دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
اختصاصی/ مدیر جهاد کشاورزی ساری خبرداد
ساری در صدر تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی مازندران + مشخصات برترین‌ها
مدیر جهاد کشاورزی ساری اعلام کرد که با انتخاب 13 تولیدکننده نمونه استانی و یک تولیدکننده ملی از شهرستان ساری، این اداره توانست در انتخاب تولیدکنندگان کشاورزی رتبه برتر را نسبت به سایر شهرستان‌های استان کسب کند.

رضا پورفلاح در گفتگو با خبرنگار آوای خزر با اشاره به اینکه مراسم تقدیر و تکریم از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سالجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، از انجام این برنامه به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، مسوولان مرتبط استانی و شهرستانی، و تولیدکنندگان نمونه استانی و ملی گفت.

وی ادامه داد: فردا یکشنبه 19 بهمن‌ماه 99، ساعت 9:30 دقیقه ارتباط ویدئویی در سطح استان و ساعت 10:30 دقیقه نیز ارتباط با تهران به‌صورت همزمان با حضور تمامی استان‌ها برگزار می‌شود.

پورفلاح با اعلام اینکه ساری با تولید یک میلیون تن محصول کشاورزی از مجموع 7 میلیون تن تولیدات بخش زراعی، باغی و دام و شیلات استان سهم 15 درصدی را دارد؛ افزود: تلاش همکاران جهادی ما در مراکز خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی استان، همچنین همت و پشتکار تولیدکنندگان و بهره‌برداران حقیقی و حقوقی سبب شد تا به نتایج رضایت‌بخش دست پیدا کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی ساری از کسب رتبه نخست این شهرستان در تعداد تولیدکنندگان برتر استانی و ملی خبر داد و تصریح کرد: 13 تولیدکننده نمونه در سطح استان و یک تولیدکننده ملی از ساری انتخاب شدند.

ساری در صدر تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی مازندران + مشخصات برترین‌ها

وی درباره مشخصات برترین‌های بخش کشاورزی استان از شهرستان ساری به خبرنگار ما گفت: مصطفی حمزه‌خانی تولیدکننده نمونه گل محمدی، سید عسکری خاکزاد مدیر نمونه باغ مادری، و نادعلی یوسفی ساداتی پرورش‌دهنده نمونه ماهیان سردآبی استان هستند.

پورفلاح افزود: شرکت نمونه خدمات مشاوره‌ای کشاورزی نیز به شرکت رحمان معصومی فرح‌آبادی اختصاص یافت، شرکت نمونه تولید و فرآوری بذر گندم نیز به مجموعه‌ای با مدیریت  سلمان دستان اختصاص یافت، شرکت تعاونی نمونه صیادی پره شمال نیز به مدیریت اسماعیل برزگر ثبت شد، و شهرام شاهسونی در بخش صنایع نمونه تبدیلی – تکمیلی شیلاتی حائز رتبه برتر استانی شد.

رضاپورفلاح اظهار داشت: مریم نصیری خلیلی عنوان مدیر نمونه صنایع تبدیلی – تکمیلی باغی را کسب کرد، نادعلی نوروزی کولایی مجری نمونه حفاظت مشارکتی شد، حجت‌الله بخشیان بهره‌بردار نمونه سیستم آبیاری کم‌فشار معرفی شد، قدم‌علی علیزاده دامیری بهره‌بردار نمونه نگهداری و بهره‌برداری از سازه‌ها و تأسیسات آبیاری را به خود اختصاص داد و عباس یحیی‌پور آبمالی عنوان تولیدکننده نمونه گندم آبی در استان را کسب کرده است.

وی در پایان گفت: سید جعفر بهاری نیز تنها تولیدکننده نمونه از شهرستان ساری است که در تولید برنج پرمحصول فعالیت دارد.

به گزارش آوای خزر، مازندران با 13 تولیدکننده نمونه ملی در بخش‌های مختلف کشاورزی، رتبه نخست کشوری را به‌دست آورده است.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: