دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
سالم زندگی کردن یکی از راه‌های مشخص برای افزایش طول عمر است، اما عادت‌هایی در زندگی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها عمر خود را زیاد کنید.

به گزارش آوای خزر،  خراسان نوشت: در تاریخ بشر هرگز دورانی نبوده است که شما بتوانید بیشتر از امروز زندگی کنید و زندگی بهتری داشته باشید. زیرا پیشرفت‌های باورنکردنی در زمینه دارویی، پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی به وجود آمده است که باعث می شود مردم بر بیماری‌ها غلبه کرده و تا ۸۰-  ۹۰ سالگی به خوبی زندگی کنند.

شاید امروزه بزرگترین گروه جمعیتی در حال رشد در آمریکا افرادی با میانگین سنی ۹۰ تا ۱۰۰ سال و یا بیشتر باشند و بدنبال آن, وظیفه شما این است که به این گروه بپیوندید چرا که این موضوع باعث می شود که در تمام روزهای زندگیتان آمادگی لازم را داشته و از سلامت برخوردار باشید.

تقریباً برای کل نژاد بشر در طول تاریخ ، طول عمر مسئله‌ای تصادفی بوده است، اما امروزه طول عمر یک امر طراحی و انتخاب شده است.

شما امروز می‌توانید واقعاً تصمیم بگیرید که به سطح بالایی از سلامت جسمی برسید و با ایجاد عادت‌های خاص، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که عمر طولانی‌تر و بهتری نسبت به نسل‌های دیگر در طول تاریخ بشر داشته باشید.

چگونه سالم بمانیم؟

امروز, بیش از ۶۰ درصد آمریکایی‌ها به طور رسمی در گروه افرادی که اضافه وزن دارند طبقه‌بندی می‌شوند و این بدان معناست که آن‌ها بر اساس نمودارهای قد و وزن بیش از ۲۰ درصد از وزن ایده‌آل خود بالاتر هستند و حتی بدتر از آن, میلیون‌ها نفر هستند که به طور رسمی در گروه آمارهای چاقی طبقه‌بندی می‌شوند و این یعنی، آن‌ها ۴۰ و یا ۵۰ درصد از وزن ایده‌آل خود اضافه وزن بیشتری دارند.

شما در هر جایگاهی که هستید، این نتیجه انتخاب‌ها و تصمیمات شما است و اگر می‌خواهید جنبه‌ای از زندگی خود را تغییر دهید، باید انتخاب‌های جدید داشته باشید و همچنین تصمیمات جدیدی در زندگی خود بگیرید و سپس باید در کارهایتان نظم را برقرار کرده تا بتوانید تصمیم‌هایتان را دنبال کنید.

تنها راه رسیدن به وزن مناسب این است که هر روز و هر هفته کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید، اما همانطور که ماه‌ها و سال‌ها طول کشیده است که وزنتان بالا برود، ماه‌ها نیز  طول می‌کشد تا از شر اضافه وزن خود خلاص شوید.

۳ عادت خوب که عمر شما را اضافه می‌کند

کاهش وزن آسان نیست، چون شما عادت‌های غذایی خودکاری را برای خود ایجاد می‌کنید که به سختی می‌توان آن‌ها را ترک کرد و همچنین با خوردن بعضی غذاها در زمان های صبح، ظهر و شب، ریتم ثابتی برای غذا خوردنتان انتخاب می‌کنید که این موضوع باعث می شود که شما به خوردن میان وعده در بین وعده‌ها و پرخوری در عصر عادت کنید که اگرچه ترک این عادت‌ها آسان نیست، اما قطعاً امکان‌پذیر است.

به هر حال، این هدف شماست و اگر دوست دارید عمر بیشتری هم داشته باشید، دانستن این نکات می‌تواند به شما کمک کند.

 غذاهای مناسب بخورید

اولین عادت لازم برای ایجاد یک زندگی طولانی و سرشار از سلامتی و تناسب اندام، عادت به داشتن رژیم غذایی مناسب است.

شما باید به خوردن غذاهای مناسب و به نسبت مناسب آن هم در زمان مناسب عادت کنید.

همه افراد می‌دانند که باید رژیم متعادل‌تری داشته باشند که حاوی میوه‌ها، سبزیجات و محصولات غلات کامل باشد.

علاوه بر این اصل اساسی، موارد مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای اصلاح رژیم غذایی و ایجاد عادات تغذیه مناسب انجام دهید، که منجر به ترکیبی از کاهش وزن و سطح بالاتر انرژی و تناسب اندام می‌شود.

علاوه بر خوردن غذاهای مناسب، باید این عادت را از بین ببرید که "سه سم سفید" یعنی نمک، شکر و آرد را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

این تغییر در رژیم غذایی شما بسیار ساده و در عین حال، بسیار قدرتمند است؛ به طوری که هر یک از دانشجویان من که آن را امتحان می‌کنند کاملاً حیرت‌زده می‌شوند و به سرعت نتایج قابل توجهی کسب می‌کنند.

 به اندازه کافی ورزش کنید

عادت بعدی که باید در کارهای روزمره خود ایجاد کنید، ورزش کردن مؤثر است.

بسیاری از افراد حتی افرادی که در هنگام بزرگ شدن به صورت مداوم ورزش می‌کردند، در اواخر نوجوانی و اوایل بیست سالگی ورزش را متوقف می‌کنند، اما نباید از این موضوع مهم غافل شد که بدن انسان قرار است به طور منظم در طول زندگی ورزش داده شود.

این عادت را در خود توسعه داده و هر روز، هریک از مفصل های خود را حرکت دهید، چون این فعالیت باعث می‌شود عضلات و مفاصل شما بهتر عمل کنند و انعطاف‌پذیر باشند.

ورزش منظم به شما این امکان را می‌دهد تا تعادل و تحرک بیشتری هم داشته باشید و همچنین منجر به کاهش احتمالی درد و یا مشکلات عضلانی و مفصلی شما می‌شود.

این عادت را داشته باشید که هر هفته ۲۰۰ دقیقه ورزش کنید. اگر در هفت روز هفته، به صورت روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی می‌کنید، باید گفت شما یکی از افرادی هستید که بدن سالمی دارید و عمر بیشتری خواهید داشت.

اگر خود را موظف کنید که دوچرخه سواری کنید، روی تردمیل بدوید، شنا و پیاده‌روی کنید و یا هرگونه ورزش هوازی را انجام دهید که باعث تقویت ریه‌ها و قلب شما شود، در مدت زمان کوتاهی سطح سلامتی و انرژی خود را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشید.

۳ عادت خوب که عمر شما را اضافه می‌کند

خواب کافی داشته باشید

سومین عادت مورد نیاز شما برای داشتن سلامتی، عادت به استراحت کافی است.

شما برای عملکرد مطلوب در کارهای روزمره خود، هر شب به هفت تا هشت ساعت خواب نیاز دارید، ولی اگر هر شب کمتر از شش تا هفت ساعت بخوابید و مانند همیشه سخت کار کنید، در نهایت دچار "کمبود خواب" خواهید شد.

شما می‌توانید با ایجاد عادت زود خوابیدن، یعنی هر شب ساعت ۱۰:۰۰ به راحتی خوابیدن،  احساس و عملکرد خود را در زندگی کاری و  شخصی خود تغییر دهید.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
آیا با ممنوعیت پذیرش مسافر در استان مازندران در شرایط فعلی موافقید؟
آخرین اخبار