دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
رییس شبکه بهداشت نکا:
رییس شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان اینکه حدود 37 درصد زایمان‌ها در این شهرستان طبیعی است، از افزایش 11 درصدی زایمان طبیعی طی 5 سال گذشته خبر داد و گفت: تا رسیدن به میانگین کشوری و جهانی فاصله زیادی داریم.
حدود 37 درصد زایمان‌ها در نکا طبیعی است/ افزایش 11 درصدی زایمان طبیعی طی 5 سال

علیرضا خانجانی در حاشیه نخستین جشنواره زایمان طبیعی در شهرستان نکا در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر اظهار داشت: متاسفانه در مازندران شاخص زایمان طبیعی در سطح پایینی قرار دارد به طوری که این میانگین در سطح کشور 50 تا 54 درصد و در مازندران 35 تا 37 درصد است.

وی افزود: این شاخص در شهرستان نکا به متوسط استان یعنی 35 تا 37 نزدیک است، البته زایمان طبیعی به طور تفکیکی در بیمارستان بوعلی(تامین اجتماعی) 50 و در بیمارستان دولتی امام حسین(ع) نکا حدود 45 درصد است، همچنین آمار مادران بارداری که برای زایمان به بیمارستان خصوصی می‌روند نیز به آمار شهرستان اضافه می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان اینکه وزارت بهداشت و دولت کارهای مختلفی در تحول سلامت انجام داده‌اند، تصریح کرد: یکی از مهمترین آنها رایگان‌شدن هزینه زایمان طبیعی است، و از اینرو با فعالیتهای تبلیغی و آموزشهای لازم، آمار زایمان طبیعی در شهرستان نکا از 25 درصد در سال 92 به حدود 37 درصد در سال 97 رسیده و این اتفاق خوبی است.

این مسئول ادامه داد: آنچه امروز بسیار مورد نیاز است، بحث فرهنگ‌سازی است تا مانند کشورهای پیشرفته به رقم 75 تا 80 درصدی برسیم.

وی بیان کرد: در حالت استاندارد 10 تا 20 درصد زایمان ها آنهم در شرایط خاص می تواند سزارین باشد اما متاسفانه اکنون طوری شده که مردم به سمت سزارین رفته اند و فکر می کنند انتخاب بهتری است.

خانجانی با اشاره به گروه مشاوره زایمان در بخش خصوصی و دولتی و برگزاری جلساتی برای زایمان های طبیعی، اظهار داشت: اولین جشنواره زایمان طبیعی در نکا برای این است که مردم ذهنیتی نسبت به این مهم داشته باشند و در واقع تلنگر و آگاه‌سازی است.

وی در پایان با بیان اینکه البته خیلی هم اوضاع نگران کننده نیست و نگرشها نسبت به 5 تا 7 سال پیش خیلی بهتر شده است، گفت: اکنون نسل جوان قبول می کند که زایمان طبیعی به نفع اوست، پیش از ازدواج بسته آموزشی مسیر طبیعی زایمان، دوران شیردهی توسط مادر و مراقبت های پس از زایمان را توضیح میدهیم که بسیار نیز مورد استقبال قرار می گیرد اما هنوز تا رسیدن به درصد استاندارد فاصله داریم.

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار