دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
حسین علیزاده با حضور در تالار وحدت به تماشای تمرین ارکستر ملی ایران که در حال آماده‌سازی برای جشنواره موسیقی فجر است، نشست. او در این دیدار، تاکید کرد امروز همه باید بابت این فرهنگ غنی که داریم، سرشان را بالا نگه‌دارند.

به گزارش آوای خزر، ارکستر ملی ایران در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، قطعه «سلام» حسن کسایی را با تنظیم حسین علیزاده روی صحنه خواهد برد. در همین راستا، علیزاده ضمن بازدید و تماشای تمرین نوازندگان ارکستر با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

او با اشاره به زنده یاد حسن کسایی و قطعه «سلام» گفت: «بیست سال پیش که قرار بود بزرگداشتی برای استاد کسایی برگزار کنیم، استاد فخرالدینی، استاد روشن‌روان و من مسئولیت تنظیم قطعات استاد کسایی را برای ارکستر داشتیم که با ذوق و شوق فراوان در مدت کوتاهی آن را آماده و تقدیم استاد کردیم.»

علیزاده در ادامه درباره پیدا کردن انگیزه برای حضور در ارکستر ملی گفت: «امروز من با انرژی خیلی خوبی از اینجا می‌روم و شما من را تشویق می‌کنید که باز هم برای دیدن این ارکستر زیبا و جوان بیایم، قطعه بنویسم و لذت ببرم. من از حس بودنتان و حسی که دسته جمعی ایجاد می‌کنید خوشحالم، واقعا تبریک می‌گویم و امیدوارم این روند موثر تداوم داشته باشد.»

او در بخش دیگری از سخنانش درباره ارزش ارکستر ملی گفت: «امروز ما باید سرمان را بالا نگه‌داریم که این همه فرهنگ غنی داریم؛ مراقب باشیم آن را از دست ندهیم و قدر این ارکستر که اسمش ارکستر ملی است را بدانیم؛ چرا که مسئولیتش سنگین است. بدانیم چرا به آن ملی می‌گویند، مثل یک قهرمان ملی؛ باید وقتی اسمش را می‌شنوید اشک در چشمانتان بیاید و احساس غرور و هویت کنید.»

علیزاده در پایان خطاب به نوازندگان گفت: «ارکستر ملی می‌تواند هویت موسیقی ما باشد و من دست تک تک شما را می‌فشارم.»/خبرآنلاین

انتهای پیام/1005

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها