دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
توصیه نامه سیاستی شماره 6 کارگروه مطالعات فوری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با موضوع «توصیه‌های راهبردی ناظر بر مواجهه با پدیده ترک ‌تحصیل دانش‌آموزان در زمان همه‌ گیری کووید 19 » منتشر شد.

به گزارش آوای خزر، ترک‌تحصیل پدیده‌ای است که بسیاری از نظام‌های آموزشی کم یا بیش با آن روبه‌رو هستند. توقف آموزش حضوری ناشی از همه‌گیری کووید 19 و کاهش مشارکت دانش‌آموزان در فرایند آموزش و یادگیری، در کنار عوامل مختلف دیگر، خطر بالقوة ترک تحصیل را افزایش داده است. عوامل تأثیرگذار بر ترک تحصیل دانش‌آموزان صرفاً به شرایط دانش‌آموز و یا خانواده محدود نمی‌شوند، بلکه نقش محیط آموزش و سیاست‌های کلان نظام تعلیم و تربیت در پیشگیری از ترک تحصیل بسیار پررنگ است. شناسایی عوامل دخیل در بروز این پدیده به تبیین راهکارهای مقابله با آن کمک می‌کند.برخی از عوامل فردی، خانوادگی، و سیستمی ناشی از شیوع همه‌گیری کووید 19، که می‌توانند خطر ترک تحصیل را افزایش ‌دهند، عبارتند از:

1- مشکلات اقتصادی و هزینه‌های مرتبط با آموزش‌های مجازی و یا از راه دور (از قبیل تهیه ابزار مورد نیاز برای آموزش‌های مجازی مانند تلفن همراه، رایانه، دسترسی به اینترنت، پرینت از تکالیف ارائه شده از طریق مجازی و غیره)

2- فراهم نبودن شرایط عاطفی و محیطی امن و آرام برای برخی از دانش‌آموزان در خانه تا بتوانند در سکوت و با آرامش در فرایند آموزش و یادگیری مشارکت داشته باشند

3- مواجهه برخی از دانش‌آموزان با مشکلات آموزشی در دروس مختلف (ناشی از کاستی‌های یادگیری در چهار ماه آخر سال تحصیلی گذشته) و کاهش انگیزه برای ادامه تحصیل

4- عدم ارائه آموزش‌های لازم به معلمان و دیگر مجریان مدرسه برای چگونگی برخورد با دانش‌آموزان به منظور حفظ سلامت روانی و ارائه حمایت‌های عاطفی مورد نیاز دانش‌آموزان، چگونگی برخورد با دانش‌آموزانی که آداب حضور در جلسات مجازی را رعایت نمی‌کنند، چگونگی برخورد با دانش‌آموزانی که تکالیف خود را انجام نمی‌دهند و غیره

5- کاهش تعاملات رو در رو بین معلم ـ دانش‌آموز و دانش‌آموز ـ دانش‌آموز، والدین و متولیان آموزشی در مدرسه 

6- ضعف نظارت بر حضور فعالانه دانش‌آموزان در جلسات آموزش و نظارت بردریافت مواد آموزشی (مجازی یا بسته‌های آموزشی)

7- ضعف و کاستی در زیرساخت‌ها و مهارت‌های فناورانه معلمان در استفاده از فناوری برای آموزش

8- عدم دسترسی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به امکانات آموزشی از قبیل ابزار (در آموزش‌های از راه دور یا مجازی) و یا عدم دسترسی حضوری به مربی کارآزموده و عدم آشنایی والدین با آموزش‌های لازم

9- ازدواج زود هنگام دختران (به عنوان دلیل ترک تحصیل و پیامد ترک تحصیل: تحت تأثیر افزایش مشکلات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کووید 19 )، انتظار والدین از دختران در خانه برای مشارکت در امور خانه و کار کودکان (به خصوص پسران) برای کمک به معاش خانواده‌ها که در هر دو وضعیت (دختران و پسران) به کاهش حضور در جلسات آموزشی منجر می‌شود؛

10- ناتوانی والدین برای همراهی با جریان آموزش‌ در اثر ضعف مهارت در زبان فارسی (به طور خاص در مناطق دوزبانه)./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
آیا با ممنوعیت پذیرش مسافر در استان مازندران در شرایط فعلی موافقید؟
آخرین اخبار