دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران تا سه ماه آینده یکی از واکسن سازهای بزرگ جهان در مقابله با کرونا می‌شود.

به گزارش آوای خزر، سعید نمکی، وزیر بهداشت در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین، گفت: تا سه ماه آینده اکثر گروه‌های آسیب پذیر را واکسینه می کنیم و سه ماه بعد ۷۰درصد گروه‌های پرخطر نیز واکسینه می شوند.

او ادامه داد: ما برخلاف برخی از کشورهای همسایه اجازه نخواهیم داد تا واکسنی به مرحله تایید کامل نرسد و کوچکترین عارضه‌ای داشته باشد مورد استفاده قرار گیرد.

نمکی با بیان اینکه آمریکا ظالمانه ترین تحریم‌های تاریخ را به ایران روا داشت که بعد از واقعه عاشورا بر هیچ قومی روا داشته نشده است، افزود: به دنبال این تحریم ها در اوج دوران شیوع کرونا ما نمی توانستیم هیچ دارویی را به کشور وارد کنیم، آنها منتظر بودند جمهوری اسلامی ایران بر گل بنشیند و فکر می کردند این تنها فشاری است که عملیاتی می شود ولی محاسبات آنها بر هم ریخت.

او با بیان اینکه کرونا معادلات مدیریتی جهان را به هم ریخت، گفت: در روزهای نخست برآورد می کردیم که سختی های این طوفان را چگونه مدیریت کنیم من آنجا گفتم که درست است که در اوج تحریم و با خزانه خالی رو به رو هستیم ولی ما خدا، رهبری فرزانه، دولتی پایدار و مردمی صبور و بردبار داریم و حماسه دفاع مقدس را مدیریت کرده و نفس گرم مادران و پدران شهدا، آه جانسوز جانبازان و عشق به اهل بیت را داریم و این همان موضوعی است که آنها محاسبه نکرده بودند.

نمکی با بیان اینکه محاسبات موسسات بین المللی این بود که مرگ کشور در آذرماه به یک هزار و ۲۰۰نفر می رسد، گفت: متاسفانه آمریکا بیش از پنج هزار مرگ را به ثبت رساند و در بسیاری از کشورهای بزرگ با مرگ بیش از هزار مورد مواجه هستیم ولی جمهوری اسلامی مرگ دو رقمی را تجربه می کند که این عدد هم زیاد است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تشریح حرکت و حماسه مقابله با کرونا در طول این ۱۳ماه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: هر چند که نخستین مورد مثبت در اواخر بهمن ماه مشاهده شد ولی از اواخر دی ماه سال ۹۸ درگیر مدیریت کرونا هستیم و ضرب آهنگ قلب کادر درمان با بالا و پایین شدن نمودار ها تغییر پیدا می کرد.

نمکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا در استان قزوین، گفت: مردم این استان در ایام کرونا نشان دادند که جزو فهیم ترین ساکنان این سرزمین هستند و رتبه نخست را در بسیاری از موضوعات در زمینه مقابله با کرونا کسب کردند.

این مقام مسئول گفت: در این ایام افتخاراتی برای مسوولان نظام به دست آمد و مدرن ترین دستگاه رادیوتراپی برای استان قزوین تهیه افتتاح شد که در این زمینه احساس خوشحالی وصف نشدنی دارم.

وزیر بهداشت بیان کرد: تعیین تکلیف بیمارستان رحیمیان و راه اندازی دستگاه رادیوتراپی ۲وعده سفر قبلی بود که خوشبختانه عملیاتی شد و امروز هم وعده می دهیم بیمارستان ۷۰۰تختخوابی با سرعت بیشتری دنبال می شود./خبرآنلاین

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار