دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

نامه ظریف به بورل حاوی هیچ طرحی نیست
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نامه ظریف به «جوزپ بورل» تببین نگرش ایران است و حاوی هیچ طرحی نیست، گفت: در این نامه اعلام شده که چنانچه آمریکا قصد دارد اقدامات متخلفانه خود در نقض برجام و تحمیل تحریم‌ها را اصلاح کند، اولین گام ضروری بازگشت به پایبندی کامل به عنوان طرف متخلف است.

نامزدی نظامیان در انتخابات آزاد است
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اینکه آیا دیدگاه امام خمینی (ره) در مورد فعالیت سیاسی نظامیان تاثیری در تصمیم اعضای شورا برای بررسی صلاحیت کاندیداهایی با سابقه سیاسی خواهد داشت: اگر رویه شورا را بررسی کنید منع قانونی برای حضور افرادی که سابقه نظامی دارند وجود نداشته و در ادوار مختلف افراد نظامی حضور داشتند و آنچه که قانون لحاظ کرده عدم منع ورود اینگونه افراد است. البته دخالت نظامیان که سوگیری داشته باشند قطعا منع شده است. صرف نامزدشدن برای انتخابات منع قانونی نداشته است.

ایراد شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات
سخنگوی شورای نگهبان گفت: یکی از مصوبات مجلس که طرح آن محل بحث بود اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری بود که مشخصا ایراداتی در اصول ۹۹، ۱۰۹ و ۱۱۵ داشتیم برخی موارد برای اولین بار بود که ذکر می‌شد که به مجلس ارجاع شد تا اصلاحات لازم روی آن صورت گیرد.

تاکنون چند واکسن کرونا به دست ایران رسیده؟ / وعده بهتر شدن شرایط از مهرماه
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ان شاءالله روند واکسیناسیون کامل می‌شود و مطمئن هستیم سال آینده از مهر ماه به بعد پس از اینکه واکسیناسیون قسمت اعظمی از مردم انجام شود وضعیت خیلی بهتری داشته باشیم. وی اظهار کرد: تاکنون ۴۱۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی، ۲۴۰ هزار دوز واکسن سینوفارم، از بهارات هندوستان تاکنون ۱۲۵ هزار دوز به دستمان رسیده و قرار است ۳۷۵ هزار دوز دوشنبه برسد و ۱۰۰ هزار دوز نیز واکسن کوبایی به دستمان رسیده است. در مجموع حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار دوز واکسن به دستمان رسیده است و در این هفته برنامه گسترده‌ای برای واکسیناسیون کادر درمان و گروه آسیب پذیر داریم تا بر اساس قولمان پیش از سال نو گروهی را که اعلام کرده بودیم واکسینه کنیم.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۷۳ نفر از مبتلایان بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۱۴۲ نفر رسیده است. سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۲۳ اسفند بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هفت هزار و ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۸۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۳۶۰ نفر رسید.

تکذیب انتقال بشار اسد و همسرش به روسیه
سفیر سوریه در روسیه گزارش‌ها در مورد انتقال بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به مسکو برای درمان کرونا را رد کرده است. گزارش‌ برخی رسانه‌های عربی حاکی از آن بوده که بشار اسد و همسرش به دلیل "وخامت حال" و برای درمان "فوری" به مسکو منتقل شده‌اند.

واکسیناسیون در هفته جاری و آینده گسترده‌تر می‌شود
رئیس‌جمهور گفت: هنوز به نقطه پایدار نرسیده‌ایم؛ وقتی که واکسیناسیون گسترده‌تر شود، آن‌زمان می‌توان گفت مراعات‌ها مقداری ضعیف هم بشود خیلی خطرناک نیست ولی الان عدم رعایت‌ها بسیار خطرناک است. از همه می‌خواهیم رعایت کنند تا نوروز خوبی داشته باشیم و برای کسی خطر و مرگ و میری پیش نیاید.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: