دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
شهردار نکا خبرداد
آسفالت 80 کوچه خاکی نکا تا پایان 1400/ افتتاح پروژه تفریحی توریستی
شهردار شهر نیکان در جمع اهالی خبر، خبرهای خوشی داشت؛ از شهری بدون کوچه‌های خاکی، افتتاح مجتمع تفریحی‌توریستی قرمرض، پرداخت معوقات کارکنان و بنای جدید شهرداری که با منابع سازمانی ساخته خواهد شد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، "مهندس موسی خلیلی" صبح امروز در دومین نشست خود با اهالی رسانه، ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه ضیافت الهی، به بیان پروژه‌های مهم شهرداری پرداخت.

او با اشاره به افزایش رقم بودجه شهرداری از 45 به 63 میلیارد تومان در سال 99 و تغییر چشمگیر آن به 70 میلیارد تومان در سال 1400، اعلام کرد که در همین 6 ماه گذشته، بودجه خدماتی افزایش یافته است.(27 میلیارد تومان)

شهردار جدید نکا که همانند سایر شهرداران وارث بدهی‌های گذشته و پروژه‌های عقب‌مانده، نیمه‌کاره و بعضاً بی‌تکلیف است؛ از پرداخت بدهی 3 میلیارد تومانی پل آزادگان، پرداخت معوقات کارکنان، و پرداخت مطالبات تمامی پرسنل قراردادی، پیمانی و رسمی، و پیگیری پروژه‌هایی چون سد لاستیکی، ساماندهی پل تا پل، و پارک‌های شهدای گمنام و نارنج‌باغ گفت.

خلیلی از افتتاح پروژه گردشگری قرمرض در خردادماه امسال خبر داد و با اشاره به استارت آن در سال 96 و کندی عملیات اجرایی، اظهار داشت: اکنون پیمانکار مربوطه در دو شیفت کاری مشغول ساخت و ساز است و با اتمام آن، یک فضای خوب تفریحی توریستی با داشتن چشمه آب‌معدنی که جاذبه خاص خود را دارد، تقدیم مردم نکا و گردشگران خواهد شد.

او همچنین با بیان اینکه کیفیت و بنای شهرداری در هر شهری شاخصه مهم آن محسوب می‌شود، از فراهم‌شدن مقدمات جهت احداث و کلنگ‌زنی ساختمان جدید شهرداری در زمینی به وسعت 3 هزار مترمربع خبر داد که با منابع سازمانی و اخذ تسهیلات حداقل 50 میلیارد تومانی ساخته خواهد شد.

آسفالت 80 کوچه خاکی نکا تا پایان 1400/ افتتاح پروژه تفریحی توریستی
شهردار نکا با اشاره به سهم 27 درصدی این سازمان در احداث کارخانه کمپوست شرق مازندران واقع در بهشهر، از جذب 2 میلیارد تومان اعتبار به این منظور خبرداد.

خلیلی همچنین با اشاره به وجود 80 کوچه خاکی به مساحت 55 هزار مترمربع در شهر نکا، اظهار امیدواری کرد که براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تلاش شده است تا این کوچه‌ها در سال‌جاری آسفالت شوند و نکا شهر بدون کوچه خاکی باشد.

او با اشاره به آغاز پروژه ممیزی نکا در سال 96 اعلام کرد که این اقدام از 54 هزار و 724 ملک انجام گرفته است و براساس آن، 80 درصد ملک‌ها تخلف دارند و به تخلفات آنها در 20 سال گذشته رسیدگی نشده است.

خلیلی در پایان سخنان خود از ضابطه‌مند شدن اقدامات شهری به کمک طرح تفصیلی گفت که جلسات مربوط به آن در سال گذشته انجام گرفته و در 1400 نیز با رویکرد اجرایی به پیش می‌رود.

به گزارش آوای خزر، در پایان این نشست، خبرنگاران از پروژه‌های در حال ساخت سد لاستیکی، بوستان شهدای گمنام و مجموعه تفریحی توریستی قرمرض شهرداری نکا بازدید کردند که تعدادی از تصاویر این بازدید را در ادامه می‌بینید:


انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها