دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

فوت ۸۱ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۵۵۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱۹ اسفند، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۸۶۷ نفر رسیده است.

پیشنهاد ایران به آمریکا برای تبادل همه زندانیان
علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت که حاضریم تا همه زندانیان بین ایران و آمریکا را تبادل کنیم. وی ادامه داد: درباره تبادل زندانیان نکته تازه ای وجود ندارد؛ قبلا هم موضع ایران را وزیر امور خارجه بیان کرده اند، همه زندانیان را آماده ایم تبادل کنیم. اگر تاکنون این اتفاق تا الان نیفتاده به خاطر عدم آمادگی دولت امریکا بوده است. دو طرف یکباره آزاد شوند. هرچند که شاید در مقایسه با گذشته امیدهای تازه ای برای آزاد شدن گروگان های ایرانی در زندان های آمریکا که در صورت تحقق با حسن نیت ما مواجه خواهد شد، بوجود آمده باشد. منتظریم ببینیم که چقدر دولت جدید آمریکا در تجدیدنظر سیاست های دولت قبل از جمله در تعلل برای آزادی همه زندانیان ایرانی که با اتهامات غیرقابل قبول و به دستور آمریکا در کشورهای مختلف بازداشت شده اند، جدی است.

پیشنهاد روسیه به ایران و آمریکا درباره برجام
وزیر خارجه روسیه راهکار حل بن‌بست توافق هسته‌ای ایران را برداشتن گام‌های همزمان از سوی واشنگتن و تهران عنوان کرد. لاوروف در این باره توضیح داد: «برای حل این چالش فوری، به‌نظر ما ممکن است که گام‌های همزمان و مرحله به مرحله‌ای را تدوین کرد و آمریکا و ایران آنها را اجرا کنند، زیرا اگر بخواهیم به این بحث که چه کسی اول به تعهداتش بازگردد ادامه دهیم، مذاکرات شاید تا همیشه طول بکشد».

سه روز معات برای خروج از شهرهای قرمز در نوروز
معاون وزیر کشور گفت: اصل بر نرفتن سفر و پرهیز هر گونه جابجایی بین شهری می باشد.سفر به شهرها و از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و از ۲۵ اسفند ماه که رنگ بندی شهرها اعلام می شود، تا ۱۵ فروردین ماه به همان منوال خواهد بود. ذوالفقاری افزود: چنانچه در طول تعطیلات وضعیت شهری تغییر کند و قرمز یا نارنجی شود، مسافرین سه روز مهلت دارند که از آن شهر خارج شوند و مسافری هم نمی تواند وارد آن شهر بشود.

توصیف پاپ از دیدارش با آیت‌الله سیستانی
رهبر کاتولیک‌های جهان در پایان سفر خود به عراق در پیامی به رئیس جمهور این کشور برای عراق آرزوی صلح و وحدت کرد. پاپ همچنین در توصیف دیدارش با آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان گفت: سیستانی به من گفت که حدود ۱۰ سال است که دیگر با کسانی که اهداف سیاسی و یا فرهنگی دارند دیدار نمی‌کند و تنها پذیرای کسانی می‌شود که اهداف دینی دارند. وی تأکید کرد: ایشان بسیار به من احترام گذاشتند و این باعث مسرت من است، او برای خوش‌آمد گویی به کسی از جایش بلند نمی‌شود اما برای استقبال از من دو بار این کار را انجام داد.

۳ میلیون دوز واکسن از کره جنوبی در راه ایران
یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی در گزارشی نوشت که ایران ۳.۱ میلیون دوز واکسن آسترازنکا ساخت کره جنوبی را از طریق «کواکس» (برنامه جهانی تامین واکسن) وارد می کند. این واکسن که به طور مشترک توسط آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد تولید شده است در ۱۰ سایت در سراسر جهان از جمله کره جنوبی تولید می شود.


تکذیب اظهارنظر انتخاباتی درمورد لاریجانی
درحالیکه برخی رسانه ها از قول علی لاریجانی مدعی شده بودند که او گفته در صورت کاندیداتوری جهانگیری در انتخابات 1400، او وارد عرصه نمی شود، منابع خبری این ادعا را از اساس کذب دانسته و رد کرده اند. مصطفی فقیهی، صاحب امتیار سایت انتخاب در این رابطه نوشت: بررسی کردم، خبر منتشره مبنی بر اظهار نظر انتخاباتی علی لاریجانی کاملا کذب است. وی افزود: لاریجانی ماه هاست سکوت کرده و انتشار این قبیل اخبار بولتنی به سبک دهه هفتاد و هشتاد در شان رسانه های رسمی نیست.


مدعیان دور زدن تحریم ها نتوانستند حتی یک بشکه نفت بفروشند
علی ربیعی، سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: عده ای نزد مقام های عالیرتبه کشور این ادعاهای عجیب را مطرح می کردند به همین دلیل وزارت نفت اعلام کرد هرکس مدعی است می تواند نفت بفروشد بیاید قرارداد ببندد و هر میزان نفت که می خواهد ببرد پس از این اعلام آمادگی وزارت نفت مدعیان یکی پس از دیگری جا زدند . معلوم شد که این افراد بدون محاسبه و با دانش کم ادعا داشتند یا تحریک شده توسط رابطه هایی بودند که به قصد فریب و شناسایی کانال های فروش نفت ایران به میدان آمده بودند. وی تاکید کرد: ما با قاطعیت تمام اعلام می کنیم که هیچ یک از مدعیان دور زدن تحریم نتوانستند حتی یک بشکه نفت بفروشند و تمام عملیات فروش نفت در شرایط تحریمی توسط دولت و وزارت نفت صورت گرفت.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها