دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
رییس اورژانس 115 مازندران اعلام کرد
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طی 6 ماهه اول امسال تعداد کل تماسهای مدیریت شده از جانب 3 مرکز پیام و یک مرکز ارتباطات اورژانس استان به صورت میانگین روزانه 5000 تماس تلفنی بوده است.
به گزارش آوای خزر از ساری به نقل از روابط عمومی اورژانس 115 مازندران، یحیی صالح‌طبری اظهار داشت: در۶ ماهه نخست سالجاری 69هزار و 465 مورد مأموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد ماموریت در کل استان توسط آمبولانسهای ۱۱۵ این مرکز خدمات پزشکی ارایه شده است، افزود: 535 نیروی عملیاتی و ستادی در88 پایگاه زمینی و هوایی اورژانس مازندران به مردم استان و هموطنان عزیز در ۲۴ ساعت شبانه روز در صورت بروز حادثه آماده امدادرسانی هستند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشمی مازندران با اشاره به حجم ماموریتهای اورژانس ۱۱۵ در ۶ ماهه اول سالجاری گفت: این تعداد ماموریت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.

صالح طبری تصریح کرد: از مجموع کل ماموریتهای اعزامی اورژانس 22 هزار و 144 مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی (تصادف) در جاده های مواصلاتی به شهر و روستاهای استان بود و 47 هزار و 321 ماموریت غیر تصادفی شامل بیماران قلبی، تنفسی و سکته وغیره بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع مصدومانی که توسط اورژانس در ۶ ماهه اول سال جاری به آنها خدمات پزشکی ارایه شده است؛ 11 هزار و 821 مصدوم در تصادفات شهری و 10 هزار و 323 مورد نیز در تصادفات جاده‌ای در جاده‌های مواصلاتی به استان مازندران بوده است.

وی همچین بیان داشت: در طول 6 ماهه اول امسال تعداد کل تماسهای مدیریت شده از جانب 3 مرکز پیام و یک مرکز ارتباطات اورژانس استان به صورت میانگین روزانه 5000 تماس تلفنی بوده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم درخواست کرد: در هنگام وقوع حوادث جهت ارایه خدمات سریع اورژانس هموطنان ضمن تماس با ۱۱۵ و حفظ خونسردی خود از توصیه های پزشکی لازم که از طرف مرکز ارتباطات ارایه می شود جهت حفظ جان بیمار خود توجه فرمایند.

این مسئول در پایان به هموطنان و رانندگان توصیه کرد در هنگام شنیدن آژیر آمبولانس۱۱۵ و خودروهای امدادی دیگر، راه را باز کنند، و از تجمع در محل حادثه پرهیز و حتی الامکان از جابجایی بیمار یا مصدوم خودداری کنند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها