دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
شاعری:
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با بیان اینکه مشکلات زیادی در کشور داریم و باید در جهت حل آنها بکوشیم، گفت: 20 درصد مشکلات اقتصادی به تحریم بازمی گردد و 80 درصد به دلیل مدیریت نادرست است و به نظر من، سوءمدیریت چالش امروز ایران است.
20 درصد مشکلات کشور به‌دلیل تحریم است/ سوءمدیریت چالش امروز کشور

به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر علی محمد شاعری بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در بیمارستان در حال تاسیس خاتم الانبیاء بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب ما ثمره خون هزاران شهید است و با قیام یکپارچه مردم و رهبری بی بدیل امام عزیز با تکیه بر ارزشهای دینی و اخلاقی به پیروزی رسید و هدف از این انقلاب نیز استقلال ایران از سهم‌خواهی های کشورهای بیگانه و سایر کشورهای استبدادی بود.

وی افزود: پیش از انقلاب هر تغییری که ایجاد می شد با رای و تصمیم بیگانگان بود، مجلس فرمایشی به سفارش حزب رستاخیز و سفارش شخص شاه بود و تمامی ارکان نظام با تمشیت کشورهای خارجی و در راس آمریکا برای ما تصمیم گیری می شد، وضع روستاها بسیار اسفبار و روستاها از امکانات محروم بودند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: پس از اینکه به عنوان نماینده انتخاب شدم یک نقشه راه را در بخشهای مختلف انتخاب کردم و هدفم این است که با تلاش انجام شده میزان تخت شرق مازندران به شاخص استان برسد.

شاعری بیان کرد: در بخش آب و فاضلاب به دنبال تکمیل پروژه های شبکه های زیر سد هستیم، زیرساختهای لازم برای تامین آب 80 روستا و 5 شهر فراهم شده است، امسال اختلافات محلی نگذاشت که به موفقیت برسیم، رسانه ها باید کمک کنند که این چالشها برطدف شود.

وی ادامه داد: در شرق مازندران هم آب کم هست، هم در حال شور شدن هست و هم نیترات آب بالاست و به دنبال آن هستم که مشکلات را در چشم انداز مشخص شده حل کنم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولویت ما در بخش اقتصادی ایجاد منطقه آزاد تجاری است، نخستین اقدام دو برابرکردن ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بود، در اقدام بعدی راههای دسترسی نکا به دریا، بهشهر به دریا و رستمکلا به بندر را پیگیری کردیم، الحاق جمهوری اسلامی ایران به اوراسیا یکی از اتفاقات خوب است که نقش بندر امیرآباد بسیار حیاتی است و تاثیرات خوبی را در شمال دارد.

این عضو خانه ملت با بیان اینکه باید پشتوانه علمی برای تصمیمات داشته باشیم، گفت: با سازمان صنعت، معدن و تجارت صحبت کردیم که غرب استان گردشگری، مرکز کشاورزی و شرق استان نیز اقتصادی و صنعتی باشد و نباید بگذاریم اهداف جزیی و منطقه ای بر اهداف ملی غلبه کند.
 
شاعری بیان کرد: اگر آب خزر به سمنان برود به مناطق دیگر هم خواهد رفت، آنها می گویند 200 مترمکعب که چیزی نیست، رییس جمهور فعلی اهل سمنان است، رییس جمهور بعدی شاید از خراسان شمالی و اصفهان باشد و رییس جمهور بعدی نیز از استان دیگر باشد، آن وقت چیزی از خزر باقی نمی ماند و چه بلایی بر سر مردم مازندران و گیلان و گلستان می آید؟ این درست نیست رییس جمهوری که 70 درصد مردم یک استان به او رای بدهند بگوید آب خزر را به سمنان می بریم و بعد بگوییم اینکه چیزی نیست، در حال حاضر در میانکاله مشکل داریم.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در کشور داریم و باید در جهت حل آنها بکوشیم، ادامه داد: 20 درصد مشکلات اقتصادی به تحریم بازمی گردد و 80 درصد به دلیل مدیریت نادرست است، به نظر من سوءمدیریت چالش بزرگ امروز کشور است.

عضو خانه ملت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در پیش از انقلاب 4 هزار و 350 روستا برقدار بودند و اکنون به 57 هزار مورد رسیده است، در پیش از انقلاب هیچ روستایی از گاز بهره مند نبود اما اکنون تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی به 27 هزار روستا رسیده است.

شاعری بیان کرد: تعداد روستاهای بهره مند از آب آشامیدنی سالم 4 هزار و 700 روستا بودند که اکنون به بیش از 35 هزار روستا رسیده است، خانه های بهداشت از هزار و 340 روستا به 17 هزار و 945 باب رسیده است، پزشکان شاغل روستا از هزار و اندی به بیش از 6 هزار رسیده است، روستاهای طرح هادی از صفر به 38 هزار روستا رسیده است، تولید سیمان در سال 55 از 7 میلیون و 150 هزار تن در سال 57 به 54 میلیون و 720 هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: طول آزادراهها و بزرگراههای ایران در ابتدای انقلاب 324 کیلومتر و در سالجاری به بیش از 19 هزار هکتار رسیده است، خطوط ریلی از 4 هزار و 567 کیلومتر به بیش از 11 هزار کیلومتر رسیده، جابجایی مسافر از 5 میلیون و 700 هزار به 35 میلیون نفر در سال رسیده و ظرفیت بنادر از 19 به 217 میلیون تن افزایش یافته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای گفت: میزان بهره مندی مردم در بخش آب شهری از 74 درصد به 99.5 درصد رسیده است و در بخش فاضلاب نیز اکنون 50 درصد فاضلاب های شهری کشور بازچرخانی می شود. 

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی تنها 28 درصد مواد مورد نیاز را تامین می کردیم و الان به 80 درصد رسیده ایم، اکنون در تولید گندم خودکفا شدیم و صادرات داریم، در شکر نیز خودکفا شدیم.

شاعری بیان کرد: اکنون در بخش درمان رتبه نخست خاورمیانه و رتبه 19 جهان را داریم، از کشورهای موفق در تولید علم و فناوری هستیم و شتاب علمی کشور 11 برابر رشد علم در جهان است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در دهه فجر انقلاب، 158 پروژه با اعتبار 344 میلیارد تومان در شرق مازندران افتتاح می شود، در اسفندماه نیز 33 روستا با اعتبار 180 میلیارد تومان با حضور یکی از مقامات کشوری افتتاح می شود.

به گزارش آوای خزر، دکتر شاعری در پایان این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار