دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
رئیس کمیته بهداشت و درمان و محیط زیست ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تمامی بیمارستانهای این استان در ایام نوروز دارای پوشش آنکالی پزشکان متخصص هستند و در این مدت نیز، 3235 جراحی در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شده است.
علیرضا مردان‎شاهی امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، اظهار داشت: از 26 اسفندماه 94 تا ظهر 12 فروردین ماه جاری، 9 هزار و 401 مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی استان انجام گرفت.
وی با بیان اینکه در این مدت 7 هزار و 213 کیلوگرم مواد فاسدشدنی کشف و معدوم شده است، افزود: 979 مورد نیز اخطاریه به صنوف داده شد که تنها 34 مورد آن مربوط به امروز است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: در 16 روز گذشته، 6 هزار و 101 ماموریت توسط اورژانس 115 مازندران انجام شده که 1508 مورد آن تصادفی بوده است.
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، اظهار داشت: تعداد معاینات اجساد تصادفی توسط پزشکی قانونی نیز 28 مورد بوده که نسبت به مشابه سال گذشته، با کاهش 31.7 درصدی مواجه بوده است.
این مسئول همچنین تعداد بیماران ویزیت شده در اورژانس‎های مازندران را 71 هزار و 802 نفر و بیماران بستری‎شده را نیز، 12 هزار و 584 نفر اعلام کرد.
مردان‎شاهی با بیان اینکه 1658 بیمار تصادفی در این مدت پذیرش شده‌اند، گفت: 3 هزار و 235 جراحی نیز در همین مدت در مراکز تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران انجام شده است.
وی در پایان گفت: پوشش آنکالی پزشکان متخصص در تمامی استان انجام می‎شود و از شرق تا غرب مازندران، در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: