دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
معاون فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد مازندران:
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: روستاهای قراخیل قائمشهر، اومال و دنگسرک نکا ، کهنه‌سرا نوشهر، ایمن‌آباد و کروکلا بابل، کردخیل ساری و عربخیل بابلسر از مازندران به مرحله نیمه نهایی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور راه یافتند.
راهیابی 8 روستای مازندران به مرحله نیمه‌نهایی روستاهای دوستدار کتاب کشور

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، عباس زارع عصر امروز به خبرنگاران گفت: در پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، ۱۴۰۶ روستا و آبادی عشایر سراسر کشور موفق به ارسال آثار خود به دبیرخانه مرکزی شدند که از مازندران نیز ۸۳ روستا آثار خود را به جشنواره ارسال کردند .

وی افزود: در نهایت روستاهای قراخیل قائمشهر، اومال و دنگسرک نکا ، کهنه‌سرا نوشهر، ایمن‌آباد و کروکلا بابل، کردخیل ساری و عربخیل بابلسر از مازندران به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: داوری در این جشنواره در ۴ مرحله صورت گرفت که در پایان مرحله اول، ۵۹ روستا به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در نهایت هیأت داوران این جشنواره ۲۰ روستا را برای رقابت در مرحله نهایی انتخاب کردند.

زارع تصریح کرد: پس از داوری نهایی ۱۰ روستا بعنوان روستای برگزیده و ۱۰ روستا بعنوان روستاهای شایسته تقدیر انتخاب شدند که درمرحله نهایی روستای قراخیل قائمشهر بعنوان روستای برگزیده و روستاهای دنگسرک نکا و کردخیل ساری بعنوان روستاهای شایسته تقدیر در سطح کشور معرفی شدند.

وی افزود: در بخش پایتخت کتاب ایران نیز با حضور ۱۳ شهر مازندران، بابل از بین ۱۷۲ شهر به عنوان یکی از 20 شهر راه یافته به مرحله نهایی معرفی شد.

لازم به ذکر است دبیرخانه و مدیریت اجرایی مرکزی جشنواره در معاونت فرهنگی رسانه‌ای اداره‌کل ارشاد مازندران مستقر بوده و اداره‌کل امور روستایی، اداره‌کل امور شهری، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران در برگزاری جشنواره مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها