دموکرات‌ها روبرو شد و از آنجایی که رای‌گیری برای ۲ کرسی سنا در ایالت جورجیا هم جریان دارد، جمهوری‌خواهان هم به اجبار به آن روی خوش نشان دادند.

از این رو، این لایحه در مجلس نمایندگان تصویب و برای رای‌گیری به سنا فرستاده شد.

در ابتدا سناتور میچ مک‌کانل با رای‌گیری آن مخالفت کرد و خواستار توجه به درخواست رئیس جمهوری آمریکا شد اما فشار افکار عمومی، جایی برای فرار این سناتور نگذاشت و سرانجام امروز رای‌گیری شد.

حتی خود مک‌کانل هم به این لایحه رای مثبت داد اما سناتورهایی همچون تد کروز، تام کاتن، برنی سندرز و الیزابت وارن به آن رای منفی دادند.

مک کانل در مورد این موضوع با ترامپ جدا شد و با اعلام حمایت از تصویب قانون هزینه دفاع ملی، این لایحه را برای منافع امنیتی ایالات متحده حیاتی دانست.

ترامپ و هم پیمانان برجسته وی در حزب جمهوری‌خواه، شرکت های فناوری به ویژه فیس بوک و توییتر را به سانسور دیدگاه‌های محافظه‌کاران و نشان دادن تعصب به نفع جو بایدن رئیس جمهوری منتخب متهم کرده‌اند. رئیس جمهوری همچنین از تصویب ماده‌ای در قانون هزینه دفاعی که خواستار تغییر نام پایگاه‌های نظامی با نام شخصیت‌های کنفدراسیون بود، انتقاد کرد./ایرنا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار