دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۷

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

ختم رسیدگی به اتهامات نازنین زاغری
وکیل مدافع نازنین زاغری از برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به اتهام موکل خود خبر داد. حجت کرمانی اظهار‌ کرد: جلسه رسیدگی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور نماینده دادستان برگزار شد. وکیل مدافع نازنین زاغری افزود: آخرین دفاع در کمال آرامش اخذ شد و ختم رسیدگی اعلام شد. منتظر صدور حکم خواهیم بود.

توصیه ارتش اسرائیل به کاهش تنش دریایی با ایران
سایت عبری زبان «واللا» به نقل از یک مسئول در اسرائیل  گزارش داد مسئولان امنیتی اسرائیل در جریان رایزنی‌هایی که چند روز پیش پشت درهای بسته برگزار شد، به کاهش تنش بین اسرائیل و جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان توصیه کردند. این توصیه در پی اتهامات ایران علیه اسرائیل مبنی بر حمله به کشتی ایرانی و اتهام‌زنی به ایران مبنی بر دست داشتن در انفجار کشتی متعلق به اسرائیل در خلیج عمان مطرح شد.

مجلس اختیار فضای مجازی را به صداوسیما داد
نمایندگان مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان سازمان صدا وسیما را موظف کردند در راستای حفظ ارزش های ایرانی- اسلامی و نظام خانواده بر تمام مراحل تولید آثار حرفه ای در فضای مجازی نظارت کند.

طرح‌های عمرانی امروز مرهون سیاست خارجی ماست
رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملّی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برداشت از صندوق توسعه ملی برای پروژه‌‌های دولت گفت: صندوق توسعه ملّی ماحصل پول نفت است و بعد از برجام پول‌هایی به این صندوق وارد شد و طرح‌های امروز ما مرهون سیاست خارجی ماست. امروز هم باید تحریم شکسته شود تا با فروش نفت باز هم وضع صندوق توسعه ملی خوب شود.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۸۸ نفر از مبتلایان بیماری کووید۱۹ در شبانه روز منتهی به ظهر ۲۴ اسفند، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۲۳۰ نفر رسیده است. سیما سادات لاری افزود: هفت هزار و ۵۹۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۴۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۹۵۳ نفر رسید.


گروسی: پاسخ‌های ایران تاکنون معتبر نبوده
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران کمی کمتر از ۲۰ کیلوگرم [اورانیوم ۲۰ درصد] دارد اما آن‌ها در حدود سه هزار کیلوگرم اورانیوم غنی شده در اختیار دارند که پیشتر در سطوح پایین‌تر تولید شده است. بنابراین، حجم آن در حال افزایش است. آسیا نیککی مدعی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی مشاوره‌ های فنی با ایران را در ماه آوریل (ماه آینده میلادی) آغاز خواهد کرد که یکی از نقاط تمرکز آن وجود ذرات اورانیوم در تاسیساتی است که ادعا می‌شود، اعلام نشده است. گروسی نیز ادعا کرد که پاسخ‌های طرف ایرانی در این زمینه تاکنون از نظر فنی معتبر نبوده است.


حوادث آبان می‌شد ۲۰ روز طول بکشد، ولی کسی کشته نشود
علی مطهری درمورد حوادث آبان ماه گفت: با معترضان خیلی بد برخورد شد. خود مسئولان گفتند ۲۳۰ نفر کشته شدند که این در جمهوری اسلامی قابل قبول نیست. ضرورتی ندارد ما ظرف دو سه روز یک اعتراضی را بخوابانیم، می‌شد ۲۰ روز طول بکشد، ولی کسی کشته نشود. کار بسیار غلطی دولت کرد و واقعا در این حد بود که حتی رئیس جمهور ساقط شود حداقل می‌خواستیم وزیر کشور را استیضاح کنیم، اما اجازه آن را هم ندادند. این اشتباه بزرگ آثار بدی نیز داشت و حتی معتقدم ترور سردار سلیمانی بعد از این بود که آمریکا احساس کرد نظام جمهوری اسلامی پایگاه مردمی خودش را از دست داده و جرئت پیدا کرد تا چنین جنایتی را انجام دهد.

سه‌شنبه، رونمایی از واکسن سپند
وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در کشور، گفت: سه‌شنبه صبح از یک واکسن جدید ایرانی در سازمان سپند وزارت دفاع رونمایی خواهیم کرد و در آنجا خواهم گفت که در ماه‌های آینده در عرصه بین المللی چه افتخاری را در عرصه تولید واکسن کسب خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها