دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
تاکنون تحقیقات مختلفی درباره تاثیرات نوشیدن چای بر سلامت انجام شده و فواید متعدد آن از کاهش وزن گرفته تا کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مورد تایید محققان قرار گرفته است.

به گزارش آوای خزر، در تحقیقات مختلف به تاثیرات این نوشیدنی دلچسب بر سیستم ایمنی کمتر توجه شده است. به همین علت در این گزارش تاثیرات شگفت‌انگیز نوشیدن چای بر سلامت سیستم ایمنی به اختصار بیان می‌شود.

۱- آنتی اکسیدان‌های چای موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی می‌شوند
چای غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی موسوم به پلی فنول است که موجب کاهش التهاب در بدن می‌شود. بر اساس گزارشی که نشریه Harvard Health منتشر شده، این آنتی اکسیدان‌ها موجب کاهش ریسک ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.
بسیاری از بیماری‌ها از قبیل حمله قلبی و سکته مغزی ناشی از استرس اکسیداتیو است. در این حالت تعادل رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها از بین می‌رود و بدن را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. افزایش تعداد رادیکال‌های آزاد منجر به آسیب به بافت‌ها و اختلال در عملکرد ارگان های مختلف، بدن می‌شود.
آنتی اکسیدان‌ها یک روش موثر برای مقابله با استرس اکسیداتیو است. این مواد یا از طریق مواد غذایی و یا از طریق دارو وارد بدن می‌شوند.

۲- نوشیدن چای به کنترل قند خون کمک می‌کند
کنترل قند خون، سلامت سیستم ایمنی را حفظ می‌کند و موجب کاهش کلسترول بد می‌شود. بر اساس تحقیقاتی که در نشریه Molecules منتشر شده، گیاه چای حاوی ترکیبات ضد التهاب و کنترل‌کننده قند خون است. همچنین بر اساس تحقیقات منتشر شده در نشریه Nutrition Research نوشیدن چای با افزایش آبرسانی به بدن به طور کلی کنترل میزان قند خون به ویژه در افراد مبتلا به دیابت را تسهیل می‌کند.
دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می‌آید. انسولین ماده‌ای است که توسط لوزالمعده تولید می‌شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم‌ترین منبع انرژی بدن است.
قند خون بالا به مرور زمان بر تمام ارگان‌های بدن تاثیر می‌گذارد و منجر به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی، ناتوانی جنسی و عفونت‌های منتهی به نقص عضو می‌شود.

آخرین آمار منتشر شده از سازمان جهانی بهداشت در مورد دیابت:
-تعداد افراد مبتلا به دیابت از ۱۰۸ میلیون در سال ۱۹۸۰، به بیش از ۴۲۵ میلیون نفر رسیده است.
-شیوع جهانی دیابت در افراد بالای ۱۸ سال، از ۴.۷ درصد در سال ۱۹۸۰، به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۱۴ میلادی رسیده است.
-سرعت شیوع دیابت در کشورهای فقیر و کم درآمد بیشتر است.
-دیابت عامل اصلی نابینایی، نارسایی کلیه، حمله قلبی، سکته مغزی و قطع اعضای تحتانی است.
-در سال ۲۰۱۶میلادی، ۱.۶ میلیون مرگ، مستقیما به دیابت مربوط بود  و ۲.۲ میلیون مرگ دیگر به گلوکز بالای خون منتسب بود. حدود نیمی از آمار مرگ و میر ناشی از گلوکز بالای خون، در افراد کمتر از ۷۰ سال گزارش شده است.
- بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۶ میلادی، دیابت هفتمین عامل مرگ و میر گزارش شده است.
-رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی، حفظ وزن بدن و اجتناب از مصرف دخانیات مهمترین عوامل در پیشگیری از دیابت نوع ۲ هستند.
- بیش از ۴۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند؛ اکثر این آمار به دیابت نوع ۲ اختصاص دارد که به‌راحتی با فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی سالم قابل کنترل است.
-از هر دو بیمار مبتلا به دیابت، یک مورد هنوز تشخیص داده نشده است که به سادگی با تشخیص اولیه و رعایت موارد ساده مربوط به سبک زندگی قابل کنترل است.
-از هر چهار خانواده، کمتر از یک مورد به برنامه‌های آموزشی کاربردی در زمینه دیابت دسترسی دارند. در حالی که آموزش‌های اولیه نقش مهمی در کنترل بیماری، بهبود نتایج و کاهش هزینه ها دارد.

۳- نوشیدن چای به کاهش وزن کمک می‌کند
جایگزین کردن نوشیدنی‌های حاوی قند با چای یک روش ساده برای کاهش میزان کالری دریافتی و در نتیجه کاهش وزن محسوب می‌شود. تاثیر چای سبز بر کاهش و مدیریت وزن در تحقیقات علمی مختلف به اثبات رسیده است. بر اساس تحقیقاتی که در نشریه Physiology & Behavior منتشر شده است، نوشیدن مستمر چای سبز در یک دوره زمانی ۱۲ هفته‌ای، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و تشدید مصرف انرژی در بدن، موجب کاهش وزن می‌شود. کاهش وزن موجب کاهش التهاب و در نتیجه بهبود عملکرد سیستم ایمنی می‌شود.

۴- کافئین موجود در چای سیستم ایمنی را تقویت می‌کند
بر اساس تحقیقاتی که در نشریه Pharmacology & Therapeutics منتشر شده است، کافئین دارای خواص ضدالتهاب است و می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی شود. البته مصرف بیش از حد این ماده می‌تواند مضر باشد.
منابع:
پایگاه خبری کلینیک مایو
پایگاه خبری سازمان جهانی بهداشت
پایگاه خبری وب‌ام‌دی

انتهای پیام/1005

برچسب ها: مصرف چای
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
آیا با ممنوعیت پذیرش مسافر در استان مازندران در شرایط فعلی موافقید؟