دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
روزنامه لبنانی «الاخبار» نوشت: تنها چند ماه تا رقابت انتخابات ریاست جمهوری در ایران باقی مانده، یعنی روزی که جانشین حسن روحانی مشخص می‌شود. امروز شرایط ایران با زمانی که نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان یعنی حسن روحانی بعنوان رئیس جمهور انتخاب شد، تفاوت زیادی دارد.

به گزارش آوای خزر، روزنامه لبنانی «الاخبار» در مطلبی به قلم حسین شعیتو نوشت: تنها چند ماه تا رقابت انتخابات ریاست جمهوری در ایران باقی مانده، یعنی روزی که جانشین حسن روحانی مشخص می‌شود. امروز شرایط ایران با زمانی که نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان یعنی حسن روحانی بعنوان رئیس جمهور انتخاب شد، تفاوت زیادی دارد.

در ادامه این مطلب آمده است: جریان اصولگرا توانسته است بر ۷۶ درصد کرسی‌های مجلس شورای اسلامی سیطره یابد. دلیل این موضوع خروج ترامپ از توافق هسته‌ای است، چرا که خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های ایران، شرایط اقتصادی این کشور را سخت کرده و باعث گرایش مردم به سمت جریان اصولگرا شد.

جریان اصلاح طلب کمی قبل از انتخابات مجلس تلاش کرده مسئولیت شکست برجام را متوجه روحانی کرده و خود را مبرّا نشان دهد، از این رو، روحانی را اعتدالگرا یا حتی اصولگرا خواندند. در واقع، جریان اصلاح طلب به این شکل تلاش می‌کرد در انتخابات مجلس سهم بیشتری داشته باشد، با این حال، به دلیل اختلافات شدید بین اصلاح طلبان و روحانی، این جریان نتوانست در مجلس شورای اسلامی موفقیتی داشته باشد.

امروز، اصلاح طلب‌ها تلاش می‌کنند به میدان رقابت بر سر منصب ریاست جمهوری بازگردند. کنار رفتن ترامپ از قدرت و روی کار آمدن بایدن ممکن است به آن‌ها کمک کند. دکتر حسن زاده، کارشناس روابط بین الملل و نزدیک به جریان اصلاح طلب پیش بینی می‌کند با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای در سایه ریاست جمهوری بایدن، یک گشایش اقتصادی نسبی در ایران واقع شود، که این مساله به نفع اصلاح طلبان در جریان انتخابات است.

حسن زاده در گفتگو با الاخبار معتقد است که این امر به اصلاح طلبان امید می‌دهد تا برگ برنده‌ای را روی میز گذاشته و از طریق همکاری با دولت بایدن، به صورت تدریجی گام‌های جدی را برای بازگشت به توافق هسته‌ای بردارد، گام‌هایی که می‌تواند باعث گشایش اقتصادی در روز‌های قبل از فرا رسیدن انتخابات شود.

حسن زاده به این مساله نیز اشاره می‌کند که جریان اصولگرا، به نوبه خود برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مانند انتخابا مجلس تلاش می‌کند. بویژه آنکه اسامی شخصیت‌هایی مانند محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه اسامی به عنوان نامزد‌های ورود به رقابت انتخابات مطرح می‌شود. در جریان اصلاح طلب هم نام‌هایی نظیر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور وجود دارد و می‌توان گفت انتخابات ریاست جمهوری مانند انتخابات مجلس نیست و نتیجه آن تا قبل از لحظات آخر، مشخص نمی‌شود.

از سوی دیگر، میثم برزه، پژوهشگر سیاسی اصولگرا، در گفتگو با الاخبار تصریح کرد که انتظار ندارد نامزد‌های اصلاح طلب قدرت رقابت در انتخابات آتی را داشته باشند، زیرا مردم امروز به اصولگرایان اعتماد دارند و این مهم در جریان انتخابات مجلس مشخص شد.

به عقیده برزه، آنچه این اعتماد را تقویت می‌کند، وجود یک نقشه ثابت و فراگیر برای اقتصاد ایران است. راه حل‌های اصولگرایان، راه حل‌های جایگزینی نظیر راه ابریشم است که چین روی آن کار می‌کند. خط راه آهن شمال = جنوب با هند، به صفر رسیدن وابستگی بودجه به نفت و مبادلات تجاری دو جانبه از جمله دیگر راه حل‌ها هستند.

برزه تاکید می‌کند که ملت ایران دوباره به آمریکا اطمینان نمی‌کنند و تجارب ۴۰ سال اخیر با دولت‌های پی در پی در آمریکا، ثابت کرده است که همه آن‌ها شاخ و برگ یک ریشه و اساس هستند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار