دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

بیانیه هیات دولت در واکنش به شعار «مرگ بر روحانی»
هیات دولت در واکنش به شعار «مرگ بر روحانی» توسط عده ای در راهپیمایی ۲۲ بهمن اطلاعیه ای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: «دولت در این دوران سخت شرایط بسیار دشواری داشته چراکه با تعهد به منافع ملی، فرصت روایت تحریم را از خود دریغ کرده و ناچار در غوغای کارگزاران تحریم و هیاهوی کاسبان سیاسی و اقتصادی‌اش، سکوت کرده است اما همه می‌دانند که هر صبری، پایانی دارد. دولت انتخاب کرد که خود در ایام جنگ اقتصادی، صبورانه سکوت کند اما اجازه نمی‌دهد که «حقیقت» قربانی شود.»

دومین محموله واکسن اسپوتنیک وی به تهران رسید
جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در توئیتی نوشت: ‏محموله دوم واکسن اسپوتنیک وی شامل ۱۰۰ هزار دز واکسن چند روز زودتر از موعد، به تهران رسید. این محموله پس از برچسب‌گذاری و کدگذاری در سامانه TTAC برای واکسیناسیون کارکنان خط مقدم درمان در شبکه بهداشتی کشور توزیع خواهد شد.

سند چشم انداز ۲۰ ساله مداحان تدوین می‌شود
رئیس هیأت مدیره خانه مداحان کشور از تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله مداحی در خانه مداحان خبر داد. مرتضی طاهری افزود: مداحان باید مطالب را کوتاه، به جا، مفید و مؤدبانه مطرح کنند به ویژه در زمان‌هایی که به وقایع سیاسی مانند انتخابات نزدیک می‌شویم.

سه کشور اروپایی: کار ایران گامی در مسیر تولید سلاح اتمی بود 
سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس با انتشار بیانیه مشترکی در مورد آغاز تولید اورانیوم فلزی توسط ایران ابراز نگرانی ‌کردند. در بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی آمده است: همانطور که در بیانیه ۱۶ ژانویه تاکید کردیم ایران توجیه غیرنظامی برای این اقدامات که گام مهمی برای تولید سلاح اتمی است، ارائه نکرده است. ما از ایران می خواهیم هر چه سریعتر به این اقدامات بدون فوت وقت خاتمه داده و هیچ اقدام جدیدی مغایر با توافق هسته ای انجام ندهد.


توزیع ۵۰۰ هزار پوستر امام در بین مردم
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ادعای حذف اسم امام خمینی (ره) از قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن، خنده‌دار است، گفت: آقایان خودشان هم می‌دانند که این ادعا‌ها صحت ندارد و با اهداف خاصی مطرح می‌شود. نصرت‌الله لطفی با اشاره به طرح این ادعا که تصاویر حضرت امام در راهپیمایی کم‌رنگ بوده است، اظهار داشت: اگر چه کاری که ما کرده‌ایم، در مقابل عظمت نام حضرت امام(ره) ناچیز است، امّا با افتخار و بر حسب وظیفه حداقلی خود باید بگوییم که حداقل ۵۰۰ هزار قطعه پوستر در بین مردم توزیع شده است.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۵۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۸ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۲۴ بهمن، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر رسیده است.

نامه احمدی نژاد به خاطر عدم استقبال از فراخوان او بود
وزارت کشور در اطلاعیه ای پاسخ نامه محمود احمدی نژاد در خصوص تشکیل ستادی برای مقابله با تجمع هوادارانش در روز ۲۲ بهمن را داد.در این نامه آمده: در خصوص تجمع مورد اشاره در نامه اخیر ارسال شده برای رئیس محترم جمهور، مطلقاً، درخواستی به فرمانداری و یا استانداری تهران واصل نشده و بالتبع، مجوزی هم صادر نشده است. در این بیانیه همچنین آمده: عدم استقبال مخاطبان از یک تجمع فاقد مجوز؛ علیرغم تبلیغات چند روزه مجازی، بیش از هر چیز، بیانگر عدم اقبال عمومی به رویکردهای غیراصیل و غیرسازنده در عرصه سیاست است و فروکاستن ریشه این عدم اقبال به ادعاهای خلاف واقعی نظیر تشکیل یک ستاد موهوم در یک وزارتخانه، نمی تواند، جبران کننده این "عدم اقبال" باشد و یا منجر به "دیده شدن" شود.

 

انتهای پیام/1005
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
0
به نظر من جواب وزارتخانه عالی بود. واقعا تجمع چندانی نبود و اونایی که اومده بودن نمایشی بودن و یه عده هم تماشاچی..
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: