دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 


آمریکا: تمایلی به جنگ با ایران نداریم
کنت مک کنزی فرمانده سنتکام تاکید کرد که آمریکا تمایلی به جنگ با ایران ندارد و دولت بایدن به دنبال این است که کارها با ایران را به پیش ببرد. مک کنزی گفت: نیروهای مسلح آمریکایی برای هرگونه احتمالی آماده هستند و اگر لازم باشد ما آماده پاسخگویی خواهیم بود. فرمانده سنتکام خاطرنشان کرد: حملات حوثی ها علیه عربستان یک اقدام خصمانه است و حمله علیه نیروهای ما در عراق که به احتمال زیاد از سوی نمایندگان ایران انجام می شود نیز اقدامی خصمانه است و درنهایت این امر به کسی که رویکردش آرامش بیشتر است، کمک نخواهد کرد.

انتقاد روحانی از تصویب نشدن لوایح FATF
حسن روحانی گفت: در این سال‌ها با پولشویی و تامین مالی تروریسم مبارزه کردیم و بلد نبودیم آن را اعلام کنیم؛ آدم دلش می‌سوزد؛ ۴ لایحه‌ای که دولت به مجلس داد و ایرادات شورای نگهبان هم حل شد، اما یک جای دیگر گیر افتاد. بعد عده‌ای افتخار می‌کنند که این‌ور سال تصویب نکردیم؛ خب چرا نکردید؟

تایید مهاجرت ۹۰۰ استاد ایرانی در سال ۹۸
وزیر علوم درباره خروج ۹۰۰ استاد دانشگاه از کشور در سال ۹۸، گفت: برداشت وزارت علوم این است که دو عامل برای مهاجرت اساتید از کشور وجود دارد، یکی از عوامل خروج این افراد از کشور شرایط اقتصادی موجود و عامل بعدی پذیرشی است که در کشور‌های دیگر از این افراد که عموما دارای رزومه علمی بالایی هستند، شکل گرفته است. غلامی توضیح داد: این اساتید به شکل‌های مختلفی از کشور خارج شده اند برخی مرخصی گرفته اند، برخی همه چیز را رها کرده اند و برخی‌ها برای فرصت مطالعاتی اعزام شده اند، اما دیگر در کشور مقصد مانده‌اند.

آغاز تست انسانی واکسن ایرانی فخرا
صبح دیروز فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا با عنوان "فخرا" و با حضور وزرای دفاع و بهداشت، در مجموعه سپند وزارت دفاع آغاز شد. فرزند شهید فخری زاده اولین فرد تزریق کننده این واکسن بود.

فوت ۹۷ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۲۶ اسفند، ۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: بر این اساس مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۴۲۷ نفر رسید. سیما سادات لاری گفت: ۸ هزار و ۳۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۸۹ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۶۳ هزار و ۳۱۳ نفر رسید.

ورود دومین محموله واکسن کرونا از هند
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو نوشت: محموله دوم کوواکسین شامل ۳۷۵ هزار دز واکسن کرونا، چهارشنبه از هند به مقصد تهران ارسال می‌شود.

سن ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری ۷۵ سال شد
نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان موضوع سن کاندیداها را اصلاح کرده و جزء ۲ بند (ب) ماده (۱) موضوع اصلاح ماده (۳۵) قانون را به شرح زیر اصلاح کردند: حداقل سن ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن ۷۵ سال تمام در هنگام ثبت نام.

تکذیب شایعه ای درباره جریمه خودروها
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا مسافرت در سه روز قبل از سال جدید به بهانه جریمه نشدن را شایعه خواند.

زندانی آمریکایی آزاد شده پس از برجام به جاسوسی برای ایران متهم شد
امیر حکمتی، تفنگدار سابق نیروی دریایی ایالات متحده که طی مبادله تاریخی زندانیان میان تهران و واشنگتن در سال ۲۰۱۶ آزاد شد، مطابق بررسی‌های پلیس فدرال آمریکا مظنون به تلاش برای فروش اطلاعات محرمانه ایران است. مطابق اسنادی که به تازگی از سوی پلیس فدرال آمریکا(اف‌بی‌آی) به دادگاه ارائه شده و توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس رویت شده، این سوء‌ظن وجود دارد که سفر حکمتی به ایران بر خلاف ادعای او برای دیدار با مادربزرگش انجام نشده بلکه او قصد داشته اسرار محرمانه‌ای را که در افغانستان به آنها دست یافته بوده، به ایران بفروشد.

گرانی اینترنت کلید خورد؟
شورای نگهبان افزایش حق‌السهم اپراتورها به میزان ۱۰ درصد پس از پایان مدت قراردادشان را تایید کرد. این مصوبه با انتقادهای بسیاری روبه‌رو بود و وزیر ارتباطات و معاونان او هشداد داده بودند که با این افزایش حق‌السهم، اینترنت در سال آینده گران خواهد شد و اپراتورها اگر دست به افزایش تعرفه هم نزنند، توسعه ICT در کشور متوقف خواهد شد، اما در نهایت به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها