دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
رخصت حسین‌زادگان این‌بار از مراجع عظام
استاندار مازندران و هیئت همراه با حضور در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی «اسراء» با حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی دیدار و گفتگو کردند.
دیدار استاندار مازندران با آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی

به گزارش آوای خزر از ساری، استاندار مازندران که یک هفته از معارفه او می‌گذرد، دیدار با علما و بزرگان را در ابتدای امر اولویت نخست فعالیتهای خود قرار داد تا در مسیر خدمت‌رسانی بتواند باانگیزه بهتر و بیشتر و پشتیبانی معنوی گام بردارد.

اختلاف، بیماری بدخیمی است که ثمری جز ویرانی برای جامعه ندارد/ مازندران داراي امنيت مناسب و بركات الهي است

در این دیدار صمیمی، با آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی استان مازندران را به لطف الهی، دارای امنیت مناسب و برکات الهی فراوان عنوان و اظهار کردند: این استان به واسطه حضور شخصیت‌ها و علمای برجسته حوزوی و دانشگاهی و فرهنگ مردم در سطح بالایی قرار دارد که بایستی این ظرفیت‌ها و امکانات را مورد توجه جدی قرار داد و از آنها استفاده کرد.

ایشان گفتند: مشکل اساسی ما این است که باور نداریم انسان موجودی ابدی است، اگر مسئولین بیت‌المال باور داشته باشند که با مرگ از پوست به در می‌آیند و باید پاسخگوی اعمال و اقدامات خود باشند، ممکن نیست به بیراهه بروند.

این مرجع عظام با اشاره به آیات قرآن کریم بیان کردند: « باور این مطلب که خودِ اختلاس‌گر، نجومی‌بگیر و دزد، هیزم تمام‌نشدنی جهنم خواهند شد، قطعاً انسان را متحول خواهد کرد»

دیدار استاندار مازندران با آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی.

آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی افزودند: خداوند تاکید می‌کند که همه موجودات از حلال گوشت گرفته تا حرام گوشت، همه عائله‌ی من هستند و نزد من روزی دارند، با این وجود برخی حیوانات مانند موش، به فکر ذخیره کردن هستند و برخی دیگر مانند مرغان مهاجر، هزاران کیلومتر پرواز می‌کنند و به رزق و روزی که برای آنها تعیین شده می‌رسند، ما نیز می توانیم مانند آن پرندگان مهاجر، آزادمنشانه زندگی کنیم و این راه باز است.

معظم له در پایان گفتند: همه باید به این موضوع توجه داشته باشند که اختلاف یک بیماری بدخیم است که ثمری جز ویرانی برای جامعه ندارد و هم دنیا و هم آخرت انسان را تهدید می‌کند، لذا باید با توجه به سرمایه‌های فراوانی که خداوند در اختیار ما قرار داده است، با همدلی امور را به پیش ببریم.

در ابتدای این دیدار استاندار مازندران در سخنانی، وفاق و همدلی را مهمترین عامل رفع مشکلات مازندران ذکر کرد و گزارشی از اهداف و برنامه‌های خود را در جهت رفع مشکلات و توسعه اقتصادی این استان خدمت معظم له ارائه کردند.

انتهای پیام/ 1354

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
درود بر درایت وکاردانی استاندار عزیزمان جناب آقای حسین زادگان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها