دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

به گزارش آوای خزر، صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز (۳۰ فروردین) در برخی نقاط جنوب شرق کشور و در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور افزایش ابر و بارش پراکنده نیز دور از انتظار نیست، گفت: فردا (۳۱ فروردین) در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم خواهد بود البته در بخش‌هایی از شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی روز چهارشنبه (۱ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر همراه با بارش پراکنده، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این شرایط را طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ اردیبهشت) در ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از نواحی مرکزی کشور خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۳۱ فروردین و ۱ اردیبهشت) در سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و از روز پنجشنبه (۲ اردیبهشت) تا اوایل هفته آینده دمای هوا در این نواحی بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۱ فروردین) صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش باد و با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۱ اردیبهشت) نیز صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار