دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
ربیعی گفت: تک نرخی بودن ارز در  شرایط فعلی جزو نامه جهانگیری به رهبر انقلاب بوده و گفته شده که موجب کمبود کالا و تورم و گرانی و تاثیر بر افزایش سایر قیمت‌ها می شود.

به گزارش آوای خزر،  علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آقای جهانگیری، پاسخ رهبری به نامه‌شان خطاب به رییس مجلس را درباره بودجه عنوان و برخی نمایندگان این نامه را مربوط به بحث ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌دانستند، و کدام درست است، گفت: طبق گفته آقای جهانگیری در این نامه به موضوعات مختلف اشاره شده است.برای مثال با اشاره به تغییراتی که کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ایجاد کرده، تاکید شده است این تغییرات به معیشت مردم لطمه نزند. یک بحث کلی در مجموع تغییرات صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: در این نامه بحث کلی درباره تغییرات اعمال شده مطرح شده بود، آقای جهانگیری درباره نرخ ارز هم اعلام کرده بود که موافق و معتقد به تک نرخی بودن ارز در این شرایط نیستند تا با یک برنامه‌ریزی به سمت چنین تصمیمی برویم.

ربیعی افزود:  تک نرخی بودن ارز در  شرایط فعلی هم جزو نامه بوده و گفته شده بود که موجب کمبود کالا و تورم و گرانی و تاثیر بر افزایش سایر قیمت‌ها می شود. خوشبختانه پاسخی هم که داده شده این بود که توجه جدی به این مساله شود و این پاسخ زمینه همکاری های خوبی را هم فراهم کرده است.

جزئیات مهم نامه جهانگیری به رهبر انقلاب درباره ارز

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه ارز ترجیحی به تمامی افرادی که قصد واردات کالاهای اساسی را طبق ضوابط کشور داشته‌ باشند، تخصیص داده می‌شود، تاکید کرد: بنابراین، اطلاق ترکیب عده‌ای خاص به این فرآیند، بی مفهوم است. دولت در چهار و نیم سال قبل از آغاز جنگ اقتصادی، سیاست تعادل و ثبات نسبی در بازار ارز و حرکت به سمت یکسان‌سازی نرخ ارز را با هدف ریشه‌کنی فساد و رانت ارزی، دنبال کرد و به شهادت آمار، در ثبات نسبی نرخ ارز،‌ موفق بود که امکان برنامه ریزی فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری و تولید را فراهم می‌کرد./خبرآنلاین

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار