دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
پنجمین جلسه شورای اداری مازندران/4
رییس ستاد عتبات عالیات مازندران گفت: ساماندهی و کاهش موکبها در کنار بالابردن کمیت و کیفیت خدمات سبب شد که 2 میلیارد تومان در اعتبارات صرفه جویی شود.
رییس ستاد عتبات عالیات: صرفه‌جویی 2 میلیارد تومانی موکبهای مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، محمدحسن اصغری امروز در پنجمین جلسه شورای اداری مازندران اظهار داشت: اربعین یکی از دستاوردهای مدافعان حرم است زیرا دو سوم عراق در تسخیر داعش بود و اگر مدافعان حرم نبودند یا یک سوم دیگر از دست می رفت و یا مشکلات غیرقابل جبرانی ایجاد میشد اما امروز عراق از لوث وجود نیروهای تکفیری تا حدود زیادی پاک شده است.

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اینکه در سال گذشته مازندران 22 موکب را در مسیر پیاده روی اربعین مستقر کرده بود و امسال این تعداد به 10 موکب رسید، تصریح کرد: میزان پذیرایی از روزانه 22 هزار مورد به 37 هزار رسید و کیفیت پذیرایی نیز بهتر از سال گذشته بوده است.

رییس ستاد عتبات عالیات مازندران بیان کرد: هزار نیروی خدماتی و 107 دستگاه خودروی سنگین از استان برای پیاده روی اربعین فعالیت داشتند و کالاها را به کربلا انتقال می دادند.

این مسوول بیان کرد: از 10 موکب، 8 موکب در کربلا و دو موکب نیز در مرز مهران و شلمچه مستقر بود.

اصغری با اشاره به بارندگیهای شدیدی که در روز نخست برپایی موکب در عراق و مرزهای مهران داشتیم، اظهار داشت: خسارتهای زیادی به موکب های سیمرغ، بابل، ساری، سوادکوه و نکا وارد شد اما با همت دوستان، از روز نخست آبانماه پذیرایی از زائران آغاز شد.

وی با بیان اینکه مازندران از استانهای موفق در ستاد اربعین بوده است، افزود: از طریق ساماندهی و کاهش موکبها در کنار بالابردن کمیت و کیفیت خدمات، 2 میلیارد تومان در اعتبارات صرفه جویی شده است.

رییس ستاد عتبات عالیات مازندران از استانداری خواست برای سال آینده ضعفهایی ازجمله عدم هماهنگی کافی در پشتیبانی از موکبها و مشکل تردد کامیونها برای انتقال کالا به موکبهای مستقر در عراق حل شود.

اصغری در پایان با اشاره به کمک 2 تا 3 موکب مازندران به مردم آسیب دیده در کرمانشاه، اظهار داشت: آمادگی داریم در مواقع سیل و زلزله، موکبها را برای کمک به مردم آسیب‌دیده بر پا کنیم.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار