دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد
مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به اینکه این اداره پروژه های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه متعددی در استان را اجرایی می کند، گفت: بیش از 130 پروژه عمرانی بقاع متبرکه در مازندران در حال اجراست.
Fgy

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران دیدار و گفت و گو کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این دیدار با بیان اینکه وقف و موقوفات باید بیشتر از گذشته به جامعه معرفی شود و این مسئله با کمک رسانه ها محقق می شود، گفت: ارتباط رسانه ها با اوقاف در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف مناسب است اما انتظار می رود این ارتباط‌ها افزایش پیدا کند و سمت و سوی گزارش های تبلیغی به سمت وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد.

حیدری با بیان اینکه موقوفات مازندران مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: استان مازندران از لحاظ دارا بودن موقوفات جزو استانهای برتر کشور است و انتظار می رود به این موقوفات بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به اینکه اوقاف پروژه های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه متعددی در استان مازندران را اجرایی می کند و در دست دارد، افزود: بیش از 130 پروژه عمرانی بقاع متبرکه در مازندران در حال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بهترین راه ترویج فرهنگ وقف را اجرای امینانه نیت واقف دانست و بیان کرد: اجرای امینانه نیت واقف در مازندران بصورت زمان بندی مناسب صورت می گیرد که امسال عواید موقوفه دکتر علی نقی کنی و موقوفه محدباقر تاجر ساروی اجرای نیت شد.

حیدری خاطرنشان کرد: اجرای امینانه نیت واقف حتی در روستاهای دور افتاده استان مازندران صورت می گیرد که بعنوان مثال در روستاهای دورافتاده کیاسر و بخش های چهاردانگه و دودانگه ساری سبد کالا بین نیازمندان توزیع شده است.

* لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه

هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه وقف یک مسئله شرعی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی است که می تواند آثار و برکات بسیاری برای جامعه داشته باشد، افزود: باید از فرهنگ وقف به خوبی بهره گیری کرد و این سنت حسنه را در جامعه ترویج داد.

وی به اجرای پروژه های عمرانی بقاع متبرکه استان اشاره و بیان کرد: طرح توسعه شبستان آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری چند سالی است که در حال اجراست و باید توجه ویژه ای به آن تا تکمیل شود.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران بر ضرورت مستندسازی برنامه ها و اجرای نیات موقوفات مازندران جهت معرفی به جامعه تاکید کرد و گفت: اوقاف باید از ظرفیت رسانه ها برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف استفاده کند.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: