دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

چهارمین انتخابات اسرائیل در دو سال اخیر
انتخابات پارلمانی (کنست) در اسرائیل از صبح دیروز سه شنبه آغاز شد. این چهارمین بار طی دو سال اخیر است. حزب راستگرای لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» و حزب «یش عتید» به رهبری «یعیر لیپید» که به داشتن رویکرد میانه رو معروف است، رقابت اصلی در این انتخابات را در دست دارند.

تا کنون اعتراضی به گزارش سانحه هواپیمایی اوکراینی دریافت نکردیم
مسئول بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: این اصطلاحاتی که عده‌ای به گزارش نهایی سازمان هواپیمایی درباره سانحه هواپیمایی اوکراین اعتراض دارند، از نظر فنی اصطلاح صحیحی نیست و با توجه به مقررات این موضوع جریانی نیست که بخواهد مورد اعتراض قرار بگیرد و البته ما نیز تا کنون اعتراضی نسبت به گزارش نهایی سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم.

دومین محموله تجهیزات هندی در راه چابهار
"منصوخ مانداویا" وزیر حمل و نقل هند روز دوشنبه گفت که هند دومین محموله تجهیزات را به بندر چابهار ایران تحویل می‌دهد. ماه گذشته "سانجی باندوپادیایا" معاون وزیر بنادر، آبراه‌ها و حمل و نقل (MoPWS) هند گفته بود که دو جرثقیل دیگر برای بارگیری در نزدیکی بندر ونیز است که تا پایان ماه مارس (فروردین) به بندر چابهار می‌رسد. هند پیش از این در ماه ژانویه (دیماه) دو جرثقیل بندری متحرک را به بندر چابهار تحویل داده بود که ارزش قرارداد آنها بیش از ۲۵ میلیون دلار بود.

نامزدهای اصولگرایان برای شورای شهر تهران
اسامی ۴۲ نامزد شاخص جبهه انقلاب برای انتخابات شورای شهر تهران اعلام شد که نام فرزند شهید صیاد شیرازی هم بین آنهاست. قرار است پس از بررسی کمیته ارزیابی از میان این اسامی ۲۱ نفر به عنوان لیست نهایی، قطعی شوند. اسامی این ۴۲ به شرح ذیل است: ۱- مهدی چمران ۲- پرویز سروری ۳- مسعود ظریبافان ۴- سید مهدی هاشمی  ۵- ناصر امانی ۶- جواد عامری  ۷- حسین طلا ۸-سید محمد آقامیری ۹- علی اصغر قائمی ۱۰- احمد صادقی  ۱۱- محمدحسن طریقت  ۱۲- مهدی پیرهادی ۱۳- حبیب کاشانی ۱۴- علیرضا جعفری ۱۵- مهدی بابایی ۱۶-سید جعفر تشکری هاشمی ۱۷-خسرو دانشجو ۱۸-هادی ذاکری  ۱۹- ابوالفضل قناعتی ۲۰- سید احمد علوی ۲۱- مهدی اقراریان ۲۲- جعفر فرجی ۲۳- علیرضا احمدی ۲۴- مهدی صیاد شیرازی ۲۵- مهدی وکیل پور ۲۶- وحید نوروزی  ۲۷- میثم مظفر ۲۸- علی محمد نژاد ۲۹- ابراهیم مداحی ۳۰- کامران زنگیشه ۳۱-فرامرز عظیمی ۳۲- ابوالقاسم چیذری  ۳۳- نادر شکری  ۳۴- دلاور صیامی ۳۵- عظیم بابایی ۳۶- علیرضا خجسته پور  ۳۷- محمد رضا طالبی نژاد ۳۸- مینو اصلانی ۳۹- عشرت شایق  ۴۰- سمانه زمانی ۴۱-سوده نجفی ۴۲- زینب حمیدزاده 

درخواست روسیه و چین از ایران و آمریکا
«وانگ یی» و «سرگئی لاوروف»، وزیران امور خارجه چین و روسیه در بیانیه ای اعلام کردند «در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، دو طرف معتقدند ایالات متحده باید بدون هیچ قید و شرط در اسرع وقت به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) بازگردد و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را لغو کند. همزمان، وزرای خارجه روسیه و چین از ایران خواسته‌اند پایبندی به برجام را از سر بگیرد و بر نقش برجام در جلوگیری از اشاعه هسته‌ای تأکید کرده‌اند.»

«زندانیان خارجی حاضر در ایران نمی خواهند به کشورشان برگردند»
علی باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در واکنش به صحبت دولت‌های غربی درباره وضعیت بد زندانیان سیاسی در ایران اظهار کرد: ما در تعامل با کشورهای دیگر حاضر شدیم برخی از شهروندان آن کشورها را مبادله کنیم، تا ادامه محکومیت خود را در کشورشان بگذرانند. باقری کنی با اشاره به خواست زندانیان و دولت‌ها برای مبادله زندانیان شان با ایران بیان کرد: گاهی اوقات زندانیان کشورهای دیگر که در ایران هستند، حاضر نیستند از زندان ایران به زندان کشور خود بروند.

۱۱ شهر قرمز، ۳۸ شهر نارنجی
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بر اساس آمار جدید مراجعات به بیمارستان‌ها در حال حاضر ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و ۳۸ شهر و شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند. علیرضا رئیسی افزود: ۲۹۴ شهر کشور در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر و شهرستان در وضعیت آبی هستند.

روحانی: فضای مجازی بسیاری از مفاسد را از بین برده
رییس جمهور روحانی با تاکید بر این که فضای مجازی زندگی را سهل و آسان کرده و فعالیت‌ها را سرعت بخشیده و بسیاری از مفاسد را از بین برده است، تاکید کرد: زندگی مردم امروز باید بر مبنای شرایط نوین جهانی بنیانگذاری شود.

واکنش ایران به طرح صلح عربستان در یمن
وزارت خارجه ایران درمورد اوضاع یمن اعلام کرد: در چنین شرایطی برقراری همزمان آتش بس و رفع محاصره، راه را برای جلوگیری از استمرار این فاجعه بشری فراهم نموده و زمینه را برای انجام گفت وگو فراهم می کند. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این جنگ تاکید داشته است که بحران یمن راه حل نظامی ندارد و ایران از هرگونه طرح صلح مبتنی بر پایان تجاوز، آتش بس سراسری، پایان دادن به اشغالگری، رفع محاصره اقتصادی و آغاز گفت وگوهای سیاسی و نهایتا سپردن امر به دست یمنی ها بدون دخالت های خارجی جهت ترسیم آینده سیاسی خود حمایت می کند.

کرونا جان ۷۴ نفر دیگر را گرفت
کرونا سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۳ فروردین، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر رسیده است. سیما سادات لاری بیان کرد: ۷ هزار و ۲۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۴۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: