دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کاهش منابع سوخت‌های فسیلی و عدم تجدیدپذیری آن‌ها و لزوم کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، باعث روی آوردن دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ دنیا به منابع تأمین انرژی پاک شده است.

به گزارش آوای خزر، پیشرفت‌هایی که به تازگی توانسته از تکنولوژی باتری‌های لیتیوم یونی عبور کرده و نسل جدیدی از باتری‌ها را به بازار معرفی کند که به باتری‌های «فلز-هوا» (Metal Air Battery) موسوم هستند. باتری‌هایی که از واکنش فلز با اکسیژن هوا، جریان الکتریکی تولید می‌کنند و بیش از ۵ برابر باتری‌های لیتیوم-یونی انرژی در خود ذخیره دارند.

این نسل جدید از باتری‌ها با مزیت‌هایی نظیر ۵ برابر تولید انرژی بیشتر نسبت به باتری‌های لیتیوم، عدم آلودگی محیط زیست، عمر طولانی (حدود 4 برابر باتری‌های لیتیوم-یون) و زمان بسیار کوتاه شارژ و احیا کاربردهای فراوانی دارد. از جمله در وسایل حمل و نقل الکتریکی، سیستم‌های برق پشتیبان، صنایع نظامی و...

 در واقع باتری‌های فلز-هوا در سیستم‌هایی که ایمنی بسیار بالا، قیمت مناسب و قابلیت شارژ بسیار سریع اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد، حتما یکی از کاربردی ترین گزینه‌ها خواهد بود.

همین کاربردها باعث شده تا مجموعه‌های بزرگ دنیا همچون تسلا و زیمنس به دنبال تجاری سازی این محصول بوده و سعی دارند از این رهگذر آینده صنعت انرژی جهان را به دست بگیرند.

اما نکته حائز اهمیت در این میان، جایگاه ایران در زمینه باتری‌های فلز-هواست.

در سال‌های اخیر شرکت ایرانی و نوپای «نواسی» توانسته است نسل جدید این باتری‌ها را در پروژه ای به نام «سانیوا» بومی سازی کند و امروز به نسخه mvp (Minimum Viable Product)؛ شکل حداقلی محصول قابل ارائه و مستعد توسعه، این تکنولوژی دست پیدا کرده است.

این تکنولوژی از طرف شرکت فوق مراحل ثبت قانونی در مراجع داخلی کشور را پشت سرگذاشته و مرحله تجاری سازی را پیش رو دارد.

لازم به ذکر است که نسخه MVP یک محصول، شامل نسخه حداقلی آن است که امکان توسعه و تکمیل آن و رسیدن به تولید انبوه، با توجه به اعلام نیاز مشتریان بالقوه، میسر است.

باتری فلز- هوا یکی از فناوری‌های جدید و درحال گسترش است و مزایای زیادی را در بخش انرژی الکتریکی و واکنش‌های الکتروشیمیایی فراهم می کند و در میان فناوری‌های جدید دنیای الکتریسیته، باتری فلز- هوا شامل زیرشاخه‌های متعدد می‌شود که از آن جمله می‌توان به باتری‌های نسل: روی- هوا (Zinc–Air Batteries) باتری‌های آلومینیوم –هوا (Aluminum–Air Batteries) و باتری‌های لیتیوم- هوا (Lithium–Air Batteries) اشاره کرد.

این سه گروه، از جمله طیف‌های پرطرفدار این فناوری جدید هستند که در دنیا تلاش‌های زیادی از سوی دانشمندان، دانشگاه‌ها و صنایع مختلف برای توسعه آن‌ها در جریان است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار