دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل پنجشنبه شب در حساب توییتری خود نوشت که «به زودی به امارات سفر خواهم کرد. به دلیل مشکلات مربوط به هماهنگی پرواز از آسمان اردن نتوانستم به این کشور بروم. ما اختلافات با اردن را حل کرده‌ایم».

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

۱۰۰ هزار دوز واکسن کوبایی در ایران
سخنگوی سازمان غذا و دارو از ورود ۱۰۰ هزار دوز نامزد واکسن کرونا از مبدا کوبا به ایران، خبر داد. کیانوش گفت: کارآزمایی بالینی فاز ۱ و ۲ این واکسن تحت نظارت و اشراف انستیتو پاستور ایران در هاوانا با موفقیت انجام شده و با توجه به نتایج مطلوب فازهای ۱ و ۲، طبق تفاهم قبلی و در ادامه همکاری‌های قبلی و پلتفرم مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوبا فاز ۳ مطالعه بالینی همزمان در دو کشور انجام و در صورت تایید نتایج نهایی، تولید انبوه آن در دو کشور آغاز خواهد شد.

جنجال لغو سفر نتانیاهو به امارات

در حالی که قرار بود نخست وزیر اسرائیل در اولین سفر رسمی خود به امارات، روز پنج‌شنبه، ۲۱ اسفند، در ابوظبی با ولیعهد امارات گفت‌وگو کند، دولت اردن با ندادن اجازه عبور به هواپیمای نخست وزیر اسرائیل، عملا باعث لغو این سفر شد. این اقدام به تلافی آن بود که امیر حسین بن‌عبدالله، ولیعهد جوان اردن، روز چهارشنبه همراه با هیئتی به مرز اردن و اسرائیل رسیده بود تا برای ساعاتی در مسجدالاقصی نیایش کند، اما اسرائیل عملا مانع از ورود هیئت بلندمرتبه اردنی شد.

سفرهای نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: در مصوبه ستاد کرونا مقرر شده است که شهرهای قرمز و نارنجی سفر ممنوع باشد امابقیه شهرستانها و شهرها سفر آزاد است. وی افزود: توصیه می کنیم اگر کسانی فکر می کنند که قدرت و شرایط رعایت پروتکل ها را ندارند از سفر خودداری کنند، اما پروتکل ها را شدیدتر کردیم.

معاون سپاه قدس: دکل نفتی گم شده متعلق به بنیاد تعاون ناجا و صندوق بازنشستگی بود
سردار قاسمی در خصوص گم شدن دکل نفتی گفت: این دکل متعلق به بنیاد تعاون ناجا و صندوق بازنشستگی صنعت نفت بود و وزارت نفت در آن زمان و هم اکنون هیچ دخالتی در خرید دکل‌های نفتی ندارد.

اعلام تنها کانال رسمی ایران با آمریکا
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه در مصاحبه با رسانه روسی اسپوتنیک تصریح گرد: بازگشت آمریکا به برجام به هیچ نشستی احتیاج ندارد. وی با بیان اینکه در حسن نیت دوستانمان در روسیه تردید نداریم، اما آمریکا باید گام اول را بردارد. لاوروف وزیرخارجه روسیه دو روز پیش گفته بود اقدام همزمان ایالات متحده و ایران برای بازگشت به برجام را ممکن می داند و آماده کمک به هر دو طرف در این زمینه است. عراقچی همچنین اعلام کرد: هیچ ارتباط مستقیمی با آمریکا وجود نداردو سوئیس تنها کانال رسمی بین دو طرف است.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۸۸ نفر از مبتلایان بیماری کووید۱۹ در شبانه روز منتهی به ظهر ۲۱ اسفند، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۱۶ نفر رسیده است. هشت هزار و ۳۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور هم شناسایی شد و ۷۱۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۴۷۰ نفر رسید.

بحران سوریه؛ قطر جای ایران را گرفت؟
نشست سه جانبه‌ای بین وزیران خارجه قطر، روسیه و ترکیه با محوریت مسائل منطقه و جهان در راس آن سوریه برگزار شد. وزیر امور خارجه روسیه در این نشست گفت که همه قدرت های بین المللی باید تمامیت و حاکمیت سرزمینی سوریه را محترم بشمارند. وی گفت که این نخستین نشست در سطح وزیران خارجه سه کشور (روسیه، قطر و ترکیه) در مورد سوریه است. پیش از این، ایران، روسیه و ترکیه، نشست های مشترک و راه حل هایی برای بحران سوریه در قالب گروه موسوم به آستانه ارائه کرده بودند.

دو نامه آمریکا درباره رزمایش‌های ایران
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ماه‌های پایانی عمر ترامپ بود و وضع آمریکا بسیار آشفته بود. درواقع با نقل‌وانتقالاتِ مانورگونه‌ میدانی می‌خواستند این پیام را به ما بدهند که اگر دست از پا خطا کنید، جواب می‌دهیم. در این موقعیت ما زمان خوبی را با هوشمندی انتخاب کردیم تا دشمن در حال مانور بفهمد که ما با این رزمایش داریم اعلام آمادگی می‌کنیم. تمام اقدامات دشمن، پالس انفعال و تدافعی پیداکردن آن‌ها را به ما داد تا جایی‌ که رئیس ستاد مشترک آمریکا، دوبار برای مسئولان نظامی کشور نامه نوشت و گفت ما نمی‌خواهیم کاری انجام بدهیم، چرا شما این‌قدر رزمایش انجام می‌دهید.

جزئیات ضمیمه محرمانه تفاهم ایران و آژانس
کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، ابعاد ضمیمه فنی بیانیه مشترک اخیر ایران و آژانس را در گفت‌وگو با خبرنگاران تشریح کرد و گفت؛ همانگونه که در بند دوم این تفاهم آمده است، آژانس به فعالیت های ضروری راستی آزمایی و نظارت خود برای مدت تا سه ماه طبق فهرست فنی پیوست این تفاهم ادامه خواهد داد. این ضمیمه، کمتر از یک صفحه و نیم است و محتوای آن (بدون ذکر نام تأسیسات هسته‌ای ای به دلیل محرمانگی) به شرح زیر است: ایران برای مدت تا سه ماه اجازه خواهد داد تا دوربین های نصب شده در هشت تاسیسات یا ساختمان به منظور ضبط داده‌ها در محل خود حفظ شده و به کار خود ادامه دهند. دوربین های نصب شده در راستای فعالیت پادمانی در تأسیسات اظهار شده نیز در محل خود حفظ شده و به کار خود ادامه می دهند. ایران برای مدت تا سه ماه سوابق کامل برخی فعالیت ها مانند کیک زرد، آب سنگین و ماشین ها را حفظ خواهد کرد. داده ها و سوابق مزبور در این دوره سه ماهه در صورتی و زمانی به آژانس ارائه می‌شود که ایران تصمیم بگیرد اجرای تعهدات مرتبط هسته ای خود تحت برجام را در همین دوره از سربگیرد که طبیعتا بعد از رفع کامل تحریم هاست. در غیر این صورت، تمامی این اطلاعات در پایان ماه سوم حذف و پاک خواهند شد. ایران در این دوره سه ماهه، بروزرسانی اظهارنامه های پروتکل الحاقی را ارائه نخواهد کرد، مگر زمانی که تصمیم بگیرد اجرای تعهدات مرتبط هسته ای خود تحت برجام را در همین دوره از سربگیرد که طبیعتا بعد از رفع کامل تحریم هاست.

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها