دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

مخالفت پنس با برکناری ترامپ
«بیزنس اینسایدر» گزارش داد که به رغم درخواست‌های فزاینده برای فعال کردن متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا و برکناری دونالد ترامپ از ریاست جمهوری، مایک پنس معاون رئیس جمهوری با این اقدام مخالف است. بر اساس این متمم، معاون رئیس جمهوری و اکثریت کابینه دولت قادر خواهند بود رئیس جمهوری را فاقد صلاحیت تصدی قدرت اعلام کنند.

فوت ۸۵ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۱۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۹ دی، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۱۸ نفر رسیده است.

ورود واکسن آمریکایی به کشور ممنوع شد
رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی درباره واکسن کرونا اعلام کردند: ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند، واکسن درست کنند، وضعیت خودشان اینگونه نبود. به این‌‌ها اعتماد و اطمینان هم نیست. گاهی این‌ها می‌خواهند روی ملت‌های دیگر امتحان کنند.  سخنگوی جمعیت هلال احمر هم با اشاره به همین بیانات، گفت: ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر از آمریکا توسط هلال احمر منتفی شد. 

صدیقی: آیت الله مصباح هنگام غسل چشمش را باز کرد
حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در برنامه ای در شبکه قرآن گفت: آیت الله مصباح هنگام غسل چشمش را باز کرد، یک نگاه مهربانانه کرد و چشمانش را بست. او همچنین گفت که آیت الله مصباح از دو هفته قبل از فوت، دقیقا وقت وفاتش را اطلاع داده بود و جایگاه خود را که یک باغ وسیعی است، به او نشان داده بودند.

ثبت نام علی کریمی برای ریاست فدراسیون فوتبال
علی کریمی برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال در بخش ریاست ثبت نام کرد. کریمی برای پست نایب رئیسی اول مهدی مهدوی کیا را پیشنهاد داده است. او همچنین برای نایب رئیسی دوم نام دقیقی و برای نایب رئیسی سوم خانم علیپور را معرفی کرده است.

اولین توییت ترامپ پس از رفع مسدودی توئیتر خود
دونالد ترامپ پس از رفع مسدودی حساب توئیتری خود نوشت: ۷۵ میلیون آمریکایی فوق العاده میهن پرستی که به من و شعار عظمت دوباره برای آمریکا رای دادند، صدای بلندی در آینده خواهند داشت. به هیچ شکل و طریقی به آنها بی احترامی نخواهد شد!

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: