دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
رپورتاژ آگهی/
اگر برای خرید ویلا، مازندران و به طور خاص شهرستان نور را انتخاب کرده‌اید با ما همراه باشید
خرید ویلا در بهشتِ شهر‌های شمالی
 
اسم ویلا و خرید آن که می‌آید، ناخوداگاه ذهن می‌رود به سمت سرسبزی شمال. منطقه‌ای که با تهران هم فاصله چندانی نداشته باشد تا در تعطیلات و ایام فراغت بتوان سری به آنجا زد و مدتی را تفریح کرد. انتخاب شهرستان نور برای خرید ویلا تصمیمی کاملا منطقی است؛ نخستین دلیلش هم فاصله معقولی است که با تهران دارد. برای رفتن از تهران به شهرستان نور که به نوعی پل ارتباطی میان دو جاده هراز و چالوس است؛ دو راه پیش رویتان است. هم می‌توانید از جاده چالوس بروید که در این صورت باید ۲۱۲ کیلومتر برانید و بدون وجود ترافیک که تنها در ایام غیرتعطیل می‌توانید به نبودنش امیدوار باشید، باید سه ساعت و ۴۲ دقیقه زمان صرف کنید. مسیر دیگر راندن در جاده هراز است. در این صورت باید ۲۴۲ کیلومتر تا نور برانید و مدت زمانی هم که طول می‌کشد تا بدون احتساب ترافیک به نور برسید، حدود چهار ساعت و ۱۷ دقیقه است.

نور شامل چه شهرهایی است؟

برای خرید ویلا در محدودهٔ نور حتما لازم است بدانید چه جاهایی را می‌توانید انتخاب کنید و تنها در این صورت است که دستتان برای خرید ویلای مورد نظر متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید، بازتر می‌شود. شهر نور در سال‌های نه چندان دور با نام سالده و به عنوان بخشی از شهرستان آمل بوده‌ است. اما این شهرستان پس از جدا شدن از آمل دارای سه بخش مرکزی، بلده و چمستان است. بخش مرکزی شامل شهرهای نور (مرکز شهرستان)، رویان (علمده) و ایزدشهر است و از روستاهای مهم آن تاشکوه علیا و سفلی است. بخش چمستان به مرکزیت شهری به همین نام در فاصله 15 کیلومتری جنوب شرقی نور و در مجاورت شهرستان آمل قرار دارد. بخش بلده نیز به مرکزیت شهری قدیمی به همین نام در 85 کیلومتری جنوب شهر نور قرار دارد و پل ارتباطی میان دو جاده مهم هراز و چالوس است. با این حساب برای خرید ویلا در هر کدام از بخش‌های شهرستان نور که ذکر شد، می‌توانید به بخش خرید ویلای دیوار شهرستان نور مراجعه کنید تا ویلای مناسبتان را بیابید.

یک تیر و چند نشان

اگر برای خرید ویلا، مازندران و به طور خاص شهرستان نور را انتخاب کرده‌اید، باید بدانید با این کار یک تیر و چند نشان می‌زنید. درست است که نور به عنوان پایتخت ساحلی ایران نام‌گذاری شده و همان‌طور که از آمل به سمت نور حرکت می‌کنید، در خط کناری دریا را هم می‌توانید ببینید؛ اما این باعث نمی‌شود که بتوان از جنگل در این منطقه چشم‌پوشی کرد.  شاید ندانید که یکی از جنگل‌های قدیمی و معروف مازندران که با عنوان پارک جنگل نور هم نامگذاری شده در این منطقه در کیلومتر ۵ نور به محمودآباد با مساحت ۴۰۰ هکتار قرار دارد و از نظر وسعت یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های خاورمیانه است. با وجود این مزایا اگر عزمتان برای خرید ویلا در شهرستان نور جدی است، نکاتی که در ادامه می‌آید، می‌تواند راهنمای خوبی برای خریدتان باشد.

عجول نباشید

شاید مهم‌ترین و نخستین گام این است که در خرید ویلا به هیچ عنوان عجول نباشید. یعنی لازم نیست با دیدن اولین و دومین آگهی فروش ویلا قرارتان با صاحب ملک را قطعی کنید بلکه بهتر است برنامه یک سفر چند روزه به نور را تدارک ببینید تا با منطقه و نوع ویلا‌های موجود آشنا شوید و بعد تصمیم بگیرید.

بررسی امکان خرید نقد یا اقساط

این روز‌ها بسیاری از کسانی که اقدام به خرید ویلا می‌کنند، بازنشستگان دولت و یا کسانی هستند که می‌خواهند با ارثیه‌ای که به دستشان رسیده، ملکی بخرند که هم از آن استفاده تفریحی بکنند و هم مطمئن باشند پولشان را از طریق خرید ملک سرمایه گذاری کرده‌اند. پس ممکن است در ابتدای کار پول نقد کافی برای خرید ویلا نداشته باشند. با علم به همین موضوع است که حالا دیگر سال‌هاست ویلا‌ها به صورت تمام نقدی خرید و فروش نمی‌شوند و مشاوران املاک و صاحبان ملک در شمال، تسهیلاتی برای خریداران به صورت نقد و اقساط فراهم کرده‌اند. اگر به دنبال خریدن ویلا با شرایط ویژه هستید بهتر است در شهرک‌های تازه‌ساز دنبالش بگردید، چون ویلا‌های شهرکی اغلب به صورت پیش فروش یا اقساطی به فروش می‌رسند؛ در حالی‌که در نوار ساحلی هم قیمت‌ها بالاتر است و هم امکان خرید به صورت اقساطی کمتر وجود دارد.

حصول اطمینان از واقعی بودن قیمت

   از آنجایی که منطقه شمال بسیار وسیع است و علاوه بر شهر‌ها در روستا‌های آنجا هم امکان خرید و فروش ویلا وجود دارد، پس مسلما قیمت‌ها می‌تواند از تنوع زیادی برخوردار باشد. با علم به این موضوع اگر از ویلایی در ناحیه‌ای خوشتان آمد، شرط احتیاط این است که از قیمت ویلا‌های مجاور پرس‌وجو کنید و مطمئن شوید قیمت ویلایی که قرار است معامله کنید با قیمت واقعی منطقه و سایر ویلا‌های مشابه همخوانی دارد.
 
خرید ویلا در بهشتِ شهر‌های شمالی

 

اطلاع از وضعیت سند

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد با توجه به وسیع بودن بازار ویلا در شمال کشور، احتمال هر گونه تقلب و کلاهبرداری هم در هنگام خرید و فروش ویلا وجود دارد. با این حساب قبل از معامله لازم است درباره سند ملک از مشاور املاک و یا صاحب ملک اطلاعات لازم را کسب کنید. برای جلوگیری از هرنوع سوءاستفاده بهتر است سعی کنید خرید خود را از شرکت‌های صاحب نام و شناسنامه‌دار انجام دهید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها