دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
بهرام بیضایی می‌گوید درام آن‌چیزی‌ست که آدم را به فکر وادار کند. نه که فقط به گریه بیندازد. با این تعریف، «بی همه چیز»، درامی خالص است.

آوای خزر/ درامی که در آن مخاطب به بحر تفکر درباره مسلک مردمی فرو می‌رود که حاضرند «امیرخان»، قهرمان خودساخته‌شان را به پای مشتی پول قربانی کنند. امیرخانی که خود برای نجات جانش، بر سر دخترش هم معامله می‌کند.

مردمی که ۲۵ مرداد ۳۲، «درود بر مصدق» می‌گفتند و ۲۸ مرداد ۳۲، «مرگ بر مصدق».

دو: سینما یعنی دیده شدن و هیئت داوران هم از اهالی سینما هستند پس می‌خواهند دیده شوند. آن‌ها نه سهمی از هیاهوهای رسانه‌ای دارند و نه سهمی از فوتوکال و فرش قرمز و کنفرانس مطبوعاتی و نه چیز دیگری.

تنها امکان دیده شدن، همین انتخاب‌ها و داوری نهایی برای قسمت نامزدها و برندگان سیمرغ است. پس در نتیجه قضاوت هرچه جنجالی‌تر، پر سر و صداتر و شاذتر، دیده شدن و بر سر زبان‌ها افتادن هم بیشتر و بیشتر.

سه: «بی همه چیز» در ۱۳ شاخه، نامزد دریافت سیمرغ شده. از جمله در قسمت بهترین بازیگر نقش اول مرد (پرویز پرستویی) و بهترین بازیگر مکمل مرد (پدرام شریفی) اما سهمی در قسمت بازیگران زن ندارد. هنوز مشخص نیست که بازی باشکوه و با صلابت هدیه تهرانی در نقش لیلی خانم و بازی شجاعانه باران کوثری در نقش نوری چه کم داشت که حتی به جمع نامزدها هم نرسیدند. داورها هم تا کنون هیچ واکنشی به این تصمیم که منتقدان و تماشاگران را حیرت‌زده کرده، نداشته‌اند. مدافعین تصمیم داوران می‌گویند که داوری سلیقه‌ای است و باید به تصمیم هیات داوران احترام گذاشت. سلیقه داوران قبول. اما داوری علاوه بر سلیقه، آدابی دارد که در مورد هدیه تهرانی و باران کوثری به نظر می‌آید که این آداب و انصاف رعایت نشده است.

چهار: اصلا شما بگویید چطور می‌شود که اثری کاندید بهترین فیلم شود، بعد بازیگری که تمام داستان حول محور او می‌چرخد، جایی در جمع نامزدها نداشته باشد؟

مارادونا هیچوقت لیگ قهرمانان اروپا را نبرد. یوهان کرویف هم هرگز به جام ملی نرسید. چیزی از ارزش‌شان کم شد؟ نه!

حکایت هدیه تهرانی و باران کوثری هم با سیمرغ جشنواره ‌سی‌ونهم همین است.

پنج: دیر یا زود این فیلم هم به اکران عمومی درخواهد آمد و مخاطبان سینما آن را خواهند دید. آن‌گاه باید دید داوران در آن زمان هم می‌توانند از سلیقه و تصمیم خود دفاع کنند یا خیر. افکار عمومی معمولا هیچگاه قاضی بدی نبوده است.

داوران جشنواره، مارادونا و هدیه تهرانی؛ می‌خواهم دیده شوم

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار