دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۷۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
یادداشت/ امیر حمزه خلیلی
کرونا با کسی شوخی ندارد و با سرعت بالایی می‌تازد. گاهی به‌سمت ورزشکاران هم می‌رود و جامعه ورزش را در بهت و حیرت غرق می‌کند، تا حدی که شاید دست‌نشانده اجلش باید خواند! کرونا مرگ غم‌انگیز میناوند و انصاریان و حالا نادر ورزش کشور را رقم زد.
کرونا، دست نشانده اجل در ورزش ایران و مازندران
 
آوای خزر- امیر حمزه خلیلی: خبر کوتاه بود؛ اما غمی به بلندای یلدای تاریک بر دل‌های ورزش دوستان همه جای ایران، به خصوص مازندران نشاند.
بعد از زلزله خبر کوچ انصاریان و میناوند، کاخ آرزو‌های فوتبال کشور کم کم داشت مثل همیشه مردم و جوانان را جلب تماشای خویش می‌کرد که اگرچه چمن‌های سبز ورزشگاه‌ها زرد شده اند؛ اما مردان با اراده‌ای، اداره تیم‌های فوتبال را در دست دارند که نهال‌های لبخند به زندگی را نه تنها در زمین فوتبال، بلکه در دل همه می‌نشانند. مردانی که هر کدام تیمی را ارنج می‌کنند تا توپ گرد در مثلث زمین بچرخد و با توجه به شرایط برتری گل بکارند.

حقیقت این است که وقتی صحبت از مربیان محبوب فوتبال ایران و به ویژه استان مازندران می‌شد، دست‌های مشتاق فوتبال یکی از نوادر دوران را نشان می‌داد که «نادر دست نشان» بود. دریغ و درد که این بار وقتی دست‌نشانده اجل، کرونا می‌خواست از میان گل‌های نادر ورزشی دست‌چین کند، «نادر دست‌نشان» را نشان کرده بود.
 
مرد باصفای ورزش که در مرز فوتبال سنتی و مدرن خوش درخشید. مردی که از خرداد ۱۳۳۹ هجری شمسی ۵۹ بهار قرن چهاردهم را در شناسنامه اش به اسفند رساند و سرانجام در اولین فروردین قرن پانزدهم به سرانجام رسید.
 
وفایش به تیم فوتبال نساجی مازندران می‌تواند الگوی ورزشکاران مازنی باشد و فوتبالی‌هایی که رفتن از مازندران را راه شهرت و ماندگاری خویش در ورزش می‌دانند، بدانند نادر که برای بازی در تیم پرسپولیس تهران دعوت شده بود،در مازندران ماند و کاپیتان تیم منتخب مازندران شد و با همین تیم قهرمان جام قائد اعظم پاکستان شد که تیم‌های ملی چین، پاکستان و بنگلادش حضور داشتند که نادر آقای گل آن مسابقات شد.
 
نادر در همین نساجی با نشاندن ۹ گل در ۸ بازی پی در پی، به عنوان ماندگار «زننده بیشترین گل‌های متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران» رسید و برای بازی در تیم ملی نیز دعوت شد.

جالب است بدانید در کیفیت و کمیت مربیگری نیز نمره ۲۰ گرفته است؛ چرا که دوره‌های مربیگری A، B، C آسیایی را پشت سر گذاشت و مربی ۲۰ تیم در سراسر کشور و دستیار مربی در تیم ملی نوجوانان ایران بود و چهار تیم مس کرمان، استیل‌آذین، نفت تهران و نفت آبادان را به لیگ برتر کشور برد.
کرونا، دست نشانده اجل در ورزش ایران و مازندران
نادر که محبوبیت در مازندران، بزرگترین افتخار زندگی شخصی و ورزشی اش بود؛ ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ بار سفر بست و برای آخرین بار، ولی این بار سوار بر مرکب چوبین در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر شهر چرخید و پس از وداع مظلومانه مردم، در آرامستان این شهر خوابید. روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/۱۰۰۰
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
روحش شاد مرد نازنین فوتبال مازندران
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار