دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در مجلس، درمخالفت با کلیات لایحه بودجه گفت: از بودجه سال ۱۳۹۸ بحران بنزین درآمد و از بودجه سال ۱۳۹۹ بحران بورس و از بودجه سال ۱۴۰۰ نیز میخواهند بحران ارز در بیاورند.

به گزارش آوای خزر، روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی صبح امروز مجلس با اشاره به این موضوع که اصلاحات ساختاری مقدم بر اصلاحات پولی و مالی است گفت: تا مسئولان بانک‌های خصوصی سرکش را کنترل نکنند، افزایش یارانه فایده‌ای ندارد بلکه مردم را فقیرتر می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به قسمت هایی از کتاب هنر تحریم گفت: سیاست تحریم امروز متمرکز بر نرخ ارز است. و در این کتاب می‌خوانیم که می‌خواستند تحریم‌های جدید اعلام کنند اما دیدند دولت خودش می‌خواهد روی ارز اقداماتی انجام دهد که ارز افزایش پیدا کند که در نهایت منجر به بحران مرغ شد. ما نباید در سال ۱۴۰۰ به این بحران‌ها بربخوریم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که اغتشاشات سال ۱۳۷۲ دقیقا از افزایش ارز شروع شد ظرف چند ماه میزان ارز از ۲۵۰ تومان به ۷۵۰ تومان رسید و تورم ۵۰ درصدی به ملت تحمیل شد، گفت: از بودجه سال ۱۳۹۸، بحران بنزین درآمد، از بودجه سال ۱۳۹۹ بحران بورس درآمد و می‌خواهد از بودجه سال ۱۴۰۰ بحران ارز در بیاورند.

ایردخواه: از بودجه ۹۸ بحران بنزین درآمد و از بودجه ۹۹ بحران بورس بیرون می‌آید

وی پس از قدردانی از زحمات کمیسیون تلفیق به این موضوع اشاره کرد که علم اقتصاد یک علم رفتاری است تا حسابداری و در ادامه گفت: نمایندگان بدانند که اصلاحات، اصلاحات روی کاغذ در جامعه طور دیگری رقم می‌خورد. وقتی این صحبت می‌شود که ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار است تغییر کند پایان این گفت و گو را جامعه تعیین می‌کند و مسئولان که این صحبت را شروع کردند نمی‌توانند رفتار مردم را کنترل کنند.

ایزدخواه در ادامه افزود:  اطلاعات محرمانه‌ای دارم که ثابت می‌کند این روش به سرانجام نخواهد رسید وضع ارز ۴۲۰۰ تومانی یک سیاست غلط بود برای این‌که دولت بتواند ارز آزاد را در بازار بالا ببرد. بعضی به این استناد می‌کنند که ارز ترجیحی به میزان ۳۰ درصد گوشت گوسفند را کاهش داد. سوال ساده اینجاست که مگر گوسفند مثل مرغ تا ۹۰ درصد به نهاده‌های دامی وابسته است؟

وی در انتها پس از بیان این موضوع که  ما در شرایطی هستیم که یک دولت مسئولیت ناپذیر و ناکارآمد بر سر کار است سیاست‌های پولی و مالی وقتی امکان اعمال دارند که یک دولت مقتدر بر سر کار باشد نه یک دولتی که هنوز بودجه تصویب نشده اعلام کرده که آن را اجرا نخواهد کرد، گفت: نمایندگان دقت کنند که ما روی کاغذ می‌گوییم اصلاح کردیم دولت در آینده زیربار نخواهد رفت و بودجه ضعیف نامش می‌شود بودجه مجلس./ خبرآنلاین

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها