دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

به گزارش آوای خزر، به نقل از مهر، فرهاد ابول‌نژادیان فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خوزستان اظهار کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از فوت‌شدگان کرونایی استان خوزستان کسانی هستند که کمتر ۲۴ ساعت بعد از حضور در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

وی، مراجعه دیرهنگام بیماران کرونا را عامل اصلی فوت آنها عنوان کرد و افزود: این افراد هنگامی به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند که یا فوت شده هستند و یا یک تا دو ساعت بعد جان خود را از دست می‌دهند.

بنا به گفته سرپرست علوم پزشکی اهواز، مراجعه دیرهنگام در کل استان به خصوص در شهرستان شوش صدق می‌کند. در این شهرستان روزانه دو تا سه بیمار کرونایی یک تا دو ساعت بعد از مراجعه به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

وی عنوان کرد: اگر افراد در این زمینه کم‌کاری کنند، دیگر کاری از کادر درمان ساخته نیست. بنابراین مردم دیر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان مراجعه نکنند و این موضوع را ساده نگیرند. چرا که کرونا با کسی شوخی ندارد.

فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خوزستان به علائم جدید کرونایی اشاره کرد و افزود: زمانی که شخص سرفه داشت یا تنگی نفس پیدا می‌کرد، بعد از سی‌تی‌اسکن معلوم می‌شد که درصدی از ریه درگیر شده است اما الان بیمارانی به ما مراجعه می‌کنند که ضعف، تب و درد معده دارند ولی خبری از سرفه و تنگی نفس نیست و هنگامی که سی‌تی‌اسکن گرفته می‌شود، معلوم می‌شود که قسمت زیادی از ریه درگیر شده است.

ابول نژادیان ادامه داد: از هم استانی‌ها خواهش می‌شود که در صورت داشتن هر گونه علائم مشکوک حتماً به کلینیک‌های خصوصی و یا دولتی مراجعه کنند؛ همچنین در اورژانس تنفسی بیمارستان‌های استان نیز یک مرکز جداگانه به عنوان اورژانس کووید -۱۹ وجود دارد که مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها