دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران خبرداد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: طرح تکریم از چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر مازندران همراه با قدردانی از یک عمر فعالیت اساتید برجسته استان در روز دوشنبه ٢٠ اسفند به میزبانی قائمشهر برگزار خواهد شد.
20 اسفندماه؛ قائمشهر میزبان همایش چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر/ تکریم از استاد خوشرو چهره ماندگار موسیقی مازندران

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، محمود شالویی در نشست هماهنگی همایش چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر مازندران که قرار است با اهتمام واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اجرایی شود، اظهار داشت: چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر با کار پژوهشی و ضمن تعامل با انجمن‌های ادبی و هنری و طبق معیارهای اساسی شناسایی شدند.

وی افزود: در مرحله اول ٥٠ چهره برتر حوزه‌های فرهنگی و هنری مانند ادبیات، سینما، نقاشی، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، عکاسی، هنرهای نمایشی، نویسندگی و پژوهش و دیگر حوزه‌ها تعیین گشته و در مرحله دوم و پس از ماه‌ها بررسی، ١٠ چهره‌ ماندگار فرهنگی و هنری انتخاب شدند.

شالویی در ادامه افزود: همایش حدیث نعمت خدا در راستای تکریم اولین چهره ماندگار فرهنگی و هنری استان به استاد ابوالحسن خوشرو در حوزه موسیقی تعلق دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن مهم ارزیابی کردن روند تکریم و گرامیداشت هنرمندان و فرهیختگان به خصوص در زمان حیات‌شان افزود: این رویداد می‌تواند سرآغازی برای قدرشناسی جامعه از بزرگانی باشد که احترام و قدردانی جامعه را به چشم ببینند و شاهد باشند.

این مسئول گفت: اگرچه ما منکر اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت درگذشتگان فرهیخته نیستیم و برای آن نیز برنامه‌های لازم را اجرا خواهیم کرد اما به نظر می‌رسد امروز ضرورت دارد تا به تکریم از فرهیختگانی بپردازیم که در حقیقت «حدیث نعمت خدا» در زمان حال هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: در طرح تکریم از چهره‌های ماندگار، ١٠ سالن و ١٠ خیابان مزین به نام این فرهیختگان می‌گردد و نصب سردیس چهره‌ها در مجتمع‌های فرهنگی و هنری و چاپ پوستر چهره‌های ماندگار و نصب آن در مراکز فرهنگی و ادارات استان برای رؤیت عموم مردم از دیگر اهداف این طرح است.

گفتنی است در این همایش که در روز دوشنبه ٢٠ اسفند، ساعت ١٧ در مجتمع فرهنگی و هنری حر قائم شهر برگزار می شود،از نام جدید سالن (استاد خوشرو) رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: